RallyBaron  Samppasport

Tiivisteiden teko

  • 10 Vastauksia
  • 7327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Tiivisteiden teko
« : 02.03.2015, 17:17:41 »
Mistäs olette tehneet kestäviä tiivisteitä autoon. Siis jäähdytysjärjestelmään ja öjypuolelle.

Ilmeisesti normi tiivistepaperi ei kestä jäähdytysjärjestelmässä esim. Termarin jalassa. Bensaa sen luvataan kestävän.

Hommasin beldam crossleyn pilot seal 400 tiivistemateriaalua, kestääkö se öljyä ja vettä? En oikein saanut selvää.

Tulusiko kaikkiin itsetehtyihin tiivisteisiin laittaa tiivistesilikonia?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #1 : 02.03.2015, 17:23:44 »
Liiman kans on kestäny paremmin ku hyvin kaikki ite tehdyt paperitiivisteet tähän mennessä. Bensa, öljy, Glykoli...

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #2 : 06.03.2015, 02:26:21 »
Tavallisesta pahvista tulee hyvä jäähdytysjärjestelmän tiiviste. Turpoaa vedessä, ja tiivistää.  Aluksi vähän tihkuu, mutta se lakkaa pian.  Lehtiön takakansi tai muu "huono" pahvi turpoaa parhaiten.  Pehmeän ja paksun tiivisteen kanssa ei saa vääntää ruuveja liian tiukalle, ettei osa väänny.

Öljypohjan tyhjennyspropun tiivisteenä kesti muovikanisterin kyljestä leikattu tiiviste yhden öljynvaihtovälin, ja olisi varmaan kestänyt pitempäänkin.

Tiivistepinnan pitää olla puhdas, ja ennen kaikkea suora. "Niinkun ..rvällä pyyhkästy", tiesi vanha kansa Pohjanmaalla.

Monissa tapauksissa riittää pelkkä silikoni tai muu massa tiivisteeksi.  Toisen tiivistepinnan voi rasvata, jos haluaa avattavan liitoksen.  Jos ei halua, että tiivisteainetta pursuaa kanaviin, voi tiivisteainetta levittää ohuen kerroksen esim. lasille, ja painaa tiivistepinnan sitä vasten.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #3 : 06.03.2015, 04:54:59 »
PTFE levy eli siis teflon(muovi). Näistä tehdään niitä hintavia imusarjan tiivisteitä esim http://www.retroturbo.com/?product=heatshield-gasket

Hondata, G.I yms heatshield gasketit

Jossain tilanteissa tuommonen voi olla aiheellinen, halpa se ei ole, vaikka itse tekisi :)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #4 : 06.03.2015, 08:12:06 »
Normi tiivistepaperista on tullut tehtyä vesipumpun, termarikotelon, bensapumpun, peräkopan sekä lohkon etu- ja takalaippojen tiivisteitä, kaikki ovat pitäneet liemet siellä missä pitääkin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #5 : 06.03.2015, 20:17:59 »
Hylomar:a tulee siveltyä sinne sun tänne. Korjaa termostaatin O-renkaan jos on tullu hapettuman aiheuttamia reikiä. Kesti hyvin jopa kansipahvissa ku fiuden tc:stä lensi 5cm pätkä vesikanavan kohdalta, Hylolla pala takas ja hattu päälle.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #6 : 06.03.2015, 21:45:49 »
PTFE levy eli siis teflon(muovi). Näistä tehdään niitä hintavia imusarjan tiivisteitä esim http://www.retroturbo.com/?product=heatshield-gasket

Hondata, G.I yms heatshield gasketit

Jossain tilanteissa tuommonen voi olla aiheellinen, halpa se ei ole, vaikka itse tekisi :)
Missähän tilanteessa tuo on aiheellinen?


Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #7 : 07.03.2015, 12:09:46 »
Primarykeissiin kaljakeissin kyljestä https://www.youtube.com/watch?v=NDOcR592-Fw (näitä katsoo mielellään jo pelkästään äijän aksentin takia)

Ei ole ollut aivan tavallisesta tiivistepaperista leikeltyjen tiivisteiden kanssa mitään ongelmia, olen aina öljynnyt huolellisesti ennen asennusta.

Missähän tilanteessa tuo on aiheellinen?

Sitä viimeistä hevosta metsästettäessä.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

s73

  • Vieras
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #8 : 07.03.2015, 12:19:47 »
Tuleeko tiivisteet johonkin projektiin vai miksi ne pitää tehdä itse?
???

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #9 : 07.03.2015, 14:23:42 »
Missähän tilanteessa tuo on aiheellinen?

Kuten jo mainittiin yllä, niitä hifistely heppoja haettaessa(hondata.com löytyy asiasta lisää) Toimii lämpöeristeenä ja laskee imuilman lämpötilaa etc

Ja tietenkin tarkkaan sovitukseen, sekä useampaan purkuun/kasaukseen(ei tarvitse väkertää uutta tiivistettä) etc

Äkkiä katsoen tuommonen 3x1200x1200 levy maksaa n.170€ Suomessa ?

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiivisteiden teko
« Vastaus #10 : 08.03.2015, 01:09:35 »
Tiivisteet ei tule mihinkään erityiseen projektiin tällähetkellä. Tiivistesarjassa oli vain vääränlainen tiiviste niin joutui ite väsäämään.

Hommasin papereita tuleviin koitoksiin. Jos vaikka innostuisi.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

Kulkukoira  Proturbo