Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Brick - 14.08.2014, 22:07:23
-
BMW 523i e39 kone on imusarjaa lukuunottamatta sama kuin 325i e36 kone, mutta vain 170hv.
BMW 530i e34 M60B30 3 litran V8 218hv.
Lienee muitakin mielenkiintoisia vaihtoehtoja?
-
roverin 3.5 v8
buickin 215 v8
toki volvon oma b36
näitä oon itte nyt katellu :)
-
Toyotan 1JZ vapari versiossa 200hv..
-
Daimlerin 2.5 litrainen hemi V8 sisältää ~136hp.
-
Sitikan tai pösön 2.8 v6.. :3/4 jättää sen:
-
Audin V8 on 0.75cc liian iso B280:n korvaajaksi :facepalm: Eli 3562cc
-
Audin V8 on 0.75cc liian iso B280:n korvaajaksi :facepalm: Eli 3562cc
Pyöristyssääntöjä tulkitaan konttoreilla joskus vähän luovasti :pomo:
-
Pyöristyssääntöjä tulkitaan konttoreilla joskus vähän luovasti :pomo:
Enköhän mä sille jotain kivaa keksi vaikkei volvoon saisikaan laittaa V:>
-
roverin 3.5 v8
buickin 215 v8
Nopeella mutuilulla ja faktoja tarkistamatta muistelisin että nää on joko kokonaan tai ainakin osittain samoja koneita.
-
Itelle tulossa volvoon audin bensa 5 kone.. Vain 133hv ::)
-
Nopeella mutuilulla ja faktoja tarkistamatta muistelisin että nää on joko kokonaan tai ainakin osittain samoja koneita.
Kyllähän ne samoja peruja on, Buickin kone lähtöjään. Myöhäsempi Roverin kone vähä parempi aihio silti.
-
BMW 523i e39 kone on imusarjaa lukuunottamatta sama kuin 325i e36 kone, mutta vain 170hv.
BMW 530i e34 M60B30 3 litran V8 218hv.
Lienee muitakin mielenkiintoisia vaihtoehtoja?
Mallimerkinnältään M50/M52B25 riippuen onko koneessa Vanosta(muuttuva nokka-akselin/akselien ajoitus)
Lisäksi löytyy M52B28 joka on 2.8 litrainen, mm. 328i:ssä käytetty moottori.
Nämä ovat siitä hauskoja että ovat päällepäin täysin samannäköisiä ja katsurin pitää olla hyvin perillä Bemarin moottoreista jos ryhtyy väittämään moottoria joksikin muuksi.
Tehokkaampia versioita ovat S52B30 ja S52B32, en muista mitkä näissä ovat tehot.
M60 eli V8-mottia on tehty 3,0 - 4,6 litraisena peruskoneena ja 5,0 litraisena M5 variaationa (394 hp). Jälleen: Päällepäin aivan samannäköisiä moottoreita.
Itse rakennan M30 maamoottoria, 2,5-3,45 litraista suoraa kutosta joka olisi tarkoitus istuttaa 240 konehuoneeseen. 2,5 litraisen tehot on 147 hp joten menee heittämällä tehorajoihin ja saapi vielä turvallisesti ahtaakin.
-
Kyllähän ne samoja peruja on, Buickin kone lähtöjään. Myöhäsempi Roverin kone vähä parempi aihio silti.
Näin on, kuuleman mukaan pontiacissa olis paremmin virtaavat kannet vs buickin 3,5 litrasessa. näitähän sais 3.9-5.0 litrasinakin :pomo:
-
Itsellä oli 7kantissa m50b25 vanos pata ja ihan mukava lelu oli sellasenaankin, ei voi verrata mihinkään vakioo ahdettuun volvoon, on ihan luonne tuossa baijerin kutosessa lyhyellä perävälityksellä :2funny:
seuraavaksi onkin mielessä rakennella m60b30 luville kantti.. m60bxx moottorikin on jo hommattu :) ei puutu kuin koppa, ja voimansiirto.. >:(
-
Itselle on viime aikoina kehittynyt visio istuttaa 2jz-moottori 700-sarjan koppaan. Kaverin autossa sen verran moisesta koneesta päässyt nautiskelemaan että olisi varmasti hieno pannu hauskanpitolaitteeseen. ::)
-
SHO 32v V8 Fjordilta, köykämiiniä(eli jossain 150kg nurkilla)ja tilavuus 3,4L(3,392L). Mukavat soundit ainakin saa, eihän tuossa ole kuin 240hp pintaan vakiona. Eli paperilla ainakin passelin oloinen? Ja pytyt 60asteen kulmassa, eli hiukan kapeampi 90asteen kulmaan verrattuna
-
Tämä meni nyt uusiksi uusien sääntöjen kanssa.
Väittämä:
Jos T6 koneeseen laittaa 2,5L kutosen kannen niin eikös sen saisi silloin vähän yli 170heppaiseksi koneeksi katsastettua?
-
Väittämä:
Jos T6 koneeseen laittaa 2,5L kutosen kannen niin eikös sen saisi silloin vähän yli 170heppaiseksi koneeksi katsastettua?
Joo.
-
Joo.
Noniin ei muuta kuin tätä kestävintä tina-6 lohkoa asentelemaan takavetoisiin.
-
Oliskohan boxeri millään tavalla mahdollinen survoa takavetoon? Ihan koon puolesta että rakkaan lain?
-
Oliskohan boxeri millään tavalla mahdollinen survoa takavetoon? Ihan koon puolesta että rakkaan lain?
Tuskin mahtuu, törkeän leveä. Jo subarussa jos haluat vaihtaa tulpat saat uhrata rystyset.
-
SHO 32v V8 Fjordilta, köykämiiniä(eli jossain 150kg nurkilla)ja tilavuus 3,4L(3,392L). Mukavat soundit ainakin saa, eihän tuossa ole kuin 240hp pintaan vakiona. Eli paperilla ainakin passelin oloinen? Ja pytyt 60asteen kulmassa, eli hiukan kapeampi 90asteen kulmaan verrattuna
Näköjään Yamaha nämäkin kasannut, eli sehän on melkein sama kuin Volvon V8 :D Pitäs melkein ruveta katselemaan, kuinka paljon joutuisi köyhtymään :P
-
Näköjään Yamaha nämäkin kasannut, eli sehän on melkein sama kuin Volvon V8 :D Pitäs melkein ruveta katselemaan, kuinka paljon joutuisi köyhtymään :P
Joitain päämittoja lukuun ottamatta moottorit ovat kyllä aika erilaiset, esimerkiksi lohkon osalta toinen on open deck ja toinen closed jne.
-
Jepjep