Samppasport  Futurez

B20 miljoonalohko vs vanhempi

  • 5 Vastauksia
  • 5533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
B20 miljoonalohko vs vanhempi
« : 12.02.2012, 18:32:44 »
Mitäs käytännön eroja noissa oikeasti on ? Nettilegendojahan on vaikka minkälaisia . Mulla on kaksi miljoonalohkoa ,
paikallaan oleva muutama sata päälle miljoonan , ja toinen noin 1800000 ? Olisiko jossain noista eroista oikeaa tietoa ,
runkolaakerit on erilaisia , ja kierteissä eroja , mitä muuta ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 miljoonalohko vs vanhempi
« Vastaus #1 : 16.02.2012, 13:18:21 »
Valussa ainakin eroa esim ykkös ja nelos pytyn kohdalla venanostaja/tönäri aukossa vesireijän kohdalla lisävalu seinämään, muuallakin tais olla paksumpi valu paikoittain. Ulkoisesti erottaa virranjakajan takana starttimoottorin päällä olevasta kierrepropusta n 20mm halk. Ja tämä siis viimeisin malli vm 75-

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 miljoonalohko vs vanhempi
« Vastaus #2 : 23.03.2012, 16:03:56 »
Lumien vähän sulettua sain kuvaakin
Alkupään (-60 luku) lohkoissa ei ole noita teräviä 'ulokkeita' kulmissa, vaan pyöreät kulmat

    Tämä viimeisin valumalli (Penta ja 200srj)
                                                                                                                                                                       Tämä otettu vm-73 autosta jossa jo vahvistettua valua                                                                                               


Ulkoisesti erottaa noista terävistä 'ulokkeista' kulmissa ja viimeisimmässä valusarjassa jakajan takana proppu (sama kuin vaihteiston proppu). Sisäpuolelta en ole vielä verrannut eroja. Sain kuvia nyt photobucketiin :)
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 12:00:44 kirjoittanut kilikali »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20 miljoonalohko vs vanhempi
« Vastaus #3 : 07.09.2012, 16:49:26 »
Nostetaas vanhaa aihetta ylös ja hämmennetääs soppaa lisää.
Huomasin vahingossa yhden jutun mittailessa tuossa.
Mulla on yks miljoonalohko lattialla, ja pukissa taas ei-miljoonalohko.
Tässä ei-miljoonalohkossa on sylinteristä lähimpään vesikanavaan milli enempi tavaraa
välissä kun miljoonalohkollisessa  :o
Mitä häh?  ???

E: Ja ennenku joku ehtii kysyä niin poraus myös on tarkastettu molemmista ja otettu huomioon
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 16:57:45 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 miljoonalohko vs vanhempi
« Vastaus #4 : 11.09.2012, 16:22:13 »
Ultrallako seinämä mitattu, vai dekistä tönärillä? Sillä dekin etäisyydellä ei niin paljoo merkitystä, ja siihen vaikuttaa vielä lohkon korkeus.

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 miljoonalohko vs vanhempi
« Vastaus #5 : 19.09.2012, 15:42:25 »
Ruotsissa tästä miljoonalohkohehkutuksesta ei ole mitään tietoa. Suomijuttuja... Onhan täällä etenkin jokkispiireissä parempaa volvo-osaamista kuin länsinaapurissa.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron