Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: X70R - 24.07.2019, 20:19:30

Otsikko: V70 mk3 D4/D5 ja vaunun veto
Kirjoitti: X70R - 24.07.2019, 20:19:30
Minkälaisia vaunuja porukka nykii perässä V70 D4/D5 automaatilla?
Miten tulee 80 vauhdissa perässä maksimipainoiset telivaunut?
Otsikko: Vs: V70 mk3 D4/D5 ja vaunun veto
Kirjoitti: macro - 25.07.2019, 19:04:17
Tuolla xc:llä kiskottu tällekin kesää vajaa 3000km Astro 4800, reissupaino lienee siinä reilu tonnin luokkaa. Kevyesti kulkee, vaihteisto käsivalinnalla. Pyörre tankissa kiihtyy vauhdin myötä, sensijaan pohjois-norjan mäet ei niinkään kulutusta nostanu ku tiukoimmissa mäissä vähä vauhdista löysäsi, voima ois toki piisannu vaikka cruisella vedättää nekin. Vauhti 80...83 välissä.
Otsikko: Vs: V70 mk3 D4/D5 ja vaunun veto
Kirjoitti: D5GT - 26.07.2019, 18:49:25
Maksimipainoinen, ehkä täydellä tankilla ollut vene tuli D5:n perässä iman ongelmia..
Otsikko: Vs: V70 mk3 D4/D5 ja vaunun veto
Kirjoitti: hyrysysy - 29.07.2019, 19:17:28
No V70 tuo on mutta deittien määrä ei ole selkee.

Jarruton 750 ja kesäreissu on yhteensä sen 1000km kotimaassa.
Paketin kokonaispainokin on epäselvä, mutta varmaan alle vaunun kantavuuden.

Kutosvaihteisella tomaatilla vedetään kytkettävällä vitosella n. 1800 kierrosta.
Varmaan 2000r/min olis parempi, mutta ylinopeutta liika pukkaa.

Vakkarilla 88km/h napapiirin etekäpuoliset mäet, keskikulutus reilut 6 mutta alle 7.