Proturbo  Autodiagnoosi

142 "GT" ´71

  • 87 Vastauksia
  • 32381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #15 : 02.01.2015, 10:04:00 »
Blocketissa Ruåtsissa on silloin tällöin myynnissä kokonaisia autoja aika kohtuuhinnalla. Ja sieltä myös löytyy ihan toisessa mitassa näitä erikoisosia. Tossa linkki esimerkkinä josta voi katsella millä hintaa saa kokonaisen elimenluovuttajan. Näissä näyteikkunaostoksissa ei tartte vielä osta tukholmaa ja kuukkelikin kääntää tarvittaessa.

http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?ca=21&w=3&cg=1020&cb=41&cbl1=0

Edit: ja vielä linkki 140-osiin

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=volvo+140&cg=1040&w=3&st=s&c=&ca=21&is=1&l=0&md=th

/Edit
« Viimeksi muokattu: 02.01.2015, 10:09:38 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #16 : 05.01.2015, 17:55:49 »
Juu, noita traderaa ja blocketia on tullut kyllä seurattua. Ja ebaytä.

Posti toi tänään kivaa kamaa skandixilta:

Nyt harmittaa entistä enemmän etten tilannut sitä virranjakajaakin sieltä, olis ollut halvempi ja olis jo tullut..
Konettakin aloin purkaa keulalta, imupakosarjan poiston jälkeen oli hyvä vähän katsella kanaviin, ja aika moni oli täynnä mustaa rasvaa, vaan muutama kanava oli kuiva, eli eiköhän toi aika hyvin ohipuhalla jo.. täytyy purkaa hattu pois kun ehtii, nyt on vaan tarkotus heittää toinen kone keulille pikku tarkistusten jälkeen.

Ja kun huomenna haettavassa koneessa tulee taas yks tämmönen strömperi-imupakosarja, niin ajattelin nyt antaa tälle laikkaa, saa weberipaketin kiinni talviajoihin, kun en oo largelta ehtinyt vielä noutaa r-sport settiä, se tuleekin sitten kiinni vasta kun teen koneen kunnon kannella ja nokalla.

Sellasta! Aika kirpsakka pakkanen tehdä remppaa mutta ei oo kun 5 viikkoo aikaa talviajoihin, sisälle en nyt tätä saa tätä remppaa varten, joten tehdään sitten autokatoksessa ;D
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #17 : 05.01.2015, 20:52:28 »
Sain jostain vielä virtapiikin rakennella weberin vivuston valmiiksi ja sain sen säädeltyäkin.

Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #18 : 05.01.2015, 22:52:10 »
> Sellasta! Aika kirpsakka pakkanen tehdä remppaa mutta ei oo kun 5 viikkoo aikaa talviajoihin, sisälle en nyt tätä saa tätä remppaa varten, joten tehdään sitten autokatoksessa

Päätit sitten varmaa tehdää remppaa jakoavaimella, usemman kerran pyörähtäneellä ruuvauskärjellä ja museomiehen patterilampulla (josta patterit loppu) ettei olisi liian helppoa? Sulla on asenne kunnossa. Toivottavasti ei tarvitse elvyttää talwiajoissa.

respectiä :tykkää:
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #19 : 06.01.2015, 00:15:02 »
Hattua pitää nostaa  :hg: juu.
Itse en tällä iällä ja tällä kelillä jaksa kuin raahautua väkisin työmaalle ja vähemmän väkisin kaljakauppaan...

Toivottavasti ei tarvitse elvyttää talwiajoissa.

respectiä :tykkää:

Tuosta voisi vaikka muodostaa perinteen:
juuri ennen talwiajoja sitä varten parin sadan kilsan päästä hankittu museo142 joka takuulla porsii retkellä jostain...



Muista Ville K sitten tsekata lataus huolella ennen retkeä...

Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #20 : 06.01.2015, 00:31:08 »
Kiitosta vaan hatunnostoista ja rispekteistä :)
Tää on kyllä enemmänkin pakonsanelema juttu, pakkohan toi kuntoon on laittaa ja kun duetti ei rullaa niin sitä ei saa tallista ;D
Aion kyllä koeajaa huolella lähinurkissa ettei tarvi sitten talwiajoissa olla pelti pystyssä. Latauskin tarvii mitata, mutta jännitteensäädin näyttäis olevan uusi ja elektronista mallia.
Ikävä juttu kyllä toi kimin viimevuotinen akunräjäytys, ja vielä enemmän harmi ettei kukaan pysähtynyt auttamaan, taiedes kysymään voiko tehdä jotain.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #21 : 06.01.2015, 16:45:24 »

Mukavaa ruuvailua pikkupakkasessa, nyt oli vaan -15, eilen oli sentään -19 ;D
Eli AtAi:n expressin kone siirtyy nyt ainakin väliaikaisesti tähän, ruuvailin jo imu- ja pakosarjan paikoilleen, ja virittelin noi weberin mukana tulleet vesikiertosysteemit myös jo. Tästä olis tarkoitus ottaa alakerta pikaisesti auki ja putsata öljypohja ja imusihti, sekä vaihtaa etu- ja takakopat stefallisiksi. Tiivistesarjan saan vasta torstaina, joten ruuvaillaan nyt noita muita juttuja sillä välin, vesipumpunkin vaihdan tähän ihan uuden, kun on seissyt vuosia, niin kai siitäkin laakerit menee sitten heti kohta.

kiitoksia vaan AtAille, joka toi koneen tampereelle saakka!
Volvo PV&Duett

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #22 : 06.01.2015, 17:36:46 »
Elektroninen jännitteensäädin ei vielä takaa että latausjännite on kohdallaan.
Itselläni kävi niin että näytti lataavan 15,4v, syynä tähän akun miinusnavan piuhan hapettuma pultin alla akkutelineessä.
Onneksi poltti vain ajovalopolttimoita...

Eli tsekkaa myös tuo kohta. :)

Itse en tuonne talwiajoon ole koskaan osallistunut kun on muutenkin auto talviajossa. Ei viitsi siitä erikseen maksaa. :)
144-70

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #23 : 06.01.2015, 17:56:04 »
Jep, täytyy mittailla latauskin
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #24 : 06.01.2015, 21:42:08 »

Latauksesta lätinää...
Tuo mun akkuni räjäyttänyt oli elektroninen alumiinikuorinen säädin jonka kannen alta löytyi säätöpotikka.




Latasi ajoittain nätit 14V ja ajoittain 17V.
Olisi piru edes polttanut lamppuja niin olisi (ehkä) soinut hälykellot päässäkin.  :idiot2:
Eli akku oli kiehunut ja eritellyt vetyä konehuoneeseen joka sitten lie saanut kipinän vaikka sytkälaitteista.
Nykyinen tarvikepalikka kera uuden 55A laturin pitää jännitteen nippanappa 13 voltissa.

Itse en tuonne talwiajoon ole koskaan osallistunut kun on muutenkin auto talviajossa. Ei viitsi siitä erikseen maksaa. :)

Mutta tuolla saa rahalle vastinetta: hyvää lihasoppaa ja näkee muita höpelöitä.  ;) :crazy2:


Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #25 : 07.01.2015, 15:19:17 »
Sieltähän se alkaa vanha kone nousta pellin alta pikkuhiljaa, ja uus alkaa olemaan varusteltu tarpeellisilta osilta. Huomenna saan alakerran tiivistesarjan, niin pääsee tipauttaan öljypohjan alas ja siivoileen sen ja imusihdin puhtaaksi. Stefat pitäs vielä hankkia noihin stefalle muutettuihin koppiin, ja sitten jyvä paikalleen ja toivottavasti on niin hyvä kuin myyjä sanoi, isompaan remonttiin ei nyt riitä rahkeet.
C-suunnitelmana talwiajoihin pääsemiseksi on tallinnurkassa jo valmiiksi kunnosteltu duetin B18, mutta sitä en ihan heppoisin syin tähän nosta keulille..
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #26 : 07.01.2015, 19:07:07 »
Tyhjä on niinku eräskin hauta pääsiäisaamuna..




Oli muuten lumesta hyötyäkin, tipautin vanhan koneen lihalaatikkoon, sillä oli helppo vetää se pois :D hävekköön ny hetken tua katoksen nurkassa ja katotaan sitten mitä se on syönyt joskus paremmalla aikaa.

Jakajakin tuli tänään;
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #27 : 07.01.2015, 20:18:29 »
> Oli muuten lumesta hyötyäkin, tipautin vanhan koneen lihalaatikkoon, sillä oli helppo vetää se pois :D hävekköön ny hetken tua katoksen nurkassa ja
> katotaan sitten mitä se on syönyt joskus paremmalla aikaa

Et sitten alkanut purkamaan ja kasaamaan? Sulla kun olisi nyt vähän isompi jääkaappi supsautella laakereita paikoilleen. Ei tarvitsisi jäähdytellä kappaleita hieman vaan kierrättää laakeria sisäkautta. Ja myös koneen säätäminen olisi helppoa. Ei tarvitse tuohon sun askartelutalliin turhaan järjestää pakokaasun poistoja. Voi melko lailla vapaasti kaasutella ja koekäyttää.

Sen verran on itsellä laiskuutta että olisin melkein lähtenyt suoraan kilvoittelemaan talwiajoissa palkinnoista. Eikös siellä jaeta sitä superpussihousun extreme palkintoa, eli keneltä laukeaa ekana?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2015, 20:21:17 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #28 : 08.01.2015, 17:02:55 »
stefakopat kunnosteltu uusin stefoin.

 Tiivistesarja hommattu ja vihdoin tuli käyttöä Duetin mukana tulleelle uudelle pierupurkillekin

Jos ehtis huomenna irrotteleen öljypohjan ja muut romut, ja kasaileen uusilla tiivisteillä ja noilla stefakopilla. Uus vesipumppu tulee myös..
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #29 : 09.01.2015, 16:47:23 »
Suomalais-ugrilainen metsäremontti jatkuu..

Öljypohja irroiteltu, imusihti irrotettu, pesty ja putsattu, ja syytä olikin, n.1/3 reijistä oli auki, loput tukossa.. ???
Samaten öljypohjassa oli melkonen määrä liejua pohjalla, saas kattoo onko tääkin kone tyhjä arpa, ei tätä ainakaan mitenkään kunnosteltu ole, vaikka sellainen tieto olikin ostaessa. Paitsi jos kunnostus tarkoittaa sitä että tää oli maalattu ;D
Ei nimittäin oo ihan hetkeen ainakaan ollut auki..
No, toivotaan että tää nyt kestäis. Nyt alkaa oleen siinä kunnossa, että voi nostella takasin keulalle.
Volvo PV&Duett

 

Ateho  Elekma