Kulkukoira  Proturbo

240 viritys apua kaivataan!

  • 17 Vastauksia
  • 9007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #15 : 14.12.2011, 19:03:26 »
Ei sunkaan kukaan jokkikses vakio nokkia käytä ??? Kaikista vakio nokista loppuu ominaisuudet 5000 jälkeen, jopa niistä "kireistä" K-nokista (kokeiltu on). Tehokäyrä lähtee laskuun sen 5tonnin jälkeen kun kone ei hengitä kunnolla huonon nokan vuoksi. Halvimmissa jokkiksissa on vakiosta hiottu (kuten itsellä), kireämmissä hitsattu ja hiottu tai tehdas tekoista. Vakiolaatikolla pärjää jos kone kiertää tarpeeksi ylös tai on alhaalta vääntävä moottori, jääautoon tuskin kannattaa lähteä tekemään puolikasta. Jos auto on ihan hupi käytössä jäällä niin K nokaksi, saa kakkosella laulattaa vähän pidemmälle.

Jos haluaa parempaa nokkaa kuin vakio edullisesti, niin hiotuttaa vakion. Hiominen maksaa noin satasen (riippuu tekijästä), lisäksi tarvitsee ventiilivarren jatkot (lash capit, tulee venttiilin varrenpään ja paininkupin väliin) kompensoimaan pienentynyttä nokan perusympyrää sekä jäykemmät venttiilinjouset (esim. kupla volkkarin jäykät jouset). Sitten korkeampinostoisen nokan kanssa pitää tarkistaa ettei venttiilit osu mäntiin, pari milliä muovailuvahaa männän päälle ja kasataan kone, jakohihna paikoilleen ja merkit kohdalleen. Pyöräytetään kampiakselia pari kierrosta varovasti (jos tuntuu ettei pyöri ei saa vääntää väkisin). Kansi pois ja mitataan, että muovailuvahan paksuus venttiilin kuvan kohdalla on millin-puolitoista. B200K moottorista ei ole kokemusta mutta ainakaan tasapäisillä männillä, 3 milliä lasketulla kannella ja 13,6 nostoisella nokalla varustetussa B23:ssa ei tarvitse tehdä mäntiin venttiileille koloja. Nokan ajoitus toki pitää olla kohdallaan, ei sentään vapaasti pyörivä ole.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #16 : 14.12.2011, 20:22:57 »
Ei sunkaan kukaan jokkikses vakio nokkia käytä ???

No ei mun tietoon mutta Rokissa käyttää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #17 : 14.12.2011, 20:46:31 »
Ei sunkaan kukaan jokkikses vakio nokkia käytä ???

Itsestäni voisin hyvinkin kuvitella kyläkisa-auton kohdalla.  ;) Itseasiassa hyllystä löytyy pro tason kisakansi k-nokalla.. eli itseni vinguttama kaatopaikkajäte joka istutetaan vielä joku päivä jokkismoottoriin.. mut ei kunkkuautoon kumminkaan, koska siihen se on aivan liian raaka kapistus.  :)

 

RallyBaron  Samppasport