Proturbo  Autodiagnoosi

B234F ilman tasapainoakseleita?

  • 5 Vastauksia
  • 3697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
B234F ilman tasapainoakseleita?
« : 18.12.2011, 14:50:37 »
Tuossa työkaverille valotin tekniikkasuunnitelmia, ja hän epäili miten tuo kyseinen patti mahtaa toimia ilman tasapainoakseleita kun sellaiset on kerran siihen tehtaalla suunniteltu? Olen kyllä joskus lukenu että porukka on ne jättänyt paketista pois, mutta minkälaisia väristyksiä aiheuttaa? Onko esim. B230F:n ja B234F:n kampiakseleissa eroja jotka vaikuttaa tasapainotukseen?
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234F ilman tasapainoakseleita?
« Vastaus #1 : 18.12.2011, 16:32:18 »
2000rpm-4000rpm välille ilmestyi hieman lisää värinöitä jotka tuntuvat persauksessa mutta veikkaan että nekin voivat johtua siitä että samalla vaihdoin myös moottorin tukikumit. b234 koneessahan on hieman jämymmät tukikumit joten ni johtavat värinöitä hieman paremmin koppaan kuin 8v koneissa.
Kampiakseli on täysin samanlaiset 8v ja 16v koneissa.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011, 16:34:18 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B234F ilman tasapainoakseleita?
« Vastaus #2 : 18.12.2011, 17:57:47 »
Kampiakseli on täysin samanlaiset 8v ja 16v koneissa.

Eikös kammen etupäissä ole eroa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F ilman tasapainoakseleita?
« Vastaus #3 : 18.12.2011, 18:11:10 »
Eikös kammen etupäissä ole eroa?
Kampurat eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.

E: Jakopään lelut ovat eri.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011, 18:12:42 kirjoittanut järviin »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F ilman tasapainoakseleita?
« Vastaus #4 : 18.12.2011, 18:19:21 »
Ne on vain ja ainoastaan mukavuusvarusteet, joilla vähennetään moottorin ulkoisia värinöitä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: B234F ilman tasapainoakseleita?
« Vastaus #5 : 18.12.2011, 18:32:20 »
Selvä juttu. Ei ole tarvista sitä B230:n akselia vaihtaa, kunhan pohdiskelin että onko tasapainoakselit ja kampura jotenkin keskenään puntitettu. Mukavuus ja värinättömyys nyt ei välttämättä ole muutenkaan se ykkös prioriteetti tuossa projektissa, joten saavat jäädä sitten pois.
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

 

Proturbo  Autodiagnoosi