Nyt kun tuohon Volvoon on tulossa lähiaikoina imusarjan tiivisteen vaihto niin kysyisin, että olisiko samalla aiheellista tarkistaa tuo PCV laitteisto, eli kampikammion pakkotuuletus laitteisto? Sehän on siinä ihan tarjottimella kun imusarjan joutuu jokatapauksessa ottamaan irti. Oireileeko tuo "huohotus" järjestelmä muuten kuin, öljyvuodoilla ja öljytikun nousemisena ylös omia aikojaan? Näitä oireita ei autossa ole. Näytti olevan aika edullisia nuo huohottimen osat, niin ehkä olisi hyvä kurkata huohotus samalla kertaa.
Tosiaan imusarjan tiiviste päätti nyt sitten antautua, oireena ilmestyi sellainen sihinä tai suhina pyörimisnopeudella noin 3.000 ja samalla alkoi tuntumaan jotenkin puhdin puutetta moottorissa, ilmeni siten, että maantiellä jyrkemmissä nousuissa 70 nopeudella oli tarjottava kolmosta, kun ennen pääsi vaivatta nelosella mäen ylös samalla nopeudella. Moottorin lämpötilassa ei tapahtunut mitään muutoksia, siinä puolivaiheilla normaalilla paikalla mittarin neula pysyttelee. Jostain luin, että imusarjan tiivisteen vuoto voisi nostaa koneen lämpötilaa, mutta minulla ei niin tapahtunut. Ei myöskään ilmestynyt käynnistymis tai käyntihäiriöitä.