Autoracing  KL-varaosat

740 B200 PCV laitteisto

  • 3 Vastauksia
  • 915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Yksi Volvomies

  • Vieras
740 B200 PCV laitteisto
« : 09.03.2020, 20:18:52 »
Nyt kun tuohon Volvoon on tulossa lähiaikoina imusarjan tiivisteen vaihto niin kysyisin, että olisiko samalla aiheellista tarkistaa tuo PCV laitteisto, eli kampikammion pakkotuuletus laitteisto? Sehän on siinä ihan tarjottimella kun imusarjan joutuu jokatapauksessa ottamaan irti. Oireileeko tuo "huohotus" järjestelmä muuten kuin, öljyvuodoilla ja öljytikun nousemisena ylös omia aikojaan? Näitä oireita ei autossa ole. Näytti olevan aika edullisia nuo huohottimen osat, niin ehkä olisi hyvä kurkata huohotus samalla kertaa.
Tosiaan imusarjan tiiviste päätti nyt sitten antautua, oireena ilmestyi sellainen sihinä tai suhina pyörimisnopeudella noin 3.000 ja samalla alkoi tuntumaan jotenkin puhdin puutetta moottorissa, ilmeni siten, että maantiellä jyrkemmissä nousuissa 70 nopeudella oli tarjottava kolmosta, kun ennen pääsi vaivatta nelosella mäen ylös samalla nopeudella. Moottorin lämpötilassa ei tapahtunut mitään muutoksia, siinä puolivaiheilla normaalilla paikalla mittarin neula pysyttelee. Jostain luin, että imusarjan tiivisteen vuoto voisi nostaa koneen lämpötilaa, mutta minulla ei niin tapahtunut. Ei myöskään ilmestynyt käynnistymis tai käyntihäiriöitä.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: 740 B200 PCV laitteisto
« Vastaus #1 : 10.03.2020, 16:43:02 »
Sen pöntön sisällä saa oletettavasti olla aika paljon öljytahmaa ennen kuin menee tukkoon niin pahasti että oireilee. Itse tekisin varmaan puhdistuksen ja o-renkaan vaihdon ennaltaehäisevänä huoltona, jos ei ole tietoa milloin on tehty viimeksi. Jos osat ovat kunnossa ja vaihtaa sen o-renkaan (949659) niin hintaakaan ei tule kuin muutama euro. Samalla voi halutessaan vaihtaa mittatikun ja lohkon välisen o-renkaan (960162).

Kankikari

  • Vieras
Vs: 740 B200 PCV laitteisto
« Vastaus #2 : 10.03.2020, 17:24:44 »
Ihan ensimmäisenä ottaa sieltä huohottimelta nousevasta 22mm putkesta sen muovihaaran auki imusarjan päällä/välissä ja ottaa liekkilukon tai sen sihdin pois sieltä ja avaa siitä lähtevän 4mm letkulähdön kun on tukkeentumassa kuitenkin. Ite purkista voi isontaa sihdin alla olevaa reilusti. Vakio 10mm. Tiä miks toisissa on pikkureikä ja toisissa se on ihan avoin?

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: 740 B200 PCV laitteisto
« Vastaus #3 : 12.03.2020, 18:59:27 »
Kiitoksia avusta, huohotin tuli tarkistettua ja puhdistettua liasta. Tukoksia ei ollut, mutta likaa oli kyllä ihan hyvin. Imusarjakin alkoi pitämään ja tyhjäkäyntikin tuli tasaisemmaksi. Ennen tyhjäkäynnillä ilmeni pienen pientä, lähes huomaamatonta epätasaisuutta. Nyt sekin oire sitten poistui. Olin ajatellut tyhjäkäynnin epätasaisuuden johtuvan nokka-akselin kuluneisuudesta, mutta näin sitä oppii uutta.

 

Futurez  Kulkukoira