Elekma  Autoracing

740 (B230F AW7x) startin irroitus

  • 30 Vastauksia
  • 8317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #15 : 07.05.2012, 08:43:15 »
Lyhyt hylsy, siihen perään heti linkkupala ja sitten kaksi pitkää jatkoa. Käy vaikka pulttipyssy jos tarvis..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #16 : 07.05.2012, 13:28:05 »
Joo, sen nivelen se siihen hylsyn perään vaatii. Sitten vaan jatkovarsia oman maun mukaan. :D

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #17 : 09.05.2012, 01:26:18 »
Huomenna pitäis kans startti irrottaa kun ääntää ikävästi mutta ei tästä tekstistä nyt ihan selvinnyt että saako sitä yläkautta pois vai onko pakko päästä auton alle? Taitaa tulla melkonen urakka kun ekaa kertaa tekee  :idiot2:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #18 : 09.05.2012, 08:28:41 »
Ei sitä alapulttia saa kuin auton alla maaten auki. Ei ole muuten iso homma mutta ylempi pultti on olevinaan ahtaassa välissä kun ensimmäistä kertaa aukaisee. Hylsy + nivel + pari jatkoa + räikkä niin saa altapäin vääntää auki, eikä tarvitse jännittää rystysten puolesta kuten pitää jos yläpuolelta lenkkiavaimella avaa. Eturenkaiden alle vaikka talvirenkaat pukeiksi niin mahtuu menemään alle. Ja akunkenkä irti ennen startin irrotusta (että ei käy kuten eräälle tutulle kun startin piuha osui koriin starttia pois ottaessa, akusta lähti kansi lentoon ja hapot ympäri konehuonetta).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #19 : 09.05.2012, 09:31:12 »
Startti mahtuu yläkautta kyllä ja varmaan jollain nivelkikkailulla onnistuu tuo alemman pultin irroituskin, jos ei oo hirttäny kiinni. Mutta itsellä tuohon auttoi resepti 18mm kiintolenkki (<5€), siitä rautasahalla se kiintopää poies ja sitten siihen napakka teräsputki ja vääntöä.

Startin liittimistä kysymys, eli siellähän on se startin päävirta, maadotus (joka menee startin solenoidilta runkoon) ja sitten lattaliittimellä heräte. Kuitenkin siinä solenoidissa on vielä yks lattaliitin, johon ei tuu mitään johtoa. Mikähän se on ja pitäskö siinä kenties olla jotain?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #20 : 09.05.2012, 09:37:15 »
Startti mahtuu yläkautta kyllä ja varmaan jollain nivelkikkailulla onnistuu tuo alemman pultin irroituskin, jos ei oo hirttäny kiinni. Mutta itsellä tuohon auttoi resepti 18mm kiintolenkki (<5€), siitä rautasahalla se kiintopää poies ja sitten siihen napakka teräsputki ja vääntöä.

Startin liittimistä kysymys, eli siellähän on se startin päävirta, maadotus (joka menee startin solenoidilta runkoon) ja sitten lattaliittimellä heräte. Kuitenkin siinä solenoidissa on vielä yks lattaliitin, johon ei tuu mitään johtoa. Mikähän se on ja pitäskö siinä kenties olla jotain?
Ei ole maadoitus se toinen nasta vaan itse startille menevä virta kaapeli, minkä solenoidi yhdistää (siis ne kaksi 13mm mutteria)

Solenoidin toinen abiko oli muistaakseni nasta, mihin tulee virta silloin kun solenoidi yhdistää. Eli ei kuulu (ellei siinä ollutkaan..)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #21 : 09.05.2012, 12:10:05 »
Eipä tuo enää pahalta kuulostanu jos alta pitää vaan yks pultti avata mutta se on eri asia löytyykö tarpeeks jatkoja :D Eihän tossa oikeestaan oo muuta edessä kuin imuputki?
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #22 : 09.05.2012, 12:26:22 »
Ei ole maadoitus se toinen nasta vaan itse startille menevä virta kaapeli, minkä solenoidi yhdistää (siis ne kaksi 13mm mutteria)
Nonii, taaskun olis ajatellu ekana, niin olis voinu mennä oikein :facepalm: Avokaapelissa menee siis virta siinä näköjään.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #23 : 09.05.2012, 12:35:57 »
Juu ei ole maadoitusjohtoa startissa, maadoittuu runkonsa kautta. Se paksu johto, joka menee solenoidilta starttiin on starttimoottorin virtakaapeli, jonka solenoidi kytkee virralliseksi startatessa. Ei siinä taida kummemmin kuorta olla kun on lyhyt pätkä, startin kyljessä on läpiviennissä kumisuoja ettei ota metalliin kiinni. Kaveri joskus suojasi sen kaapelin kuplassa jesarilla kun läpivientikumi meni hukkaan tai jotain, meinasi palaa koko värkki kun jesari johtikin sähköä. Se ylimääräinen lattaliitin on käytössä vain niissä malleissa, joissa on puolalla etuvastus. Siihen nastaan tulee virta vain startatessa ja siitä menee johto puolan plusnapaan, tällä kytkennällä ohitetaan etuvastus startatessa jolloin saadaan tehokkaampi kipinä, auttaa etenkin kylmäkäynnistyksissä. Joskus olen laittanut herätteen väärään lattaliittimen ja ihmetellyt kun ei tapahdu mitään vaikka kuinka yrittää startata :D :-[ 

Puolen metrin jatkolla pärjää varmasti, saattaa 30 senttiäkin piisata. Ja alapultti lähtee hylsyllä ja räikällä alakautta, ei tarvitse jatkojakaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #24 : 09.05.2012, 16:26:24 »
huhhu ku oli tiukassa :o selvisin silti ja sain startin irti ja huomenna ihmettelemään miten saan uuden sinne tiukkaan kiinni :D kunnon työkalut olis kyl kivat...
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #25 : 10.05.2012, 01:19:40 »
Lainataan tätä topicia vielä sen verran että kumpi startti kuuluu ostaa b230f+m47

700-s B200/B230 85->92 Alennusvaihteella [1985 - 1992]
740 B19/B23 83->84 [1983 - 1984]

Auto on vm90 mutta toi alennusvaihde tossa vaan hämää että onko se nyt se minkä haen? ota näistä nyt selvää ku mistään mitään tiedä :D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #26 : 10.05.2012, 07:26:38 »
Auto on vm90 mutta toi alennusvaihde tossa vaan hämää että onko se nyt se minkä haen?
On. Kyllä tuo toinenkin sinne sopii mutta tuo alennusvaihteellinen siellä sulla on, ellei joku ole sitä jo vaihtanut...
Tuo vanha malli ilman vaihdetta on fyysisestikin isompi.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #27 : 10.05.2012, 11:00:45 »
On. Kyllä tuo toinenkin sinne sopii mutta tuo alennusvaihteellinen siellä sulla on, ellei joku ole sitä jo vaihtanut...
Tuo vanha malli ilman vaihdetta on fyysisestikin isompi.

Eli en ollu ihan hakoteillä :) Ei muuta kun ostoksille ja uutta starttia paikalleen  :hello:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #28 : 10.05.2012, 17:39:17 »
nyt on juurikin näiden johtojen kanssa ongelmia  :idiot2: startissa on juurikin nuo 2 lattaliitintä joihin toiseen pistin tuon sinisen johdon kiinni (ulompi liitin) ja sitten tuossa on kyllä kaksi mutteri paikkaa mutta toisessa on tuo startin maadoitus ja toiseen pistin paksumman punaisen johdon. Mihin ihmeeseen tuo ohuempi punainen kuuluu? :o enkai mä sitä tohon laita missä maadoitus johto on? Kun ei siinä ole tohon lattaliittimeenkään sopivaa liitintä. Varhais dementia tulossa kun en muista yhtään mistä sen eilen irrotin. Savun hälvennyttyä tarkastamme kytkennät  :2funny:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 (B230F AW7x) startin irroitus
« Vastaus #29 : 10.05.2012, 17:49:50 »
nyt on juurikin näiden johtojen kanssa ongelmia  :idiot2: startissa on juurikin nuo 2 lattaliitintä joihin toiseen pistin tuon sinisen johdon kiinni (ulompi liitin) ja sitten tuossa on kyllä kaksi mutteri paikkaa mutta toisessa on tuo startin maadoitus ja toiseen pistin paksumman punaisen johdon. Mihin ihmeeseen tuo ohuempi punainen kuuluu? :o enkai mä sitä tohon laita missä maadoitus johto on? Kun ei siinä ole tohon lattaliittimeenkään sopivaa liitintä. Varhais dementia tulossa kun en muista yhtään mistä sen eilen irrotin. Savun hälvennyttyä tarkastamme kytkennät  :2funny:
Kaksi punaista isoa reikäliittimellä varustettua kaapelia tulee siihen 13mm mutterin alle mikä on "ulompana" eikä siihen tule muita johtoja, siis ei siihen mitä luulet maakaapeliksi.

Toinen kaapeli menee akulle ja toinen laturille.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo