Kyllähän se kuljettajan puolen laakerivialta kuulostaisi se alkuperäinen rutina, vika välityksessä tai tasauspyörästössä oireilisi kyllä molempiin suuntiin käännyttäessä. Kokeile heiluttaa siinä alkuperäisessä akselissa kuskin puoleista akselia pystysuunnassa (akselin suuntaisesti pieni välys ei ole huolestuttavaa), jos heiluu niin laakeri hajalla. Sisäkalujen kuntohan on helppo katsoa kun laskee öljyt pois ja avaa peräkopan, sitten pyörittelee perää niin, että varmasti näkee kaikista rattaista ettei puutu palasia tai ole epänormaalia kulumaa. Kulunut perävälitys oireilee "viheltämällä" ja klonksumalla suunnan vaihdossa, tasauspyörästö yleensä rutisee ja paukkuu ja se ei kauan kestä kun on ruvennut hajoamaan.
Laakerin vaihto:
- jarrukamat pois tieltä
- laipan takaa neljä pulttia pois (samat joilla käsijarrukenkien kiinnikkeet ja jarrukilpi on kiinni) ja nypätään akseli irti perästä
- rassataan laakerin ulkokehä ja stefan jämät pois akseliputkesta
- hiotaan akselista laakeria paikoillaan pitävä krymppiholkki lähes poikki, lyödään taltalla tms poikki ja naputellaan laakeri irti
- putsataan akseli ja viedään jätesäkkiin käärittynä yöksi pakastimeen (ei ole pakollista mutta helpottaa laakerin ja krymppiholkin asennusta)
- haetaan akseli pakastimesta, laitetaan kiinnityslevy, ulompi stefa ja shimmilevyt (jos on) akselille
- lämmitetään uuden laakerin sisäkehää hivenen ja naputellaa laakeri paikoilleen halkaisijaltaan laakerin sisäkehän kokosella putkella ja vasaralla avustaen
- kuumitetaan krymppiholkki punahehkuiseksi ja pudotetaan paikoilleen akseliin, tarvittaessa avustetaan putkella ja lekalla (krymppiholkin on sitten oltava punahehkuinen, muuten melko turha yrittää paikoilleen, ilman kuumentamista ei onnistu mitenkään), tämä vaihe pitää suorittaa nopeasti tai muuten holkki jää jumiin väärään kohtaan akselia
- annetaan jäähtyä, asennetaan sisempi stefa (jos on) ja laakerin ulkokehä paikoilleen akseliputkeen
- jarrukilpi hollille ja lykätään akseli paikoilleen perään, kiinnitetään pultit, käsijarrukenkien kiinnikkeet ja jarrukilpi