Futurez  Kulkukoira

Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo

  • 752 Vastauksia
  • 254463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #360 : 18.02.2016, 10:58:30 »
Nyt olis hukkikselle vedetty myös putket.. En tiedä onko kovin optimaalinen ratkaisu kun toisen kollektoripesän putki on paljon pidempi, mutta minkäs teet kun pakosarjasta tuli tehtyä hankalan muotoinen hukkaporttia ajatellen ja muutenkaan ei liikaa tilaa konehuoneessa ole.

"screamerpipe" tulee menemään ahtimen ja lokarin välistä. Voi olla että lokaria joutuu hieman muokkaamaan tuosta mistä on jo aikasemminkin muokattu. En tiedä vielä teenkö vain laipoilla sen kiinni pakoputkeen vai teenkö kiinteän. Leimasetä ei varmasti tykkää jos pelkkä suora putki screamerpipessä.

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #361 : 18.02.2016, 11:06:25 »
Virallisesti leimasetä ei tykkää siitäkään että ulos tulevilla pakokaasuilla ei ole vaimennusta. Mutta kuten aina, asia vaihtelee. Kaikkiin portinputkiin olen tehnyt liitoksen dp:hen. Paljon miellyttävämpi ajaa kun ei aina metelöi kiihdyttäessä. Aman äänieristys vielä huomioon ottaen. Mutta jos tilan takia ei onnistu, niin pyrkii edes suuntaamaan putkenpään ulospäin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #362 : 18.02.2016, 11:20:51 »
Virallisesti leimasetä ei tykkää siitäkään että ulos tulevilla pakokaasuilla ei ole vaimennusta. Mutta kuten aina, asia vaihtelee. Kaikkiin portinputkiin olen tehnyt liitoksen dp:hen. Paljon miellyttävämpi ajaa kun ei aina metelöi kiihdyttäessä. Aman äänieristys vielä huomioon ottaen. Mutta jos tilan takia ei onnistu, niin pyrkii edes suuntaamaan putkenpään ulospäin.

Joo. Kyllä aattelin jotenkin saada tuon putken vedettyä ainaki downpipeen.. Ellei vielä alemmaksi. Katsoo miten on tilaa kun tulee 3" putki downpipeen.. Ei tilaa jää liikaa tuonne koneen ja palkin väliin mistä dp pitäisi mennä.. Mutta tehdään niinkuin mahtuu. Yksi vaimennin tulee putkeen näillä näkymin. Taakse tuo 2,5" läpivirtaava Simonssi mikä sielä on ollutkin.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #363 : 18.02.2016, 21:21:23 »
Imusarjaa aloin tänää tekemään. Plenumin kooksi tulee n. 3,5litraa. Imutorvet tein 45mm torvista hitsaamalla 41mm putkiin ja vingutin tasaseksi. Vielä pitäisi jollain tasoissaa saumoista jääneet kohdat. Mutta tästä jatketaan taas. Putkien pituus imusarjan ja plenumin välissä on max 6cm, joten ei sitä tilaa liikaa ole.





« Viimeksi muokattu: 18.02.2016, 21:23:49 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #364 : 22.02.2016, 20:48:37 »
Tullut imusarjaa väkerrettyä.. kuunnellut viisaampien ohjeita jne.. sitä en tiedä miten tulee toimimaan, mutta eiköhän tuo riitä nykyiseen tavoitteeseen. Kaaduläpäksi tulee B6304F koneen 65mm läppä, semmonen kun löytyy itseltä jemmasta. Hieman joutuu plenumia muokata jsrrutehostimen kohdalta kun tuli sekä muistinmenetys että ajatusvirhe imusarjaa tehdessä. Kone roikkui takapäästä ja sillain tein sopivaksi tuon sarjan. Nostin normaaliin asentoon koneen niin plenumi ottaa jarrutehostimeen kiinni. Tältä olisi luultavasti vältytty JOS olisin muistanut imusarjan putkien mitat oikein. 60mm max pituus EIKÄ 65mm, jotka ne nyt on laipasta plenumiin.

Mutta ettei nyt pelkäksi kirjotteluksi mene niin pari kuvaa.






E: jostain syystä kääntää kuvat kallelleen.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #365 : 23.02.2016, 19:48:48 »
Tänää tuli vähän muokattua plenumia ettei ota tehostimeen kiinni ja muutamat saumat hitsattua.. alipaineelle pitäisi vielä paikat tehdä ja kaasuläpälle laippa.. yms.. päätyyn tehdä vielä pelti ja suuttimille paikat.. onhan tuossa vielä tekemistä.




Vähän muutakin tuossa aloin tekemään. Konehuoneen appsrinpuolen etunurkassa reikä, mätääntynyt sekä konehuoneen puolelta että pyöräkotelosta. Otin sitten lokarin pois kokonaan ja teräsharjalla hiekat ja kurat rapsin pois. Lokari ei ole ollut irti 6 vuoden aikana kertaakaan, vaikka pessyt yleensä pyöräkaaretkin autonpesun yhteydessä niin kyllä sitä hiekkaa sinne vaan kertyy.



Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #366 : 29.03.2016, 21:24:58 »
Päivitellääs taas..

Elikkäs tässä tämä oma veistospakosarja.. Siis ensimmäinen pakosarja jonka tein. Ensimmäinen TIG työ jonka hitsasin, muutamia harjotuksia lukuunottamatta.. Ite oon tähän asti ainakin tyytyväinen. Tällä hetkellä ammattikoululla odottamassa uunia, jonka jälkeen laipat oikastaa, sitten varmaan puhallus ja joku pinnoite.. ::)







Lohko sai eilen ensimmäisen kerroksen maalia. Maalina toimii Hammerliten Smooth red. Muutaman kerroksen vaatii maalia. Näihin kuviin ja tunnelmiin. Vai miten se oli :P
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #367 : 04.04.2016, 21:51:50 »
Nyt ei oo kauheasti edennyt. Pakosarja kävi uunissa, laippojen oikaisussa ja puhalluksessa.. Vähän sovittelin osia koneeseen kun nostin keulilta..







Moottorinkannakkeet ja öljysuodatin jalka sai päälleen Hammerliten smooth blackia.. :)





Tänään hain 240:n taka-akselin.. Vanhanmallinen rihlattu murikka.. 4,1 välityksellä.. Vähän turhan lyhyt, sama kun nykynen. Täytyy katsoa jos myöhemmin löytyisi vaikka 3,91 tai 3,73.. Tästä akselista kuitenkin kiitos Sjos:lle!



Muuten oli täydellinen akseli.. Jarrut tais olla vähän jumissa, mutta pyöri kuitenkin, tuli myös huomattua että toinen jarrusatula oli halki kiinnityskohdan vierestä.. Ne siis pitää etsiä uudet, ellei löydy itseltä hyllystä.. :D Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #368 : 10.04.2016, 22:36:14 »
Tuli eilen purettua jarrut ja vetarit pois. Tasauspyörästön annoin olla paikallaan. En sitä edes ota pois ennen kun löydän pidemmän välityksen ja lukon. Ne siis hankintalistalla myös. Nämä kyllä näillänäkymin vasta sitten kun auto liikkuu. Tarkoitus olisi kesällä käyttää katsastuksessa, vanhalla tekniikalla näillänäkymin, mutta kuitenkin ettei menisi leima kylmäksi. Ei tarvitse sitten heti olla leimaamassa kun saa uudella tekniikalla läjään.

Tulevasta akselista laikkasin kannakkeet irti, seuraavaksi olisi nykyisestä akselista myös kannakkeet irti ja laitella ne tuohon akseliin. Tehdä vaan ensiksi jigi, jotta saa oikeille paikoille kannakkeet.



Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #369 : 10.04.2016, 23:17:43 »
Seuraan innolla akselin vaihtoa, omassa alkaa olla perä laakerointia vailla, rumpujarrujen kans takkuaminen ahdistaa ja kirsikkana kakun päällä on öljyä vuotava etustefa. Samaan aikaan olis ylimääräisenä yks 200-sarjan perä...
Enää puuttuu valtava inspiraatio ;D

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #370 : 10.04.2016, 23:32:22 »
Miulla olisi lainata valmis jigi tuohon akselijumppaan ;) Helpottaa urakkaa kivasti.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #371 : 11.04.2016, 11:39:05 »
Kerran ku tekee jigin ja säästää sen ni ehkä sitä voi myöhemminkin käyttää.. Jos vaikka perä tulee vaihtuu viel tulevaisuudessa ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #372 : 26.04.2016, 10:15:36 »
Eilen otettu Amazoni ajoin. Keulille laitoin takaisin b20n mikä aijemminkin ollut. Käyttöautossa vikaa jota en ole saanut paikannettua ja pitää olla kuitenkin joku auto ajossa.. jarrutehostimen vaihdoin entiseen takaisin kun en saanut puntin tehostimella ja sylkällä tarpeeksi tehoa jarruihin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2205
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #373 : 08.05.2016, 21:16:37 »
Päivitellääs.. Pari viikkoa nyt ajellut ja toistaiseksi ilman suurempia ongelmia.. Jännitteensäädin kyrvähti ja alkoi lataamaan 17-18Volttia.. Siihen hätään en saanut säädintä mistään ja siksi joutui ajelemaan sen ja seuraavan päivän kaikki kuluttajat päällä, jolloin lataus oli 15-16 voltin tuntumassa.. Sen verran kerkesi tuhoa tehdä että akkuhan siinä otti siipeensä ja kannen välistä heitti osan nesteistä pihalle.. Nyt porukoiden Pösön vanha akku kiinni ja uusi tarvikesäädin ja taas pelaa.. :)

Tänä viikonloppuna auto oli TAAS kerran Classic Motorshowssa Lahdessa, Veteraani Volvo Lahti-kerhon osastolla.. Meidän osastolla oli myös -65 PV ja -70 142 ralliauto. Vieressä oli Pyhimyskerhon osasto ja sen vieressä Suomen Volvokerho.

Enempää kuvia en ottanut kuin yhden meidän kerhon osastosta.

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Volvo Amazon 4D 122S B20 - B230FB + HX40 swap
« Vastaus #374 : 08.05.2016, 23:01:06 »
Tänä viikonloppuna auto oli TAAS kerran Classic Motorshowssa Lahdessa, Veteraani Volvo Lahti-kerhon osastolla.. Meidän osastolla oli myös -65 PV ja -70 142 ralliauto. Vieressä oli Pyhimyskerhon osasto ja sen vieressä Suomen Volvokerho.


Hauskaa oli nähdä tämäkin laite livenä. Tiedän ständillä oli ihan hauska (ja vaikea) tietovisa.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

 

Futurez  Kulkukoira