Siellä on pari mikrokytkintä, juuri kuten mainitsit. Kannattaa ottaa koko lukkopaketti käteen ja tutkia tapahtuuko siellä lukossa mitään kun ovet suljetaan. Mikäli vika on mikrokytkimissä, voi niitä käydä kyselemässä elektroniikka liikkeistä. Tuskin euroakaan tuollainen maksaa ja on helppo kolvata uusi tilalle. Lukko on koottu niittaamalla, mutta kytkimet on helposti näkyvillä.
Itse purin juuri sähköikkunallisesta kuskinoven lukon huollettavaksi, nostinmekaniikka oli melkoinen vempula ottaa pois, takaovessa systeemi on melkeen vielä hassumpi.
Lukko on ovessa kahdella T30 kantasella ruuvilla. Lukon yllä on muovilätkä, jonka takaa löytyy kaksi T30 kantaista ruuvia, joilla kahva on kiinni ovessa, irroita myös se. Alempana ovessa on T25 kantainen ruuvi, joka pitää ikkunan kiskoa paikallaan, irroita ruuvi ja kisko.
Ennen tätä on pitänyt tietysti purkaa ikkunan nostinkoneisto pois, ainakin sähköikkunallisessa.
Kertauksena vielä sekin, ovipahvi irtoaa kätevästi isolla talttameisselillä avittamalla. Kiinnikeklipsut on vanhuuttaan aika herkkiä särkymään, joten niitä voi joutua uusimaan. Kun klipsut on auki, täytyy pahvia nostaa ylöspäin, niin että oven nuppi irtoaa. Sitten täytyy irroittaa sähköikkunoiden liittimet kykinpaketin pohjasta (jos on), sekä tankin luukun kytkinmen liittimet ja sähköpeilien kytkimen liitin. Liittimissä on kynsi mitä voi avittaa tarvittaessa pienellä talttameisselillä.
En tarkkaan muista pitikö kaiutinkin irroittaa, mutta sen voi näppärästi ottaa pois edestä. Sisäkahva on neljällä T25 ruuvilla, se pitää myös irroittaa. Ikkunan nostinkoneiston runkolevyssä on kiinni yksi liitin, joka lähtee talttameisselillä kampeamalla pois. Ovipahvista irroitetaan ikkunoiden nostokytkinpaketti, siihen kytketään ainoastaan keskimmäinen (valkoinen) liitin.
Ikkunaa ajetaan jonkin verran aukipäin, niin että vihreät rullat näkyy ovessa olevista reijistä. Toinen on lukon tienoilla peitelevyn alla, toinen sisäkahvan alla. Rullissa on sokat jotka pitää nostovarren kuulanivelet kiinni. Sokkaan on hyvä laittaa rautalanka kiinni, ettei irroittaessa sokka putoa oven sisään. Sokat irtoaa kärkipihdeillä vetämällä. Kuulanivelet lähtee irti rullista isolla talttameisselillä kampeamalla, on hyvä pyytää vaikka kaveri kannattamaan ikkunaa, ettei mäjähdä alas kun nostinkoneisto hellittää otteensa.
Nostinkoneisto on ovessa noin kahdeksalla kuusioruuvilla (kanta 10mm). Koneistoa voi joutua ajamaan hiukan alaspäin, jotta sen saa pujotettua pois.
Takaovissa nostin täytyy laskea ihan ala-asentoon. Takaoven ikkunakisko ei lähde kokonaan pois, mutta sen alapää kannattaa irroittaa, jotta lukon saa pujoteltua pois. Lukon kyljessä on pieni jousi, joka saattaa vaurioitua jos lukkoa kovin riuhtoo.
Piti laittaa muutama kuva asiaan liittyen, mutta koska kuvablogi on polvillaan, en saa niitä lisättyä.