Kulkukoira  Proturbo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #375 : 19.03.2012, 20:30:42 »
Onkos kellään kokemusta miten toimii E85:nen k-jettiläisessä? Aattelin että uskaltaako sitä tankata tohon omaan B200e:hen? Joutuis varmaan säätää seosta mutta pelittääkö se ylipäätään tuossa mitenkään?
Toimii e85:lla kuin junanvessa kun ruuvaa seosta rikkaammalle ja laittaa hieman ennakkoa lisää virranjakajaa kääntämällä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #376 : 19.03.2012, 22:17:27 »
Viimeks, kun palasin kotiinpäin "kellonvedolta"  S*, tankkasin ekan kerran Tiiriössä kasivitosta osan tuohon 440:iin, 10l, ja perään 20l ysivitosta, tankissa toki hiukan sitä oli ennestäänkin, eli toi ei suora käyttö-suhde ollut.
No, nyt on tuon kerta-lorautuksen jälkeen jo useempi tankkaus olosuhteiden pakosta taas pelkkää ysivitosta, ja kilsoja takana n tonni ilman viinaa.
Eroo en millään tavalla huomaa kuin yhdessä jutussa, eli tuolle autolle ärsyttävän tutuksi tullut "tökkiminen" on kadonnut.  :idiot2:
Se ilmeni parhaiten just moottorijarrutuksissa, ja niiden jälkeisissä nopueden nostoissa esim hidasteita varoessa, taajamanopeuksissa.... ennemmin tuon oli pakko nykiä niissä, eikä syytä siihen löytynyt.
Onkohan tuohonkaa nyt mitään muuta selitystä, kuin se, et tankissa hölskännyt viina vain huuhtoi mukaansa järjestelmässä mahdollisesti lymyilleet kosteudet.
Huomenna kuiteski ruokitaan taas osaksi kasivitosella, kun tuohon naapurikylään on sellanenki jakaja ilmaantunut.
Katellaa ny kesää myöte, miten toi b18FP viinan kanssa toimii - ilman palikoita.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #377 : 19.03.2012, 22:21:00 »
Sehän on käytännössä samaa litkua kun masinoolit ja muut ruiskunpuhdistusaineet/vedenpoistoaineet ja puhdistaa järjestelmää.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #378 : 19.03.2012, 22:50:00 »
Nimenomaan. Toimi vain litkuja tehokkaammin.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #379 : 19.03.2012, 23:01:27 »
parin viinatankilisen jälkeen kannattaa vaihtaa suodatin, ettei tule yllätyksiä tien päällä, lähtee nimittäin tehokkaaasti paska liikkeelle. Omassa autossa  suodattimessa oleva  viinaseos muistutti väriltään salmaria  :o

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #380 : 20.03.2012, 18:25:51 »
onko tuossa säädettävä kylmärikastus potikka  ???
pistä toki mallia esille  ;)
ilmeisesti tämä
http://bioadapter.com/index.php?cPath=28

Juurikin tuo. Tuossa on joku kylmäkäynnistysominaisuus. Pitää virtoja päällä 5s. ennen starttausta niin rikastaa enemmän. Tuosta on selkeästi hyötyä. Kokeilin ilman tuota rikastusta ja vasta neljännellä startilla jäi käymään, silloinkin melko huonosti kävi kylmänä. Seuraavana aamuna kokeilin tuolla kylmärikastuksella ja lähti laakista. Oli vielä pari astetta enemmän pakkasta.

Taidan varuiksi laittaa b230f vakiosuuttimet. Saisi varmasti olla vielä vähän noitakin reilummat.

Omassa autossa tuolla bioadapterilla pystyy käyttämään e85 etanolia raakana. Pitäisi hankkia laajakaistalambda niin näkisi vähän millaisilla seoksilla mennään. :P

-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #381 : 20.03.2012, 18:39:56 »
Madbull -tilasitko tosta linkin putiikista vai löysitkö jonkun toisen toimittajan?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #382 : 20.03.2012, 19:34:59 »
B230F suuttimet on samat suuttimet.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #383 : 20.03.2012, 19:43:34 »
Juurikin tuo. Tuossa on joku kylmäkäynnistysominaisuus. Pitää virtoja päällä 5s. ennen starttausta niin rikastaa enemmän. Tuosta on selkeästi hyötyä. Kokeilin ilman tuota rikastusta ja vasta neljännellä startilla jäi käymään, silloinkin melko huonosti kävi kylmänä. Seuraavana aamuna kokeilin tuolla kylmärikastuksella ja lähti laakista. Oli vielä pari astetta enemmän pakkasta.

Taidan varuiksi laittaa b230f vakiosuuttimet. Saisi varmasti olla vielä vähän noitakin reilummat.

Omassa autossa tuolla bioadapterilla pystyy käyttämään e85 etanolia raakana. Pitäisi hankkia laajakaistalambda niin näkisi vähän millaisilla seoksilla mennään. :P
haisteleekos tuo purkki sulla seosta lambdalla vai tuolla sinnepäin nappi säädöllä 

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #384 : 20.03.2012, 21:59:11 »
Katoppas. Tuo Välivainion Shell on muutenkin ollut se kylän halvin paikka tankata. Harmi ettei siitä ole saanut 98E:tä :(

Äsken tankkasin tuolla. Neljä letkua oli, kiisseli - 98 - 95 - RE85. Mutta RE85-pistoolin päällä oli huppu. Hintatieto sille kuitenkin oli, 0.999 €/L. Kyllähän tuota melkein mieluummin käyttäis kuin yli 1.60 maksavaa 95:ttä. Täytyy hommata bensansuodattimia hollille ensin... Muutenkin ollut suunnitelmissa vaihtaa ja pikku viinottelun jälkeen vois kokeeksi vaihtaa toisenkin kerran.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #385 : 20.03.2012, 22:11:37 »
10l e85 ja 40l 98.

alavääntö parani ja kulutus tuntuisi olevan samaa luokkaa kun ennen.
 :idiot2:

ja pakolämmöt laski.

toki tuo mun vehje kävi varmaan rikkaalla aiemmin ja nyt on seokset enemän kohdallaan.

b5234t4
vihreät 968 suuttimet 72mm imm
stage x lastu
ja alkuperäinen öljypohja.

motronic 4.3 (ja varmaan 4.4 myös)käyttjille sellainen vinki että sulake 1 irti pari minuuttia.
ja sit takaisin ja tyhjäkyntiä n. 1 min niin mottorinohjaus löytää uuden oktaaniluvun.
(itessätyvä ohjaus).
ilman tätä jippoa saattaa kestää tabkillisen ennenkun seos on kohdallaan.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 22:13:54 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #386 : 20.03.2012, 22:14:58 »
B230F suuttimet on samat suuttimet.

Huomasin tuon itsekkin. Suurempia suuttimia saa tarjota, jos jollain lojuu nurkissa.

haisteleekos tuo purkki sulla seosta lambdalla vai tuolla sinnepäin nappi säädöllä

Lambdalla haistelee seosta. Ohjeissa suositeltiin käyttämään tuota auto asetusta. Noihin nappeihin en ole viitsinyt kajota.

Madbull -tilasitko tosta linkin putiikista vai löysitkö jonkun toisen toimittajan?

Tilasin tuon sivun kautta. Toimitus taisi kestää pari viikkoa tjs. Purkki tuli ukrainasta. :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 22:17:50 kirjoittanut Madbull »
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

EVO8

  • Vieras
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #387 : 20.03.2012, 22:35:13 »
10l e85 ja 40l 98.

alavääntö parani ja kulutus tuntuisi olevan samaa luokkaa kun ennen.
 :idiot2:

ja pakolämmöt laski.

toki tuo mun vehje kävi varmaan rikkaalla aiemmin ja nyt on seokset enemän kohdallaan.

b5234t4
vihreät 968 suuttimet 72mm imm
stage x lastu
ja alkuperäinen öljypohja.

motronic 4.3 (ja varmaan 4.4 myös)käyttjille sellainen vinki että sulake 1 irti pari minuuttia.
ja sit takaisin ja tyhjäkyntiä n. 1 min niin mottorinohjaus löytää uuden oktaaniluvun.
(itessätyvä ohjaus).
ilman tätä jippoa saattaa kestää tabkillisen ennenkun seos on kohdallaan.

Paljonko mittasit pakolämpöjen laskeneen? Mikäs että lantraat vielä "kuraa" sekaan?


Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #388 : 21.03.2012, 08:08:27 »
Lainaus
pakolämpöjen laskeneen?
Luulisin, että johtuu vain ennakoista ja seoksista- ei sinänsä polttoaineesta.

Itse en ole havainnut lämpöjen laskua, kun otetaan kaikki hyöty irti e85:sta. Tämä siis silloin kun ajetaan 100%:lla e85:lla.
Ja nuo omat mittaukset on tehty 4x egt+ tietysti kaikki muu oleellinen anturitieto (ahtopaine+pakopaine+ennakko+seos+moottorinlämpö+imuilman lämpö+jännite+rpm)
raw d

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #389 : 21.03.2012, 09:15:34 »
Iskin tuollaisen bioadapterin kiinni b200f koneeseen. Tankkaisin lähes tyhjän tankin täyteen re85. En huomannut lämpöisenä oikein mitään eroa. Ei sytytellyt vikavaloja tjs. Kylmäkäynnistys on vähän heikompaa, mutta lähtee ekalla käyntiin ja hetken käy epätasaisemmin. En tiedä pitäisikö ostaa varuiksi hiukan suuremmat suuttimet.

Millasella kulutuksella menee? Jos tuohon b230f iskis kans ton boksin.... tuleekohan säästöä bensaan verrattuna, kun ajan min. 70km päivässä, viitenä päivänä viikossa....?

 

Proturbo  Autodiagnoosi