http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Tuulilasinpyyhin/Tuulilasinpyyhin/Pyyhkijan-sulka/PYYHKIJAN-VARSISARJA-VOLVO-V7-2000034621/P> Kiitos vinkistä :)
Hieno Volvo.
Paljonko kilsoja? Taksit on kyllä hyvin huollettuja yleensä.
Laitappa tosta lisävalosta kuva.Mie laitan varmaan huomenna lisää kuvia, se on jo pimeä ku kotiin ehtii.
Mut komeelta näyttää :hello:
Sopii hyvin O0. Ja nuo vanteet on myös omaan silmään hienot :)Kiitos :) Kyllähän noilla ainakin tämän kesän ajaa, pikkunen lakkavika ainakin yhessä, mutta siiisti kokonaisuus.
Nyt on komia yksilö :)Kiitos, onha tässä pintä laittoa, mutta kyllä tästä siisti tulee :)
Hienosti sopii Cassiopeiat ja hopea kori. Jotenkin todella freesin näköinen facelift :)Itekkin tykkään kun värimailma on jotenkin niin kliinin näköinen.
Laitappa tosta lisävalosta kuva.Tuollainen valo löytyy katosta. Ohjaus etumaisesta kattopaneelista, josta syttyy kaikki sisävalot.
Tuollainen valo löytyy katosta. Ohjaus etumaisesta kattopaneelista, josta syttyy kaikki sisävalot.Omasta löytyy samanlainen, ihmettelen miksei tuota ole voitu laittaa tuon peitelevyn kohdalle.. :idiot2: Siisti on ja heti alettu tekemään vielä paremman näköinen! Pilarien teippaus, siinä vaan on jotain mikä nuorentaa näiden ilmettä :pomo:
Omasta löytyy samanlainen, ihmettelen miksei tuota ole voitu laittaa tuon peitelevyn kohdalle.. :idiot2: Siisti on ja heti alettu tekemään vielä paremman näköinen! Pilarien teippaus, siinä vaan on jotain mikä nuorentaa näiden ilmettä :pomo:Niin no, oisha se voinu ollakkin, mutta oisko joku suuntaus idea tjms... Siististi tuo on kyllä toteutettu ja penskojen kanssa ihan hyövyllinenkin.
Miten ois ledit sisustaan,sumareihin ja parkkeihin?Mittaristoon Vpartsilta koristerinkulat ? ;):P Lediä olenkin miettinyt. Jos jollain ois linkkiä mitkä toimii hyvin, valaisee, kestää ja käy heittämällä paikoilleen niin otan mielellään vastaan :)
Mulla on omassa volvossa takana samanlainen kattovalo kun sulla tuo. Sitä ei saa sammumaan ainakaan tuosta kytkimestä mikä siinä on?Ei itelläkään napista mitään tapahdu, mikä lie ollut sen tarkoitus...
Sit tuon valon eessä olevan peitelevyn alta löytyy vihreä pistoke?
:P Lediä olenkin miettinyt. Jos jollain ois linkkiä mitkä toimii hyvin, valaisee, kestää ja käy heittämällä paikoilleen niin otan mielellään vastaan :)Omassa autossa on ollu sisustan valot ledeillä jo neljä vuotta,samoin parkit..tosi hyvin valaisevia ja kirkkaita ovat olleet ja menivät ihan bolt on..rekisterikilven valolta toinen polttimo pimeni talvella,muut on pelannu :) Pitäs kaivella tietoa esiin,minkä merkkisiä ne ledit oli..tai siis on :)
Tuo kattovalo näyttää pahasti mallilta mitä oli 80-luvulla 700-sarjan katoissa perusmalleissa joissa ei ollu lukuvaloja. Jännä jos katkaisijalla ei ole mitään vaikutusta.:2funny: Nytkun sanoit niin joo pahasti muistuttaa kyllä semmosta, mut kuten sanoin, hyvin hoitaa virkansa :)
Niin minullakin oli -02 taksi varustellussa katkaisija mitätön. Epäilin kans, että valo olisi jostain vanhasta mallista. Varmaan varaston loput käytössä.
Tuo pilareiden teippaus on hieno, ehkä omaankin joskus, ehkä ei. Vaakarima mallinen kromi kehyksellinen xc maski tähänkin niin tulee lisää musta kromi hopea kontrastia.
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=29_780&products_id=6061Juuri tuollaista maskia olen vailla :) Miten maksu tuonne suoritetaan?
Mä tilasin tuolta omaani maskin viime kesänä. Toimitus kesti muistaakseni n. viikon. ja n.100 euroa maksoi toimituskuluineen.
Ja taas käyty teipparin tykönä :pomo:Miten kuva vääristää sun tykkäämistäs? ??? :D
(https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-0/11138653_10204251246266526_9013643449022214847_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=2bcdf861f5c4af4f4938653bf3184da0&oe=55DA88C5&__gda__=1440883712_94dd1f2af177ce5379620b4c2970daa5)
~50% kalvot, kuva vähän vääristää, mut tykkään ihan pirusti!
Miten kuva vääristää sun tykkäämistäs? ??? :D:D Niin että kuvassa kalvot näyttää tummemmalta kuin ovatkaan. Ja tykkään lopputuloksesta ihan pirusti :)
Nyt oikeestaan, mun mielestä siis, kaipais agressivisempia vanteita ja kevyttä madallusta. ::)
Muuten hieno. :)
Jos et isompia ole laittamassa niin anna noiden olla. Ei paremman näköisiä 17" oikein ole.Järellä kun miettii niin eepä oikein isommat kannata, kun renkaat on kalliimmat, jousto huononee, riski soikeeks ajamisesta kasvaa ja isompien vanteiden myötä auto olisi madallettava :buck2:
antrasiitinväriset thorit...Ehkä talvivanteina voisivat mennä :)
Helkatin nätti ihan noinkin. Nuo pilari teippaukset sopii tuohon väriin todella hienosti.
Paypalilla maksoinKiitos tiedosta :)
Kiitos tiedosta :)Erittäin tukevasti istui alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Juuri laitoin maskin tilaukseen, aikasintaan ensiviikon perjantaina saapuu paketti :P
Lie istuuko maski kuinka alkuperäisten kiinnikkeiden kanssa? No se jää nähtäväksi ;D
On se vaan nätti.Kiitos, ja kiitos lisäkuvista, hieno ysi siulla :) Tuli jotenkin mieleen speden kupla uuno leffoista :P
Erittäin tukevasti istui alkuperäisiin kiinnikkeisiin.Tämä hyvä tietää :)
Järellä kun miettii niin eepä oikein isommat kannata, kun renkaat on kalliimmat, jousto huononee, riski soikeeks ajamisesta kasvaa ja isompien vanteiden myötä auto olisi madallettava :buck2:Nuo orkkis vanteet on vielä kohtuu lujaa tekoa, ei mene helpolla soikeaksi.
Ehkä talvivanteina voisivat mennä :)
Kiitos, välillä tuntuu että etulasit ois saanut olla tummemmat, mutta totutellaan noihin.
Nuo orkkis vanteet on vielä kohtuu lujaa tekoa, ei mene helpolla soikeaksi.Juu ei Cassiopeita suolaa, piti tarkoittaa noita Ristuksen mainitsemia valsseja talveksi.
Talvivanteiksi noita Cassiopeia vanteita ei voi suositella. Itsellä ollu nyt 5 talvea ja sen huomaa :-[
Juu ei Cassiopeita suolaa, piti tarkoittaa noita Ristuksen mainitsemia valsseja talveksi.se mitään boreja tarvia... holkki on messinkiä pistät oikeeseen asentoon ja mutteri kiinni... pysyy ja toimii
Hain juuri biltemasta takalasin pyyhkijän varren, muttei siinä ole booreja... Mänikö rahat hukkaan?
se mitään boreja tarvia... holkki on messinkiä pistät oikeeseen asentoon ja mutteri kiinni... pysyy ja toimii8) Kiitos tiedosta, pitäneen illalla katsoa löytyykö romulaatikosta sopivan kokoista mutteria, varmaan kestää ihan perus mutterilla?
Kiva repiä ratsiassa noita kalvoja pois. ai mistäkö tiedän?? :hello:
8) Kiitos tiedosta, pitäneen illalla katsoa löytyykö romulaatikosta sopivan kokoista mutteria, varmaan kestää ihan perus mutterilla?paras olis semmonen mutteri jossa on kaulus... hokasitko mitä tarkotan?
:buck2: Se on sen ajan murhe :2funny:
paras olis semmonen mutteri jossa on kaulus... hokasitko mitä tarkotan???? EN :2funny: Prikan kanssa kiinni vai?
Tää näyttää niin asialliselta tämmöisenään että jättäisin pahimmat tuuninkit pois. Pidät noi fillarit alla, vaikka Eibachin tai H&R:n jousisetti ja se on siinä. Less is more vai miten se meni...-H- Kyllä se näin on, ja muutenkin ollut tästä ulkoasusta niin paljon positiivista palautetta ja erityisesti ihteäkin miellyttää ihan pirusti. Ehkä alkuperäiset roiskeläpät voisi hommata...
Tää näyttää niin asialliselta tämmöisenään että jättäisin pahimmat tuuninkit pois. Pidät noi fillarit alla, vaikka Eibachin tai H&R:n jousisetti ja se on siinä. Less is more vai miten se meni...Tässä on asiaa. Se sopivien vanteiden löytäminen kun on Volvoon vaikeeta. Mutta kyllä niitäkin on, just vaihdon yhet pois. :pomo:
??? EN :2funny: Prikan kanssa kiinni vai?
Autossa on HU-650, onhan se ihan toimiva noin niin kuin radion kuunteluun ja cd-levyn pyöritykseen, mutta siihen se sitten jääkin. Tosin valikossa on AUX-input, mutta ei se oikein nappaa ainakaan vielä...
Muutenkin autossa on se halvin audio paketti josta taitaa puuttua diskantit ja kait sieltä vahvistinkin uupuu apparin penkin alta.
Joten...
Soittimeksi olen kaavailut 2-din dvd soitinta, tietäisi vaan mimmoisen laittasi ~700€ Suosituksia / ehdotuksia?
Soittimen vaihtoon liittyen olenkin katsellut 2-din sovitetta, mutta markkinat ovat jotenkin sekavat... Monessa on maininta ettei käy jos on lokero tai radio alkujaan soittimen rinnalla. Miksei käy? Nehän lähtee kehyksen vaihdon myötä pois, eikö?
Tuolla autohifi topicissa oli puhetta jotta merkkiliikkeestä haettava sovitin, mutta löytyykö jostain hyvää tarviketta edullisesti? Sitä kun olisi ajatus hieman modata, niin ei harmita niin paljoa jos menee pilalle.
Eteen ajattelin ostaa jonkun perus 2-tie erillissarjan, voisi kelvata joku Rainbow SL-C6.2 tai siitä se pro malli... Niissä ollut ainakin diskantit mukavan miellyttäviä. Harkinnassa on jotta laittaisiko diskantit orkkis paikoille, vai modaisinko peilikolmioihin pahkat jotta saisi suunnattua hieman. Hurmos teki ainakin nätin asennuksen omaansa josta se idea syntyi. Samalla kun erillissarjan asentaa niin pitää etuovet vaimentaa. Jonkin verran löytyy mattoa entuudestaan hyllystä, mutta lisääkin voisin tilailla.
Kaapelointi hieman murehituttaa...
Mistä kulkee virtakaapeli laturilta akulle jottei suotta laita rca-kaapeleita viereen. Vai onko tämä myytti jo kuollut?
Myöskään ei ole muutamaan vuoteen tullut audio puolen kanssa leikittyä, niin millaisenhan päätteen sitä hankkisi tuolle erillissarjalle?
Subille sitten ehkä joskus oma jos tulee koko subia ::)
Paljon tekstiä ja kirjotusvirheitä sitäkin enemmän, mut josko sitä jottain neuvoja ja vinkkejä saisi :)
Mulla on pioneerin kehys kun muualta en löytänyt. Maksoi kolme vuotta sitten muistaakseni 75€. Väri sama kuin originaalissa, eli musta. Yläkulmia piti hioa vajaa milli että sopi. Hieman harmittaa näin jälkikäteen diskanttien suuntaus. Ovat nyt oven yläreunassa niin edessä kuin mahtuvat. Suuntaus on noilla palikoilla rattiin. Eron huomaa kun vie päätä eteenpäin. Ehkä kesällä teen jotain palikkaa väliin että saan suuntauksen kohdilleen.Niin kauluksen yläreunasta viilasit? Jäikö siihen jäkkiä näkyville?
Mankan suhteen multa ääni pioneerille tai alpinelle. Youtubessa jokin aika sitten katselin videota jossa nainen arvosteli pioneeria, alpinea ja kenwoodia. Pioneeri vei voiton äänellään.
Esim. tämä malli. Saa rattiohjaimen, jolloin käyttö mukavaa. Aikaviiveitä voi säätää itse. Jne..
http://www.autostudio.fi/pioneer-sph-da120-appradio.html
Toki jokainen saa tehdä omat valintansa, mutta aika reilu budjetti pelkkään soittimeen. Mutta jos oikeasti tarvitsee DVD ominaisuutta, niin mikäs siinä.
DSP on kyllä melkein välttämätön, jos meinaa kunnollista ääntä saada pihalle (aikaviiveet, suodot, jyrkkyydet, tasot ym.).
Etupäähän kannattaa käyttää niin paljon budjetista kuin vain kärsii. Tuo Rainbowkin varmaan ihan hyvä vaihtoehto, ja Ground Zerolta Uranium näihin edullisempiin/keskitason vaihtoehtoihin.
Sille sitten vielä jokin perushyvä merkkivahvistin ja ei kannata niitä watteja tuijotella liikaa. Tai sitten 5-kanavainen, niin on valmiina subillekin. Tuossa esim. tällähetkellä melko halpakin vaihtoehto: http://www.fanaticaudio.com/shop/5-tai-useampi-kanava/ground-zero-gzha-5125xii/
Tässä toinen, aivan hyvä-ääninen 5-kanavainen: http://www.fanaticaudio.com/shop/5-tai-useampi-kanava/helix-b-five/
Tässähän ois toki DSP mukana: http://www.fanaticaudio.com/shop/5-tai-useampi-kanava/match-pp52dsp/
Mutta subiksi kannattaa (niinkuin tuolla lukeekin) valita Helixin Match subi, niin saa paremmin tehot irti vahvistimesta (subi sitä tehoa kuitenkin enemmän tarvii kuin etupää).
Virtakaapeli kulkee muistaakseni kuskinpuolelta, josta taittuu etupenkin kohdalla keskelle autoa ja on jo takapenkin kohdalla siinä. Ei nyt toki nippuun kannata RCA-kaapeleita vetää sen virtakaapelin kanssa, mutta kunnon kaapeleilla ei pitäisi ottaa häiriötä...
Ois muuten ylimääräisenä 3 paria AIV:n Arctic RCA:t 5,5m pitkinä ;) ,täysin toimivat ja lähtee noin ½ hintaan OVH:sta, mutta jos kiinnostaa niiin katotaan YV:llä, niin ei mene täällä kaupankäynniksi.
Kehys poistaa alkuperäsen soittimen ja puhelimen/lokerot...
Niin elikkä siitä mihin se 2-din soitin laitetaan. Ei näy kuin läheltä katsoen että on hieman viilattu.Niin jotta kehys istui hyvin, mutta soittimella oli ahdasta :) Ei sinulla kuvaa olisi tästä asennuksesta?
Jotenkin vain epäillyttää jotta mahtuuko lokero paikoilleen... Kukaan kokeillut?Tuohon on ainakin laitettu kun selaa topiccia alaspäin :P http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=62930.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=62930.0)
Tuohon on ainakin laitettu kun selaa topiccia alaspäin :P http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=62930.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=62930.0)Kiitos linkki vinkistä :)
Onko kuvaa näyttää tuo mistä jumii?
Eipä tullut otettua...Oisko se sitten vanhemmalle mallille se kehys, kun vertaa näitä faceliftin ja ph1 v70n keskikonsolien kohtia niin tyyli muuttunut jonkin verran.
Kehyksen ja orkkis soittimen alalaidat laitoin vastakkain niin kehys on leveämpi.
Oisko se sitten vanhemmalle mallille se kehys, kun vertaa näitä faceliftin ja ph1 v70n keskikonsolien kohtia niin tyyli muuttunut jonkin verran.Kyllä se ihan faceliftin paneeli on. Ja ee kait facelifteissä paneelit ole muuttunut 05-08?
Tuolla ylläällä linkattujen mukainen jos on niin pitäisi olla kyllä passeli..? Voiko olla niin pieleen tehty että ei käy paikalleen.. jännä juttu.
Oletko tarkistanu magneetti kytkimen välyksen? :hello:En ole tarkistanut, huomenna saavat katsoa sen samalla kun aineet vaihtaavat.
Tuli laitettua kesäpyörät takaisin alle, käytyä pesulla ja sitten fiilisteltyä 8)
(https://fbcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-0/11188417_10204320652961650_4931212960226537484_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=e9cac2252720cac7d08c08f9f774d93f&oe=55A19E70&__gda__=1440865638_83e3b195c569c9ba71a884031a2bae97)
(https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-0/11167660_10204320655241707_6706815707480190131_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=9dc91dc895b0a33c1935bcef05455c40&oe=559D958E&__gda__=1440669931_42f1087fe682b2a80f4bed32c751ba30)
(https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-0/11019842_10204320657521764_8682485443874733610_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=0dcfd3c223a0cad4765d80c255fa19ae&oe=55D05F5F&__gda__=1436392736_84108cd727ce32196b88f27c89c82d3b)
(https://fbcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-0/11159509_10204320658841797_721941235186260687_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=31fcac8574c814860f8066812d443316&oe=55CC0B22&__gda__=1436018717_0357a3766cb5d9e0ee580b8c30983ff8)
Huomenna ilmastoinnin huolto, josko sitten pellois nätimmin. Nyt laskee välillä sellaisen "kostean höhhäyksen"
Ulkokuoreen harkinnassa on vielä sumuvalojen kalvotus ja puskurin rivan teippaus mustaksi.
Soittimen vaihdon myötä erillissarjan tarve on korostunut entisestää, joten sellainen on seuraavaksi hankinta listalla.
Diskantin asennus paikkoja olisi 3...
1) Orkkispaikkalla suuntaus on aika huono, mutta asennus helppo ja huomaamaton.
2) Peilikolmioihin ei olisi hassumpi tehdä siro asennus ja saisi suunnattua.
3) Pilareihin houkuttais laittaa "spotit" mutta verhon toiminta sekä kestääkö pilarin muovi paikoillaan lisääntyneen painon myötä?
Ite tein peilikolmioon lasikuitukitillä ja muovikitillä diskanttipaikat, saa yllättävän sirot ja suuntauksenkin ihan hyväksi.
Onkos siulla kuvaa siitä?
Onko siulla jakosuotimet missä? Mielessä ollut kyllä jotta aktiivisena soittaisi, mutta vaatisi oveen lisää johtojen vetoja joka ei äkkiseltään innostaisi.
Mulla oli jossain vuoto, ens viikolla parempaan tutkintaan. :buck2: :hello:Kyllä se on mukava kun se toimii, varsinkin kun alkaa lämmöt nousta yli 20 asteen :)
Komee ja ryhdikkään näköinen Volvo. Pitää itekki alkaa pian teippaamaan pilarit. Tosin mulla on teippinä matta.Kiitos :) Itekkin mietin jotta kumpaa laitan. Kiiltävä tuli ja se kyllä passaa hyvin vaalean värin kanssa :)
Siinä on kuva omasta vahvistimesta ja sen paikasta :)Tällaisissa ahtaissa asennuksissa kannattaa sitten miettiä jäähdytysilman saantia.
(http://s21.postimg.org/clq4rfupv/image.jpg) (http://postimg.org/image/clq4rfupv/)
Siinä on kuva omasta vahvistimesta ja sen paikasta :)Kiitos kuvasta :)
(http://s21.postimg.org/clq4rfupv/image.jpg) (http://postimg.org/image/clq4rfupv/)
Tällaisissa ahtaissa asennuksissa kannattaa sitten miettiä jäähdytysilman saantia.Tätähän minä olen miettinyt...
Varsinkin, jos vahvistin on asennettu ylösalaisin. Kesäkuumalla voi lämmöt päästä
kohoamaan joillakin päätteillä. Ja toisilla kohoaa ihan talvellakin.
Lämpeneminen ei ole ongelma uusilla D-luokan päätteillä. Mutta on myös sellaisiaTuota... paljonko lämmöt saisi olla noin suurinpiirtein?
päätteitä, joilla on huono hyötysuhde (lausutaan usein myös hyvä äänenlaatu ;)).
Nämä saattavat lämmetä. Varsinkin jos hiukka kovempaa tahtoo kuunnella.
Kannatta ainakin joskus kesäkuumalla tsekata lämmöt.
Jahas, löysinpäs tämänki showroomin!Kiitos :)
Pirun siisti Volvo sulla! O0 Nuo pilarien teippaukset on ihan "must" juttu.
Ja maskinkin löysit, hyvä ! ;)
Tuota... paljonko lämmöt saisi olla noin suurinpiirtein?
Torstaina töistä lähtiessä alkoi tekniset murheet... Ajotietokone ilmoitti jotta moottorijärjestelmä vaatii huollon.vie avainvaunuun suosiolla ei tarvii arpoa.
No koodit lukemalla selvisi jotta hiukkasloukun paineanturia valittaa. Tässä olen viikonlopun tuumaillut että onko avainvaunu järkevin paikka tuon korjaamiseen vai mihinkä veisi?
vie avainvaunuun suosiolla ei tarvii arpoa.Niinpä... parinviikon jonot vaan jokapaikkaan ja auto vikatilassa :-\
Huomenna Iisalmeen avainvaunulle kahtomaan onko anturi vai loukku oireen aiheuttaja.Ilmeisesti ohjelmallisesti tuo pakkopoltto tehdään, ja käytetäänkö samalla mitään puhdistavia aineita?
Samalla kyselin öljynvaihosta, mietin kummanko teetättää, hinta eroa ei juurikaan ole, mutta saako essentialhuollosta enemmän hyötyä?
170€ Mobil 0w30
159 Mobil 5w30 ( essential huolto )
Onkos hiukkasloukun pakkopoltolla mitään hyötyä, ~60€ kustantaa moinen toimenpide.
Ilmeisesti ohjelmallisesti tuo pakkopoltto tehdään, ja käytetäänkö samalla mitään puhdistavia aineita?En ole varma, en sentarkemmin kysellyt. Ajattelin vain jotta jos anturi vika on, niin poltattais huomenna puhtaammaksi ettei pääsisi kokonaan tukkeutumaan ennen osan saapumista. Tosin hieman outoa kun tänäänkin autolla tuli ajettua ~100km josta ensimmäiset 50km oli tukkoista menoa. Sitten takasi kotiin päin tultaessa auto kulki varsin jouhevasti.
Tuo taitaa olla Mobil ESP 5W-30? Hiukkasloukun kanssa tuo ESP 5W-30 on ainakin sopivampi vähä tuhkaisuudesta johtuen ;)
Oletettavasti ajoivat Avainvaunulla päivitetyn softan?Tästä ei kyllä ollut mainintaa papereissa eikä suullisestikkaan.
Vähän haisee, että jotain ois irti esim. tuolla hiukkaspöntössä? Aina kun jarruttaa, niin tukkii jotain ja kiihdytyksessä " irto" osa siirtyy ahdistamasta ::)Niin no en tiijä...
Tuolla lastuttamisella/hiukkaspöntön deletoimisella ainakin pääsee viasta eroon, jos vika on pöntössä.
Kaupan päälle kulutus putoaa ja tehon nousu saa hymyn korville ;)
Niin no en tiijä...Mikäs on katin laita? Onko ehjä katti?
Miks se loppuu kun paikat saa kuumaksi? Eikä kiusaa sitten koko päivänä?
Tänään kun lähti makuulta reippaasti niin jostain kuljettajan jalkotilasta kuulu sellanen niinku paine karkais tjms outo ääni. Mutta vain kerra...
Mikäs on katin laita? Onko ehjä katti?Ei mitään tietoa. Meinaakko että vuotaisi vai? Äänet on kyllä hillityt...
Jos katissa on rojut osittain irrallaan, tuo selittäisi paineen aaltoilunkin joka voi aiheuttaa vikakoodin.Ee kehtois luukkua tehdä ja tarkistaa
Koputtelemalla selviää aika hyvin onko pöntön sisällä irto roinaa. Katin tukeutuminen ei kait näkyis kuitenkaan tuossa dbf paine ero anturin herjoissa.
Juurikin sillä paine-erollahan se kertoo tietokoneelle miten tukossa se on.
Mutta tutki ne letkut ja johdot. Voihan siellä oli joku huono liitos tms.
Softaamalla nuista herjoista pääsee eroon ja kulutuskin pienenee samalla :P
Eihän se mittaa katin paine eroa millään lailla, anturit on katin jälkeen olevassa dbf pöntössä
Käsittääkseni dpf:stä puhutaan kattina.
Ite kävin juuri poltattamassa pöntön tyhjäksi ja sanoivat myös tuosta anturiviasta. Pönttö oli toiminut aiemmin vailla ongelmia kunnes tuossa talven lopulla tämä iski päälle. Hyvin poltti pakotettuna, mutta sanoi ettei välttämättä tuu tekemään sitä, kun anturi antaa virheellistä signaalia, kyllä aivan. Paljonko tuo anturi maksoi? Itse en edes kysynyt hintaa, kun on ollut pirusti laitettavaa muutenkin ja hermot kireellä. Lambda ois ollut Volvolla 330€, nettikaupassa 130€.Vian etsintä sekä anturi asennettuna ois ollu 250€
Tuleekos liike miten vastaan näissä huolloissa, etkös sie jostain jobbarilta ostanu tän?Jaa a, enpä osaa sanoa. Kuinkahan asiaa lähtisi kokeilemaan? Tai olisiko kaupan purku mahoton ajatus? Kuitenkin autoa on huollettu vaikka sillä on muutama tonni tullutkin ajettua kaupan jälkeen...
Tuohan olis alunperinkin pitänyt hoitaa sen liikeen kautta huollettavaksi ::)Eepä tuota tullut sillon ees ajateltua :-\
Onko ne paine-ero anturille tulevat sähköpiuhat tarkastettu ja mitattu jo?Ei oo, en tiijä minne veis katottavaksi.
Kytkentä kaaviot painero anturin ja ecun väliltä kunhan löytyy niin eipä kai tuolla väliä:P Laitoin sulle yv:tä ollaan meinaan rälessä :)
Tai jostain jos vain saat kytkentä kaavion ja omistat yleismittarin niin helppo olis mitata vaikka itekkin.
Tai voin minä mitatat jos Joensuun talous alueella päin majailet.
Olikos se jousi poikki tasta?Joo vänkärin puoli näyttää tältä :-\
No johan tuossa pyöräkin sortaa jos auto kulkee nurkallaan? Mites takalaakeri, sehän voi resonoida ties miten ympäri koria...Se on jännä kun ee tuo jous vuan ajossa näy.
Auts, joko on uus jousi tulossa?Ee oo vielä, mietin hetken mitä teen, madaltaako vai laittaako orkkis jouset...
Reipas 400tkm ois mittarissa nyt, mukavaa kyytiä ollut :)Öljyistä on tuolla omassa ketjussa väännetty, mutta jos Mobilit haluat sisään tuon ikäiseen, niin Economy 0W-30 ehdottaa tuon A5/B5 luokituksen takia.
Öljyt pitäisi vaihtaa piakkoin, mitä sinne laittaisi? Esim mitkä mobilit täyttää vaatimukset?
Iskareita pitäisi miettiä jotka passais -30mm jousten kanssa, vinkkejä? Edullisetkin sais olla... Vai hakisiko vaan normi vieterit ja laittais vanhojen iskareiden kanssa kun ei nuo tiet mitenkään hyviä ole.
Olen käyttäynyt Mobilin New Life oljyjä ja on toiminut tosi hyvin. Pysyy sisällä oikein kivasti. Ei tartte 30tkm sisällä lisätä ollenkaan. Jousina on ollut nyt 3 vuotaa Eibach -30mm setti. Sekin oikein mukiin menevä.Mitkä iskarit siulla on jousien kanssa?
Mitkä iskarit siulla on jousien kanssa?Edullinenhan tuo oli, kun 4l pönikkä Castrolin Edge 0W-30:stä esim. Motonetissa maksaa 60€. Eli öljyt pelkästään n. 90€.
Öljyiksi tuli castrol edge 0w30 ja samalla vaihtovat ilmansuodattimen, hintaa kerty 150€ Ei paha kun suodattimella oli 25€ eikä tarvinnu kuin kahella
Oiskohan pitänyt ottaa muutama tonka edgeä jemmaan, kun tokmannilla oli 35€/4 litraa.Ei tainnut kumminkaan olla 0W-30 A5/B5 :pomo:
Ei tainnut kumminkaan olla 0W-30 A5/B5 :pomo:
(http://static.race.fi/media/castrol_edge%20ti%200w-30%20a5b5%201l%20efrgeqwrt.jpg)
Itsellä ollu jo pitkään skruvatin uretaaniset. Noin 3v/140tkm ja vielä on ehjät
...eikös siinä ole vain toinen pusla uretaania, vai olenko väärässä? :hello:
Itekki tänään tommoset laitoin, hyvä tietää et kestää.
...eikös siinä ole vain toinen pusla uretaania, vai olenko väärässä? :hello:
Mitä lie pajat ottaavat jos varsiin vaihtaa uudet puslat? Onko ne kuinka helposti vaihdettavissa?
Joo on vaan se etummainen, mut eikös se yleensä menekkin nopeemmin?Ai ne on alkanu köyhäilemään. Mulla on molemmat puslat uretaania.
Mitkä iskarit siulla on jousien kanssa?
Ihan normi iskareilla mennään. Minusta toiminut hyvin. Tarkemmat saattaa sanoa etupään pompotuksesta.Kiva tietää. Paljonko on kolmeen vuoteen kilsoja tullut iskareille jotta kestääkö menossa mukana?
Kiva tietää. Paljonko on kolmeen vuoteen kilsoja tullut iskareille jotta kestääkö menossa mukana?
Jompikumpi etupyörän laakeri?
Tuo jurina edessä painaa mieltä, ideoita mikä sen oikein aiheuttaa? Ei täristä, vaan kuuluu sellainen rohina / ulina / jurina.
Jompikumpi etupyörän laakeri?Vasen vaihdettu, ei vaikutusta ja muut laakerit ei pyöritellessä huonoilta tuntuneet.
Lisävalojen asennus alkaisi olla käsillä, pitäneen kuun lopussa laittaa ämpärit tilaukseen, edelliset kun otti kolarissa siipeensä. Telineen haluisin kiinnittää puskuripalkkiin, mutta en tiedä mistä kohdin poraisin reijät...
Vasen vaihdettu, ei vaikutusta ja muut laakerit ei pyöritellessä huonoilta tuntuneet.Ootteko kuitenkin varmistellu nuo laakerit? Nostaa auton ylös, ottaa renkaan veks vaikka kummaltakin etupuolelta, sit pyörittelee jarrulevystä ja kokeilee tuntuuko resonointia.
Ääni alkaa jossain +60km/h jälkeen. Oikealle kaartuva mutka esim motarilla on aika sulosointuista V:>
Lisäksi kun motarilla on töyssyjä joissa auton keula nousee ylöspäin / kevenää ääni loppuu ja alaspainuessa kovenee... VoooUUh voOOuh jne ;D
Ootteko kuitenkin varmistellu nuo laakerit? Nostaa auton ylös, ottaa renkaan veks vaikka kummaltakin etupuolelta, sit pyörittelee jarrulevystä ja kokeilee tuntuuko resonointia.Helpompi pyörittää renkaasta ja kokeilla jousesta resonointia.
Ei tuolla pyöräosastolla kovinkaan montaa vaihtoehtoa ole jos ääntää kun tuo laakeri. Kyllä niitä susia niissäkin riittää vaikka uus olis.
Helpompi pyörittää renkaasta ja kokeilla jousesta resonointia.Aivan, juuri näin :)
Vetari?Tarkennatko mikä osa?
Lie mikähän sillä korkeudella osaa mennä?
Jarruputki :facepalm:Onko tehostajalla lähin liitos?
Taisit ostaa pommin, prkl. Mitä nyt oon seuraillu, ni tuntuu että vikoja tulee vikojen perään, ei kai nää faceliftit näin huonoja ole?
Noni, sieltähä sitä löyty :D No, eiku nosturilla ylös ja letkut uusiks. Onkohan joskus ottanu iskua johonki?Mitään käryä ole noista jarruputkista, niin kaipais tietoa että mistä mihin liitos? Valmiita putkia ei näkyny tarvikkeena, joten vääntääkö ne pajalla uuden vai miten korjaus tapahtuu?
Mitään käryä ole noista jarruputkista, niin kaipais tietoa että mistä mihin liitos? Valmiita putkia ei näkyny tarvikkeena, joten vääntääkö ne pajalla uuden vai miten korjaus tapahtuu?
Se on hyvin paljo mahollista, pitäs ostaa varmaan xc tai sit ihan oikea maasturi...
Niih, tai sit muuttaa maalta sivistyksen pariin.
Tai oisko ikä vaan tullu vastaan? Pakoputken akselin ylityskin näytti aika ruosteiselta...
Khyyl meiltä putkea löytyy ;)Mutta ehittäkö aamulla elvyttää? Pitäs olla puoliltapäivin töissä kuopiossa...
Mutta ehittäkö aamulla elvyttää? Pitäs olla puoliltapäivin töissä kuopiossa...
Ja uskaltaako tuolla ajaa kun noin vuotaa? Ettei risteyksessä olla kenenkään kylessä tai perässä kiini ;D
Tais olla aika täyttä. Ei sillä kyllä kannattane ajaa jos noin paha on tuo vuoto :-\Laitoin siulle yv:tä.
Taitaa olla vaan että mitä uudempi ni sitä paskemmasta ja halvemmasta tavarasta kaikki on tehty.Kyllä se näin menee. Tosin mukavuuden haluisuus laitatuttaa pitämään hieman tuoreempaa.
Kannattaa laittaa uudet polttimot ja kiillottaa lasit umpioista jos noin on.No joo, tuo ollut mielessä. Kuljettajan puoleinen umpio on aika pahan näköinen... Xenonin keilan kohdalla on lasi sen näköinen kuin olisi keittänyt...
Onko tehostajalla lähin liitos?
Hyvä että sait auton laitettavaks ja selvis aiheuttajakin. Kannattaa sillä Autoglym headlight restorationkitillä kokeilla korjailla sitä umpiota.
Nii, ite ainakin sain parannettua edellisestä volvosta umpiota, kun siihen olin faceliftin umpiot laittanu. Siinä tulee muistaakseni kolme hiomatyynyä mukana, hioma aine, sit jtn suoja aineita.
Parantu se siinä reilusti siitä mitä ennen käsittelyä. Siinä saa ranteen kipeäks, tosin tuo kitti tais maksaa jtn alle 20€. Siinä ne hiomatyynyt on eri karheudella jne, kai siihen joku suoja-aineella tuleva kalvo jää suojaamaan sitä umpiota. Kyl se elvytti omia umpioita.
HenkkaR1 oli ainakin s60:stä kiillottanut umpiot uuteen uskoon, tosin taisi olla aloittanut vesihionnalla.Joo yhen kuvan olen nähnyt niistä valoista, nuortu kummasti ilmekkin 8)
Kauanko käytit hommaan aikaa? Jotain tuolle pitäisi ehket tehdä...Oisko sellanen reilu puoltuntia per umpio. Sai tosiaan pitää taukoa välillä, ettei ranne kokonaan lukkoon mene, kyllähän tuossa hommassa joku poran tyylinen johon saa hiomalaikan tapasen kiinni ois plussaa, varmasti sais parempaa ja nopeampaan hyvää jälkeä aikaseks.
Omaan kolmoseen tuli rakenneltua kannake yhdistelemällä 70mm putkiklemmaria ja ykköskoppasen häntäputken kannatinta, ei tullu kaunis :2funny: mutta toimivaEhotti ne korjaamolla että ois hitsattu, mutta jos osa maksaa 12€ niin eipä tuo loppulaskua juurikaan nosta.
Kannatinkumit laittaisin vanhat tai hakisin volvolta jos vikaa. Tarvikkeet on omalla kohdalla hapertuneet vuodessa.En tullut katsoneeksi / kysyneeksi kumien kuntoa, mutta joskopa nuo menisi. Kannatin rautahan se oli murtunut putkesta.
Jarrupääsylinteriä kannattaa seurata tarkasti jos nesteet mystisesti katoaa,voi vuotaa tehostajan sisään ja tulee mystisiä vikailmotuksia kuten tuo "ajonvakautus vaatii huollon" ;)Kyllä se tällä kertaa oli ihan jarruputki, tosin ei se itsekseen olisi varmaan puhki mennytkään. Oli pakoputki ollut omilla teillään ::)
Harvoin näistä jarruputket murtuu ???
Paljoko sitä tässä on jo metrejä takana. Kesällä taidettiin viimeksi olla "nokakkain" :)Jaa a, nyt kysyit pahan, ei tule kilsoja tuijotettua eikä jaksa ulos kammeta vielä. Mutta jossain 424-430tkm välillä mennään...
Samoilla mennään kilometrien suhteen.Lisävalot saavat hitusen odottaa, josko pukki toisi... Tosin palkka nousi 1.11 joten laitetaan harkintaan joko seuraavasta tilistä raahtisi ::)
Voisit konsultoida tuon lisävalojen asennuksen suhteen. Hyvä kun olet laittanut katkaisijan taakse :)
Otetaas vielä kerran EDIT
31288619 on charcoal (ilm. musta?)
31288620 on harmaan värinen?
Tuo nappula on meikäläisen volvon konsoliin käypänen värin suhteen, 2004 tuo värimaailma tais muuttua mustemmaksi.Joo tosiaan tyhmä ajatusvirhe, mutta joskopa tilaisivat oikean ja ottasivat tuon hyllyyn takaisin.
Nykyset merkkiliikkeen varaosa tiskin myyjät on kyllä enempi uusavuttomia, tullu huomattua liiankin, sit kun eivät vielä kunnolla sitä ohjelmaakaan ymmärrä mistä kahtoovat räjäytyskuvia osista, välillä tuntuu et pitäs ite mennä sinne tiskin toiselle puolelle, ettiä ja näyttää se osa.
Tuntu varaosamyyjää huvittavat kun asiakas tietää mitä sen pitää saada, vaikka eikös sen pitäis olla niin että myyjä tietäisi mitä sen pitää myydä.
Vaihtuikos siinä samalla talvirenkaat? Leveät kesägummit kuluttaa enemmän ku kaposemmat talvirenkaat...Joo o, taijjan harkita 16" kesärenkaita...
Nykyset merkkiliikkeen varaosa tiskin myyjät on kyllä enempi uusavuttomia, tullu huomattua liiankin, sit kun eivät vielä kunnolla sitä ohjelmaakaan ymmärrä mistä kahtoovat räjäytyskuvia osista, välillä tuntuu et pitäs ite mennä sinne tiskin toiselle puolelle, ettiä ja näyttää se osa.Joo näin on itsellekin muutaman kerran käynyt, myyjä kääntää näytön ja kysyy että onko se tuo osa?
Muuta renkaiksi 205/50 17". Muuttuu auto ihan toisenlaiseksi ajaa. Vähän kallis koko, mutta suosittelen. Talvitöppösenä tuo 16" on hyvä. Vaihtoehtoja löytyy moneen hintaan.Tuo on tosiaan mukavampi koko mutta jos kulmat ja alusta muutenkin on kunnossa niin 225/45 toimii vallan mainiosti. Mitä kukin hakee.
Muuta renkaiksi 205/50 17". Muuttuu auto ihan toisenlaiseksi ajaa. Vähän kallis koko, mutta suosittelen. Talvitöppösenä tuo 16" on hyvä. Vaihtoehtoja löytyy moneen hintaan.Kiitos vinkistä, uudet kesärenkaat pitääkin ensikesälle hommata.
Minulle tuo 205 50 17" on luonnollinen valinta kun ajan aika paljon hiekkateitä.Kyllähän tuota joutuu ryttyyttämmään 20-40km päivässä, eikä nuo piki tietkään niin häävissä kunnossa ole...
Hiltsukin taitaa ajaa hiekkateillä jonkun verran?
Siis nuo Cassiopeiat on ruvella. Se on vaan kestettävä, lakka näyttää kesivän ilman osumiakin. Kirkkaiden osien kunnollinen putsaus on kovvoo hommoo ja se "koneistuksen jälki" lakan alla muuttuu käden jäljeksi. Satunnaisella autolakalla parsittuna tuli kirjava :o Uusi ilmiö vaikuttaisi olevan hiekkatiellä lentelevät kivet, jotka iskee rokamia sisäpuolelle. Sisäpuolen iskemät vaikuttaa uudemmilta niin ne lie aiheutettu meillä samoin kuin kanttariosumat :-[
Itse tilasin eilen paikallisen volvoliikkeen kautta tuon lisävalo kytkimen, miten se käytännössä toimii. Ostin motonetin 10€ lisävaloasennussarjan releineen, ja tarkoitus olis että sais sen tuon volvon kytkimen taakse ne pitkät?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12945.0Kiitoksia 8)
Itse tilasin eilen paikallisen volvoliikkeen kautta tuon lisävalo kytkimen, miten se käytännössä toimii. Ostin motonetin 10€ lisävaloasennussarjan releineen, ja tarkoitus olis että sais sen tuon volvon kytkimen taakse ne pitkät?
Kumman tilasit ;DSen oikean värisen, eli tuon 31288620, pöllin tuon tiedot tästä siun threadista 8)
31288619 (04-08)
31288620 (00-03)
Sen oikean värisen, eli tuon 31288620, pöllin tuon tiedot tästä siun threadista 8)Hyvä juttu, itekkin sain eilen oikean värisen katkaisian.
Kertokaas nyt hölmölle mikä virka tuolla katkasijalla on kun sitä ei kytketä mihinkään..? :idiot2: :DEn tiedä, onko sielä ilmastointipaneelissa jotkin kontakti pinnat nappulan kohdalla, jotka on kytketty valmiiksi mahdollista lisävalojen asennusta varten.
Ohjeessakin vaan sanotaan että laita katkaisija koloonsa ja sillä siisti.
Ja se on sama mihin reikään törkkää. Katkaisija osaa minusta kertoa mitä hän ohjaa?Niin se muuten tais ollakkin että sama mihin reikään laittaa.
Ja se on sama mihin reikään törkkää. Katkaisija osaa minusta kertoa mitä hän ohjaa?
Jos takana ei ole tukivarsissa ilmaohjaimia, ne kannattaa laittaa. Vähentää esim. talvella lumen kerääntymistä
Ainakaan mulla ei ole toiminu ne ilmanohjaimet.
Ja jos sora-ek:ta kerran tulee taitettua eivät tule edes pysymään kiinni...Jaa, minkä vuoksi?
Ne tulee sen verran alas, että jäävät helposti matkalle huonoilla teillä. Kai ne eteenpäin ajaessa yleisillä teillä pysyy, mutta johonkin jääkokkareeseen tms pakittamalla irtoaa helposti. Tai ainakaan mulla ei niitä enää oo, muuta kun kannat jäljellä. :PAa niin joo, kyllä saavay jäädä ostamatta.
Hiltsulle kiitos konsultoinnista lisävalojen asennuksen suhteen. Antaa nyt himon yltyä ja katsotaan mihin tässä päädytään. Kahvit tarjoan kun seuraavan kerran nähdään. Annetaan samalla vähän "valohoitoa" ;)Eepä mittään, alat vuan tilloomaan valoja niin ehtii vielä nauttia kun pimeä on ;)
Meilkein 10kk on auto meillä nyt ollunna, ja reilut 50tkm ollaan rullattu. Vitja että tuo istuu niin hyvin kätöseen S*Jos tuo työmatka on päivässä 62km, niin eihän se tee tuossa 10kk, kuin alle 15tkm. Joten tuleehan sulle muuta ajoa vuodessa vielä reilut 40tkm.
Tässä olen miettinyt ja laskukonetta naputellut... Näinköhän pitää pitkin hampain myyntiin laittaa.
Lapset alkaa olla siinä iässä jotta pärjeevät hoijossa, joten mamma lähtee opiskelemaan. Siinä samalla muutamme immeisten ilmoille. Työmatka tippuu 62km:stä 900m :buck2:
Unettomia öitä tiijossa, mut joku ratkaisu tässä pitää rueta tekemään ::)
Turhia kilometrejä tulee paljon siitä kun käy päivittäin kaupungissa 50km sivu plus risteylyt kaupungilla. Tästä turhasta ajosta olisi päästävä eroon. Ja verothan nuo ok kohtuu suuret.Aika paljon sinulla tulee ajoja kun päivittäin pitää ajaa about 170km että pääsee tuommoiseen kilometrimäärään.
Hmm totta nuokin...Älä hosu vaan katsele minne kilometrit asettuu. Ja jos tollasta lulla 960 mietit nii unohda alkujaan.
Turhia kilometrejä tulee paljon siitä kun käy päivittäin kaupungissa 50km sivu plus risteylyt kaupungilla. Tästä turhasta ajosta olisi päästävä eroon. Ja verothan nuo ok kohtuu suuret.
Mietiskelin hetken 3.0l 960 mutta kulutus tulee esteeksi.
No vielä tässä on aikaa miettie : ;D
Tuo kannattavuus bensa-diesel akselilla on laskettu. Muistaakseni kaikki verot ja vakuutukset kun laskee niin jossain 10-15tkm diesel alkaa tekemään eroa edukseen.Joo se on siinä ja siinä jotta kumpi vai kampi... Toisaalta bensa vehkeessä säästää hieman veroituksessa, mut jos tuleekin kilsoja niin se kuoleutuu siihen.
Kulmamiea on sen laskenu ja verrokkina oli joko 2,5t tai t5
136km, joka päivä. :)Joo kyllä sitä tulee kun yhellä autolla seikkailee kaikki ajot. Eilenkin tuli reipas 400km vähän huomaamatta...
Älä hosu vaan katsele minne kilometrit asettuu. Ja jos tollasta lulla 960 mietit nii unohda alkujaan.Mikäs siinä lullassa niin kauheaa on? Tai no joo, kulutus ol jotain tähtitieteellistä niin se jäi pois laskuista.
En mäkään autoa vaihtanut, vaikka tuli työmatkaa 136km/PV nykyään se 44km/pv silti tais tulla vuodessa 25tkm kaikki ajot yhteensä.No noilla siun ajoilla ei kannatakkaan vaihtaa. Itse pyrin joko liikkumaan töissä joko jalkaisin tai fillarilla. Pysyypähän itekkin hieman paremmassa kunnossa.
Mikäs siinä lullassa niin kauheaa on? Tai no joo, kulutus ol jotain tähtitieteellistä niin se jäi pois laskuista.Onhan sellanen 960 hieno peli, mutta alusta jumppa pitää siihenkin heti tehdä. ;) Itse en ainakaan tykkää löysästä alustasta yhtään eli kaikkiin sen joutuu vaihtamaan. Ja kulutus ei tosiaan ole nykypäivää, mieluummin joku V8 koneinen. Joku bensa turbo on käyttiksenä ihan jees. Ihan sama mistä vetää.
No nyt se on päätetty että tästä luovutaan...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=74758.0
Kyllä minäkin oman D5 myin pois kun kuvittelin että turbo ysisatkullakin pärjäisiPaljos siulla kilsoja tuleepi?
..... Ei pärjää minun kilsoilla, pakko ostaa taas diisseli :-\
Mikäs siinä lullassa niin kauheaa on? Tai no joo, kulutus ol jotain tähtitieteellistä niin se jäi pois laskuista.
Paljos siulla kilsoja tuleepi?
Paljonko "tähtitieteellinen" sitten on...? Meillä oli 2.9 204hv farkku n.4v ja emäntä ajeli n.3km:n työmatkaa onnesta soikeena ja saattoipa käydä niin että tankillisessa saattoi olla matka ajoa vain 145km ja tuon neljän vuoden keskikulutus oli 12.3.. nyt mulla reilu 2v ollu 940 turbo farkku automaatti ja onhan tuossakin siltä ajalta kulutus 12.7.. :idiot2: Ja minullakin voi käydä niin että tankillisesta matkaa tuo 145km ja loput nurkka pyöritystä..Laskin jotta noin 13l veisi seka ajossa.
kyllä se siinä 30tkm vuodessa on aika lähellä totuutta :)No kyllähän noilla kilsoilla tiisseli on järki valinta.
Seuraavaksi jos tähtäis ajassa taaksepäin ;)
Onnittelut paluusta...Kiitos :)
Menit sit kuitenkin tekeen tälläsen tempauksen. ;)Niin tul tehtyä, sattu tulemaan myyntiin sopivaan hintaa niin pitihä se pelastaa takasi.
Eikö aika kullannutkaan muistoja.Kultasi kyllä, mutta onha tämä ajattomampi :D
Electric Silver Metallic. Sama väri kuin mulla. Ostaessa oli omassa myös tollaiset nodus vanteet. :)Joo sama väri on, ihan kiva kun taittaa hieman erivalossa.
Joo sama väri on, ihan kiva kun taittaa hieman erivalossa.
Mitäpä porukka on maksanu venttiilikopantiivisteen vaihdosta?Pelkkä tiiviste + työt 190€ AD ketjun kautta suuttimet toki aukesi kaikki nätisti
Volvolta tul tarjous jotta 300€ ilman suutinputkia. Ei äkkiseltään mahottoman paha jos par tuntia tietättää töitä plus tarvittavat osat.
Pelkkä tiiviste + työt 190€ AD ketjun kautta suuttimet toki aukesi kaikki nätistiJoo kävin just kysymässä ja saman 190€ H&L autohuollolla joka kanssa on AD:n korjaamo.
Joo kävin just kysymässä ja saman 190€ H&L autohuollolla joka kanssa on AD:n korjaamo.Kysys hyvikses myös siitä vianorin huollosta. hakeevat osat volvolta.
Kysys hyvikses myös siitä vianorin huollosta. hakeevat osat volvolta.Olivat kyllä ihan pihalla kun kävin kysymässä...
Olivat kyllä ihan pihalla kun kävin kysymässä...ok ei taijja olla ennää samat jäpikät töissä kuin noin 4 vuotta sitten...
20min venttaili niin karkee arvio 230€
Tul mieleen että mitä tuon venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaa teetättää?Ainakin tutkia onko nokat kuinka kuluneet? Pitääkö nostajat yhtään ääntä? Mikäli pitävät niin kannattaa vaihtaa ne samalla
Nämä on omalla tavallaan mukavia juttuja kun entiset kiertää takaisin omaan pihaan.Noo kulutus ol kait yks peruste vaiholle, mutta suurin syy ol kait suaha kaikki velat hukattuu jotta pysty alottamaan ns. elämän puhtaaltapöydältä...
Mikä sai ostamaan takaisin? Ymmärsin kuitenkin että yksi syy vaihtoon oli juurikin kulutus. Vanhemman mallin TDI manuaalina on kuitenkin todella taloudellinen kunnossa ollessaan.
Voisi kuitenkin aatella, että pidit auton kunnossa kun maltoit ostaa entisen takaisin :-) Eikä edellinen omistajakaan liene ihan huoleton pitäjä ole ollut?
Mihis tdi lähtikään? :)Se män niinkin kauas ku isälle :D
Se män niinkin kauas ku isälle :D:D aivan
Tänään just kävin sillä ajelemassa kun käytin sitä käsijarruvaijerin vaihdossa.
Yläpään kumit ehdottomasti siniseltä :)ja nehän on sit ne XC90 malliset... kestää kauemmin käytössä...
Noita saa myös motonetist, hd laatu oe xc90. Itselaitoin tollaset omaani viime syksynä. :)Multa löytyy myös moiset. Kokemusta ei kuitenkaan vielä kovin paljoa, mutta käsiin tuntu ihan yhtä laadukkailta kuin sinisellä olevat.
Multa löytyy myös moiset. Kokemusta ei kuitenkaan vielä kovin paljoa, mutta käsiin tuntu ihan yhtä laadukkailta kuin sinisellä olevat.
Mätänetissä muistaakseni 29,90€, ja sinisellä 80€ pintaan kipale.
Mulle Keskusautohallin mekaanikko sanoi että ne vahvemmat motonet laatuset riittää. :)
Eilen niitä hipistelin, ei ainakaan 20tkm/ 9kk ole miksikään mennyt. 8)
Riittää ne aikansa.Kuten jo tuosta hinnasta ja laadusta mainitsin. ::)
Jos originellit maksaa vajaan satkun/pari, niin en lähtisi kokeilemaan onnea.
Useampi tapaus ollut, että on iskarin pää tullut konepellistä läpi.
Ei orkkinset tuotakaan 100 varmasti estä, mutta vähentää huomattavasti mahdollisuutta.
Etenkin jos ja kun käytetään matalampaa ja kovempaa alustaa.
Multa löytyy myös moiset. Kokemusta ei kuitenkaan vielä kovin paljoa, mutta käsiin tuntu ihan yhtä laadukkailta kuin sinisellä olevat.
Mätänetissä muistaakseni 29,90€, ja sinisellä 80€ pintaan kipale.
Kuten jo tuosta hinnasta ja laadusta mainitsin. ::)
Riittää ne aikansa.
Jos originellit maksaa vajaan satkun/pari, niin en lähtisi kokeilemaan onnea.
Useampi tapaus ollut, että on iskarin pää tullut konepellistä läpi.
Ei orkkinset tuotakaan 100 varmasti estä, mutta vähentää huomattavasti mahdollisuutta.
Etenkin jos ja kun käytetään matalampaa ja kovempaa alustaa.
Miten ne iskarit voi tulla pellistä läpi? Siellähän on sen ylälautasen alapuolella iskarivarressa vielä 5cm halkaisijaltaan oleva prikka.
Vulkanointi kun pettää yläkumista, tulee ~3cm reikä siihen, eikä tuo prikka jaksa sitä painoa pidellä.Näin kävi minullekin, ei jäänyt konepelti monen sentin päähän. SKF:n yläpäät tuli Motonettilaisten tilalle ja kestivät ainakin sen aikaa mitä minulla olivat KW:n kanssa, olivat myös edullisemmat mitä Sinisellä.
Ja monesti alustasarojen iskarin päät ovat pidempiä, vs orkkis.
Vulkanointi kun pettää yläkumista, tulee ~3cm reikä siihen, eikä tuo prikka jaksa sitä painoa pidellä.Ok, yhden tapauksen olen nähnyt missä iskarin varret on tullut konepeltiin mutta siinä nuo prikat jostain syystä puuttui kokonaan.
Ja monesti alustasarojen iskarin päät ovat pidempiä, vs orkkis.
Eilen iltamyöhään bongasin nettivaraosasta aidot Nebulat, heti vanteet varaukseen ja aamulla tulikin pyörähettyä Jämsässä.Et ollu ainoo bongaaja. :D
Jos sopivan tarjouksen saan niin maalaamon kautta rengasliikkeeseen.
(https://s14.postimg.org/5rj3hiru5/20170412_103231.jpg) (https://postimg.org/image/5rj3hiru5/)
Et ollu ainoo bongaaja. :DJoo myyjäkin sanoi että kymmenkunta yhteydenottoa oli tullut. Siksi pitikin toimia heti.
Oli sopivalla pyynnillä. Vastako kunto hintaa? ::)
Jaa ei tuon kalliimpaa ole vanteiden maalaus... hyvä tietää. minä pitäsin nuo tuon sävysinä tai hieman tummempina mutta ei kuitenkaan mitään antrasiittiä tai tyhmää väriä...Kuopion Konemaalaus neulamäessä tarjoutu tekemään 190€
Joo myyjäkin sanoi että kymmenkunta yhteydenottoa oli tullut. Siksi pitikin toimia heti.Mä en edes kerinny kyseleen.
Mä en edes kerinny kyseleen.
Meinaakko purkaa vanteet osiin? ::)
Kasasitko uusilla pulteilla kerran toi yks meni poikkikin? :DVanahoilla mentiin, muutamalta taholta asiaa varmistelin jotka noiden kanssa on tekemisissä.
Jotenkin muistelen että noille suositellaan vaan yhtä tai max kahta kiristystä, ja mutenkin kun vanteet on kunnostettu, niin ainakin itse olisin samalla satsannut uusiin pultteihin. Varsinkin kun nuo taisivat olla alkuperäiset? Mutta kuvaa auton alla odotellessa :PEiköhän nuo pysyne kasassa ja ei niitä ainakaan itellä ole tarkoitus enää purkaa.
Jännä nähä miltä näyttää alla, itse olisin ehkä valinnut jonkun hiukan alkuperäistä tummemman värin keskiöön kuten jollain täällä foorumilla olikin. Pisteet silti erilaisuudesta O0Alkuunhan mie mietin jotta joku turvallinen tummanharmaa, mutta se että jo pelkästään pihan parkkiksella on kolmessa autossa miettimäni sävy. Sitten kun katseli katukuvaa joka ol tylsän harmaa, niin siitä aloin miettimään värejä. Ja kerran auton hopea taittuu siniseen niin vastavärinä oranssi ol luonteva... Ja kuten sanoit niin erilaisuus on se juttu 8)
Hienon sävyisen oranssin oot löytänyt, varmasti näyttävät makialta alla! Noista kehäpulteista, mä löysin jostain ohjeen että olikohan 12-15nm kierrelukitteella joten omat laitoin ko. arvoon pikkutäpällä lukitetta. Kiinnititkö muuten huomiota kuinka kevyet noi kehäpultit on? Onkohan matsku jotain titaania tjsp. :D
Titaaniahan nuo ovat, ja perhanan kevyitä tosiaan :D Mulla oli noita myös muutama omissa vanteissa, aika monesta pyöristyi kanta kun oli aiemminkin avattu. Ebaytä kun tutkin niin hintaa oli 3€/kpl :buck2:Joo hintahan on yks tekijä miksi en alkanut uusia, 150€ pulteista on paljon. Noihin ei kyllä juurikaan jälkeä tullu kun purki.
Rimfixissä oli kanssa 3€ kpl noitten pultit. Muut kehä pultit olikin halvempia.Rimfixiltä mie tilasin sen yhen katkenneen tilalle uuden. Pitää kyllä kehua jotta hyvä palvelu heillä ja nopea.
Kyllä erottuu, väri on oikeinkin hieno O0Kiitos, ainakin huomiota tuntuu herättävän :D
Pirtsakka piristys noin tylsään väriin. ::)Mikkään tylsä oo :buck2:
Hyvältä näyttää, ja sitten itse seuraavaan vaiheeseen, että tonttiin jonkun verran niin asettuu kun nyrkki silmään ;)Joo olen hieman jo kahellut jotain 30mm vietereitä.
Kiitos, kyllähän tuo väri on sellainen että siitä joka tykkää tai ei tykkää ;D:facepalm: :2funny:
Mie en noita kasannu, maalari hoiti vanteet nippuun, lukitteet laittoi, mutten momenttia muistana kysyä.
Joo hintahan on yks tekijä miksi en alkanut uusia, 150€ pulteista on paljon. Noihin ei kyllä juurikaan jälkeä tullu kun purki.
Rimfixiltä mie tilasin sen yhen katkenneen tilalle uuden. Pitää kyllä kehua jotta hyvä palvelu heillä ja nopea.
Vanteet haettu ja asennettu alle, tässä muutama foto S*
(https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/18766438_10209548923225139_289725505668652225_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=9b35bac7ec76da5c73c52376cbd220cb&oe=59A3A44A)
(https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/18768316_10209549020067560_6280888128286003323_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=07bf72c5a46b520f0d11e00c051916e0&oe=59E9D4E3)
(https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/18739152_10209548972466370_7255167877521472314_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=6239f16f2290080d6d2388aee018173e&oe=59A848A2)
NBB:n verrattuna miten muuttui valokuvio ja pituus? Ledit nyt tietysti syttyvät muuten mutta miten "raaka" teho? Hyvännäköinen asennus kyllä katolle.Riippuu millanen setti on nbb:tä keulalla, esim kolme hajottavaa antaa valoa hyvin 800m ja saa vähän levitettyä penkoille.
Toinen setti oli siten että keskellä oli pistevalo joka auko reilulta kaistan leveydeltä yli kilometriin, mutta se teki sellaisen valonuolen tiehen 20-30m päähän keulasta.
Jos pieni OT topicissasi sallitaan niin lainaan tuota kohtaa. Minulla on juurikin omassa XC70:ssä tuollainen valosetti ja voin allekirjoittaa tuon "kuvion". Sinänsä tehokkaat valot mutta valokuvio voisi olla parempi ja syttymisnopeus terhakampi kylmänä. No, en nyt noista halua luopua ja ledipaneelin lisäys taitaisi mennä liioittelun puolelle...Samalla rahalla ei vielä yhtä tehokasta lediä taida saada.
Hyvältä näyttää, ihan asiallisesti sopii tuo iso bar tonne katolle. :)
Herranjestas mikä valonheitin :o
Ainut ongelma et noissa tulee sokeaksi kun lyhkäsille laittaa, eikä ainakaan täällä V-S alueella pysty käyttää noin pitkän kantaman valoa ilman et sokaisee vastaan tulevan :-\
Onneksi on kytkin niin saa paneelin pimeäksi.
Vähän toista tuo väestön tiheys tiellä sawossa, toki osa vastaan tulijoista sammuttaa kauheen aikasi valonsa...Mä olen huomannut ihan saman vaikka mulla onkin vain pieni led-paneeli keulilla, parhaimmassa tapauksessa vastaantulijalta on pitkät valot sammuneet vaikka näköyhteyttä ei edes vielä ole tai sitten välimatkaa on vielä yli kilometri mitä mun valot ei kyllä todellakaan kanna :idiot2:
Onneksi on kytkin niin saa paneelin pimeäksi.
Mä olen huomannut ihan saman vaikka mulla onkin vain pieni led-paneeli keulilla, parhaimmassa tapauksessa vastaantulijalta on pitkät valot sammuneet vaikka näköyhteyttä ei edes vielä ole tai sitten välimatkaa on vielä yli kilometri mitä mun valot ei kyllä todellakaan kanna :idiot2:Johtuneen varmaan siitä kun ledi heittää sitä valoa kuitenkin niin paljon ja jos vähänkään on ylöspäin suunnattu niin häikäisee kaukaakin.
Muutama kuvatus :)Loppujen lopuksi ei tuo ledbar katolla ihan hirveä ookkaan, melkein vois itellekki jonku laittaa :D
(http://kuvanjako.fi/r4djd.jpg)
(http://kuvanjako.fi/9hiit.jpg)
Arvoitus on kuinka pysyy sulana, nbb lämpes että jäätynyt tihku valuu lasilta alalaitaan. Paneelissa pien kehys joka hieman arveluttaa että antaako valua.Kokeile vähän "tujumpaa" pesunestettä tarvittaessa.
Loppujen lopuksi ei tuo ledbar katolla ihan hirveä ookkaan, melkein vois itellekki jonku laittaa :D
On muuten tutut vanteet nuo 19":set :D työkaveri niitä mullekki kauppasi.
Kokeile vähän "tujumpaa" pesunestettä tarvittaessa.Pitääpä koittoo, en edes ajatellut moista.
Tuo paneli saa kuitenkin annoksen lasinpesunestettä, kun lasia pesee.
Joku 5-sateesta panelin pintaan lisäksi, niin ei jää/sohjo "tartu" niin kovasti. Kiinnihän se ei pala, koska ledi ei sitä lasia niin paljoa lämmitä.
Muutoin kyllä hyvät valot! O0
Laita vielä auton omiin pitkiin H9 xenonit? ;)En kokenut sitä mainitsemisen arvoiseksi mutta siellä on jo 50w cobran setti.
Tuo peruutusvalo on kyllä tehokas 8)Sama tuli itellekki mieleen. Täytyy pistää tilaukseen valo :)
Täytyy myös harkita vastaavaa.
Tuo peruutusvalo on kyllä tehokas 8)
Täytyy myös harkita vastaavaa.
Sama tuli itellekki mieleen. Täytyy pistää tilaukseen valo :)
Suosittelen, niillä orkkis valoilla ikävä pakitella.Eipä mulla ole ollut niitä originaaleja vuosiin. Ledit tuli miltei heti. Nämäkin riittävät, mutta tuo viritys näyttää tehokkaammalta.
Itse kytkin nuo vielä releenkautta. Takavalon johtosarjan sinisestä piuhasta saa herätteen.