Elekma  Autoracing

V60 D4 2014 EGR

  • 74 Vastauksia
  • 28723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #45 : 12.11.2018, 19:25:18 »
Vielä lueskelin britti-foorumeita ja sieltä tarttui silmiin kirjoitus, jossa oli pitkään seurattu/raportoitu kirjoittajan omaa ”taistelua” EGR-venttiilin kanssa (kolmeen kertaan korjattu/ohjelmoitu uudelleen). Tämän käyttäjän mukaan lopullinen ja toimiva korjaus olisi saatu markkinoille v. 2016 puolen välin paikkeilla. Sama kirjoittaja ei ainakaan sen jälkeen ole valittanut vioista, mutta on osallistunut EGR-keskusteluun ja todennut syyskuussa 2018 korjauksen vaikuttavan toimivalta.

Itselläni on siis todennäköisesti tämä uusin versio, kun laitettu kuukauden päivät sitten, mutta paha sanoa vielä sen tarkemmin, miten se toimii ajan saatossa.

Merkkiliike vaihtoi viallisen EGR:n tutun D4:seen (V70, vm. 2015) takuuna, vaikka auto ulkomailta tuotu eikä mitään tehdastakuuta enää voimassa.

Itse odotan/oletan edelleen tuon viimeisimmän v. 2016 puolivälissä julkaistun EGR korjauksen/päivityksen toimivan, kunnes joku toisin osoittaa  ::)
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #46 : 19.11.2018, 13:18:32 »
Päivitystä tähän:

Autoon oli vaihdettu KÄYTETTY osa.
Egr antoi väärää "asentotietoa" tms.
ja ymmärtääkseni tätä käytettyä osaa ei saatu mukautettua autoon.

Lisäksi imuilman lämpötila-anturi oli karstoittunut tukkoon.

Myyjäliike hoiti korjauksen (uusi EGR ja uusi anturi) ja nyt kaikki on ok.

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #47 : 19.11.2018, 14:15:13 »
Lisäksi imuilman lämpötila-anturi oli karstoittunut tukkoon.
Meikäläisen kotteroon (V60 2015 D4) tuo osa vaihdettiin jo noin 60000 km:ssa

Jukka

Poissa Jrain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #48 : 19.11.2018, 18:14:48 »
Sama homma n. 54000 km oli mittarissa v60 D4 v.2015
« Viimeksi muokattu: 19.11.2018, 19:27:51 kirjoittanut Jrain »

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #49 : 21.11.2018, 17:35:36 »
Miten tämä EGR vika ilmenee?
Mulla kinkki VIDA näyttää että olis jotain häikkää imuilman lämmöissä. Eli onko lämpöanturissa vikaa vai johtuuko EGR:stä ?

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #50 : 21.11.2018, 18:50:07 »
Miten tämä EGR vika ilmenee?
Mulla kinkki VIDA näyttää että olis jotain häikkää imuilman lämmöissä. Eli onko lämpöanturissa vikaa vai johtuuko EGR:stä ?

Viimeisimmässä huollossa vaihdettiin imuiman lämpötila-anturi. Antoi liian suuri, liian pieni arvoja :) Aika musta oli, veikkaan egrn tuhoamaksi kapistukseksi. Kannattaa vaihtaa, auton aivot on pihalla kun toi lämpötila mättää, huomaa esim. startstopin toimimattomuudesta.
V70 D4 -14

Poissa Jrain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #51 : 21.11.2018, 19:00:32 »
Check engine merkkivalo syttyi palamaan. Auto pajalle. Syyksi paljastui karstoittunut EGR ja sen jumissa oleva vivusto. Vaihto takuuseen. Auto kulki kuitenkin täysin normaalisti ainoastaan moottorin merkkivalo check engine paloi. Edellisessä autossa (eri merkki)sama EGR homma mutta auto ei kulkenut kuin max 60km vaikka kaasu pohjassa.

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #52 : 22.11.2018, 09:23:19 »
Tossa meidän autossa sytytti välillä "check engine"-merkkivaloa, mutta tuntui toimivan normaalisti ja merkkivalo sammui.
Tuota toistui pari kertaa viikkojen välillä, mutta lopulta merkkivalo jäi päälle ja tuntui että alakierroksilla hävisi vääntö..
Jos koitti lähteä liikkeelle liian pienellä kaasulla, tuli kilpikonnaa.

Entiedä johtuiko tuo voiman puute siitä egr:stä vai lämpötila-anturista.

Poissa novice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #53 : 22.11.2018, 10:35:52 »
Tossa meidän autossa sytytti välillä "check engine"-merkkivaloa, mutta tuntui toimivan normaalisti ja merkkivalo sammui.
Tuota toistui pari kertaa viikkojen välillä, mutta lopulta merkkivalo jäi päälle ja tuntui että alakierroksilla hävisi vääntö..
Jos koitti lähteä liikkeelle liian pienellä kaasulla, tuli kilpikonnaa.

Entiedä johtuiko tuo voiman puute siitä egr:stä vai lämpötila-anturista.

Tätä samaa teki itsellä, korjaantui lämpötila-anturin vaihdolla. Alakierrosten vääntökin palautui.
Omamekaanikko sanoi anturin näyttäneen koko ajan reilua sataa astetta :o
Volvo V60 D4 2014

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #54 : 22.11.2018, 20:16:01 »
entiedä liittyykö mitenkään tähän egr-hommaan,
mutta jäähdytysnestettä on täytynyt lisätä kahdesti huollon jälkeen, pitänee tarkkailla tuota nesteen tasoa..

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #55 : 22.11.2018, 22:09:20 »
Mitäs tuo imuilman lämpötila anturi maksaa?
Varaosanumeroa kellään? Esim siinä laskussa?

Nimim. just poistin koodit, kun tuli mot.häiriövalo + "Moottorin rajoitettu teho" -ilmoitus.
Oli koodia anturin väärästä arvosta ja liian korkeasta lämpötilasta, vaikka auto oli kylmä.

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #56 : 23.11.2018, 12:09:40 »
31405341
Laskulla tuon hinta oli joku 130€

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #57 : 23.11.2018, 20:19:29 »
31405341
Laskulla tuon hinta oli joku 130€

Tuolla numerolla tulee ahtopaineen anturi?
Vai mittaako tämä sama anturi sitten sekä painetta että lämpöä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #58 : 24.11.2018, 05:36:25 »
Tuolla numerolla tulee ahtopaineen anturi?
Vai mittaako tämä sama anturi sitten sekä painetta että lämpöä?

Juu noin se tekee.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #59 : 26.11.2018, 21:05:37 »
Taas heitti kilpikonnat tauluun.  >:(

Oli koodit:
(punainen valo) ECM-P111922 Imuilman lämpötilan piiri korkea - Yleiset signaaliviat - Liian suuri signaali
(keltainen valo) PBM-U010000 Yhteys moottorinohjausyksikköön hävinnyt
(keltainen valo) ECM-P012700 Imuilman lämpötila liian korkea

Tuo 31405341 anturi näyttäis olevan tarvikkeena puolet halvempi kuin OE Bosch.
Onko kokemuksia kenelläkään tarvikeosista? Esim Facet
(Eipä tuo Bosch laatukaan ihan vakuuta, kun reilussa 120tkm hajoaa...)

Onkohan paha vaihtaa itse? Eikös se imusarjassa sijaitse?

 

Elekma  Autoracing