Onnittelut loistovalinnasta! Onko toi nyt ns. kaksikäyttöauto, ja henkilöauton veroilla kuitenkin? Vai pikkuveroinen ja epämukavat takapenkit?
Ahtopainetta vakiolla ei kannata ainakaan yli 1,2bar nostaa, käy pakopaineet kasvamaan ja niistä ei kansi tykkää... Kilosta ylöspäinkin vähän turhaa kun syöttöpumppu ei vakio nestepäällä anna tarpeeksi syöttöä että sieltä saisi voimaa ulos. Voipi ainakin sitten kehuskella pojille että ahtopainetta on sen ja sen verran. Vakiokamppeilla kannattaa ahtopaine nostaa siihen kiloon, rälläköidä ahtokaraa jyrkemmäksi ja säätää pumpun ennakot kohilleen. Päästään siihen 140hv kieppeille.
Ahtokara on maksimisyötöillään karan jyrkin osa kohti auton takaosaa. Karan pois ottamalla ja kurkkaamalla sinne reikään mihin sen tunget näet tapin joka "lukee" karan viistettä. Sitä vasten jyrkin kohta siis.
940:ssa on saanut dieselin perään kolmea eri vaihteistoa, automaagi ZF, manuaalit m46 ja m90. Automaatti on näistä se heikoin. Omakohtaista kokemusta ei ole kuin m46 ja m90, mutta täältä olen lukenut että saattaa luovuttaa jo vakiokamppeilla ruuvatunkin d24 perässä, valitettavasti. M46 kestää sitten kai lähes kaiken mitä vakionestepäällä saa irti, 12mm nestepäällä m46 todistetusti luovuttaa ja m90 on kestävä vaihtoehto.