Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: perasd - 10.08.2013, 01:36:55
-
Joo elikkä kanta auto on 740 vm.91 ja vakio turbo rupeaa pikkuhiljaa tulemaan tiensä päähän. Joten oisko hyviä ideoita sopivasta turbosta esim. HX35? Käykö paikalleen suoraan ilman mitään muutoksia? Vai kannattaako ostaa uusi vakio? Jos viittisitte linkkejä laitella mikä olis hyvä tilalle ku ite en tuota vakio turboo löytäny uutena oikein mistää. Ja mihi teho lukemiin päästään vakio ahtimella? Tällä hetkellä ahtoja n. 1.3 bar ja ahdonalasia syöttöjä lisätty. Jajaja kestääkö uusi vakio ahdin miten hyvin isommilla paineilla? Kiinalasiakinturboja voi ehdotella. Kiitokset etukäteen :)
-
Turha sitä HX35:sta on vakio nestepään kanssa laittaa. Luultavasti kiinalainen T3/T4 olisi ehkä vielä toimiva vakiopumpun kanssa ja niitähän saa ebaysta noin 300e hintaan.
se vakio T3 garretti riittää suunnilleen jonnekin 140-150hv asti...
-
Itellä oli T3/T4 vakio nestepään kanssa, omatekonen ahtokara ja perussyöttöä lisätty. Ei se oikee kummosesti liikkunu, toki vakio garretista ei oo kokemusta. Ei herää riittävän aikasin ja vetoalue on lyhyt sekä turbopotku on olematon. Eikö se vähän niin oo et siinä vaiheesa ku haluaa deekuun isomman turbon niin saa melkee vaihtaa heti isomman nestepäänki..
-
Eikö se vähän niin oo et siinä vaiheesa ku haluaa deekuun isomman turbon niin saa melkee vaihtaa heti isomman nestepäänki..
Periaatteessa kun ei se vakio nestepääkään taida oikein yli 150hv riittää...
-
No jos mietitään että ois nestepää vaihdettu ni mikä ois sit sopivan kokoine ahdin (merkki,malli?) Ja plussaa ois mallia bolt on. Teho haaveet pyörii 200hv nurkilla
-
No jos mietitään että ois nestepää vaihdettu ni mikä ois sit sopivan kokoine ahdin (merkki,malli?) Ja plussaa ois mallia bolt on. Teho haaveet pyörii 200hv nurkilla
Ite penkitin 220hv T3/T4 kiinan ahtimella, 12mm np, omavalmiste ahtokara, 3" korsteeni, 0,95 ennakko, 550x225x64 kiinan cooleri ahtoja ~ 1,5 bar. pakopainetta on ihan hitusen enemmän ku ahtoja, ~ 1,7bar. Tosta mun allekirjotuksen linkistä pääset selaan projektipäiväkirjaa ja sieltä viimeisiltä sivuilta löydät penkkilapun. 200hv riittää pikkasen pienempiki turbo, plussaa ois jaettu pakopesä mut ei kovin pienissä ahtimissa sellasta oo tullu vastaan. Jaetulla pakopesällä ja "pulssisarjalla" herääminen paranee.
-
No jos mietitään että ois nestepää vaihdettu ni mikä ois sit sopivan kokoine ahdin (merkki,malli?) Ja plussaa ois mallia bolt on. Teho haaveet pyörii 200hv nurkilla
Holset hx35 on oiva valinta, sillä saa jo ihan mukavasti potkua. Ja on lähes bolt on.. :)
-
Holset hx35 on oiva valinta, sillä saa jo ihan mukavasti potkua. Ja on lähes bolt on.. :)
Näinpä ja sitten säädöt, aika veltto kyllä ala kierroksilla.
-
Näinpä ja sitten säädöt, aika veltto kyllä ala kierroksilla.
Kyllä penkkilappujen ja lukemien juttujen perusteella HX35 12# jaetulla pakopesällä vetää alempaa ja paremmin mitä tuo T3/T4..
-
Mitä mahdollisia muokkauksia vaatisi holsetin hx35? Siis että käy paikalleen.
-
Mitä mahdollisia muokkauksia vaatisi holsetin hx35? Siis että käy paikalleen.
Kaippa se seiskaan menee paikalleen melkee heittämällä, vähä joutuu leikata tai naputtaa sitä runkopalkin "kynnystä", jotta mahtuu. Näin se muistaakseni oli.. Jos esim. HX35 jaetulla 12# pakopesällä (portillinen) niin kannattaa hitsata väliseinä sinne pakosarjaan, jotta 1,2,3 ja 4,5,6 pytyt saa eroteltua..sitte tehää siitä laipasta jaettu..mutta tän jälkeen kannattaa varmaan jossain käyttää jyrsimessä se, jotta saa suoran. J_Lanttola ainaki teki jonku moisen ratkaisun. :)
-
Holsetin alle moottorin korvaa uus kumityyny ni ei välttämättä tartte muokata palkin pokkausta yhtää,mikäli kompurapesä vaan on käännetty sopivaa asentoo.Öljyputket käy suoraa.Pakoputkee joutuu muokkaamaa ja samoin ahtoputkiston.
-
jaa vakio öljynkiertoko menee suoraan hx35 kanssa? Onko fakta?
-
Ainakin mulla meni.Mitään ei tarvinu muokata.Turbon keskiön vaan kääntää sopivaa asentoo ni se on samassa kohtaa ku vakioturbo.Painelinjassa ja paluussa on molemmissa ne jousto-osat ni antaa sen verran myöten mitä tarvii.
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/volle_zpsc35eda73.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/volle_zpsc35eda73.jpg.html)
Siinä viel huono kuva omasta mistä ainaki paluun näkee.
-
Kertokaapas mistä kannattais ostaa sopiva turbo deekuun? ::)
-
kkd motorsport ja holset hx35 #12 pesällä 570e ;)
-
Onko kenelläkään kokemusta kiinalaisesta t70 ahtimesta?
-
Mitenköhän toi passais deekuun? ::)
http://www.ahtoja.com/product/22/t3t4-hukkaportilla
-
Mitenköhän toi passais deekuun? ::)
http://www.ahtoja.com/product/22/t3t4-hukkaportilla
hyvin toimi, ja olis ylimäräisenä hyllyssä jos kinnosta
-
Tuosta ahtimesta oli juttua jo tämän topicin ensimmäisellä sivulla ::)
Itellä oli T3/T4 vakio nestepään kanssa, omatekonen ahtokara ja perussyöttöä lisätty. Ei se oikee kummosesti liikkunu, toki vakio garretista ei oo kokemusta. Ei herää riittävän aikasin ja vetoalue on lyhyt sekä turbopotku on olematon. Eikö se vähän niin oo et siinä vaiheesa ku haluaa deekuun isomman turbon niin saa melkee vaihtaa heti isomman nestepäänki..
Ite penkitin 220hv T3/T4 kiinan ahtimella, 12mm np, omavalmiste ahtokara, 3" korsteeni, 0,95 ennakko, 550x225x64 kiinan cooleri ahtoja ~ 1,5 bar. pakopainetta on ihan hitusen enemmän ku ahtoja, ~ 1,7bar. Tosta mun allekirjotuksen linkistä pääset selaan projektipäiväkirjaa ja sieltä viimeisiltä sivuilta löydät penkkilapun. 200hv riittää pikkasen pienempiki turbo, plussaa ois jaettu pakopesä mut ei kovin pienissä ahtimissa sellasta oo tullu vastaan. Jaetulla pakopesällä ja "pulssisarjalla" herääminen paranee.
-
Mites tuollaisella 35 #12pesällä voi työntää paineita ennenkun pakopaineet nousee liikaa? Tarvis ruveta ahdinta miettimään
-
Muistelen että mitanneet 2-2.5bar ahtopainetta, ettei pakopaine nouse liikaa. Pakopaine-mittarillahan sen näkee ainakin tarkasti.
-
Ite mittailin 2.0 ahdolla 1.7 pakoa jossain 4000rpm, kerkesi nousta pakokin 2.0 juuri ennen rajoitinta.
-
3bar ahtoa ja 2,8 pakopainetta että ei nouse.
-
Pakopesän kokokin vaikuttaa noihin pakopaineisiin. Anonella taisi olla #12 pakopesä ?