Autoracing  KL-varaosat

Rica vs. Bsr

  • 61 Vastauksia
  • 34305 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Rica vs. Bsr
« : 29.11.2012, 19:55:36 »
Olisiko täällä porukalla tietoa otsikon softavalmistajista? Nämä kaksi kiinnostavat siksi, että kumpaankin saisi kapulan, jolla voi itse hoitaa auton vakioksi tai uudelleen ohjelmoiduksi huoltojen yhteydessä. Ei tarvitsisi katsella seiniä, kun omamekaanikko kysyy, että saako softat päivittää...

Rican sivuilta ei pk-seudulta löydy jälleenmyyjää, vaan voihan niitäkin olla. Bsr hoitui ainakin aikanaan Doc-powerin kautta, liekö vieläkin.

Ja auto on V60 D4 Awd, teknisesti siis täysin identtinen D5 Awd:n kanssa, softalla vaan vähennetty tehoja.
V60 T8 Inscription

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #1 : 30.11.2012, 06:23:06 »
Minulla BSR ja olen ollut tyytyväinen ...

Mistä päin olet ?? Tampereella ainakin hyvä BSR paja ;)

Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #2 : 30.11.2012, 09:40:15 »
Rican softa oli edellisessä XC70:ssä, ei pahaa sanottavaa. Luulen että otsikon verrokit ovat hyvinkin samalla viivalla.. Makuasia kumpaan luottaa enemmän ja kumman imago miellyttää enemmän.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #3 : 30.11.2012, 10:02:47 »
Oma käsitys on ettei se elämä ihan Plug&Play noidenkaan kanssa ole. Versiota ilmeisesti voi joutua päivittämään, jos huollossa on ajettu uudempi paketti sisälle ja softa ei enää uppoa. Muistaakseni näin on joillakin käynyt ja kapulan päivitys ei ole plug&play ollut ns. normaalin autoilijan kannalta.

Ei tarvitsisi katsella seiniä, kun omamekaanikko kysyy, että saako softat päivittää...
Ei siinä kannata seinille katsoa vaan todeta ettei päivitystä tarvita.  ;)

Mitä väliä sillä on missä se jälleenmyyjä sijaitsee, jos valmista kapulaa olet hommaamassa? Kusti polkee paketteja edelleen.
Noista 2 itse kääntyisin varmaan Riga:n puoleen.  Omassa hieman muokattu Riga.
Fiesta -no- boost

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #4 : 30.11.2012, 13:12:07 »
Pienen jumpan itsekin olen valmis kestämään huoltokäynnin jälkeen, kunhan se ei mahdottomuuksiin mene. Ymmärtääkseni kapula lyödään tietokoneeseen kiinni, ja hoidetaan sen päivitys sitä kautta?

BSR:stä on sinällään jäänyt vähän huono maku, koska tuntuu, että he "kaunistelevat" noita lukuja ylöspäin vähän enemmän kuin muut, eli jos lahdetään penkittämään, niin tuloksista jäädään suhteessa enemmän kuin muilla. Tosin lupaukset taitavat olla vähän korkeammat kuin muilla, joten lopputulos saattaa olla vaikka sama ;)

Totta on, että kusti polkee... silti mieluusti asioisin itse jälleenmyyjän kanssa suoraan, mikäli sellainen pääkaupunkiseudun lähistöltä löytyy. Ja ilmeisesti tuossa saattaa olla, että uusimmat tämänmalliset pitää ainakin ensimmäisellä kerralla päivittää liikkeessä, eli läsnäolo vaaditaan...

Rican virallisilla sivuilla on vain kaksi jälleenmyyjää mainittu, ja kumpikin on vähän kaukana. BSR:llä löytyy jälleenmyyjä hyvinkin lähellä, mutta on myös ainakin listahinnaltaan kalliimpikin.
V60 T8 Inscription

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #5 : 01.12.2012, 09:52:30 »
Täältä ääni Ricalle myös.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #6 : 01.12.2012, 16:12:43 »
Kertokaas nyt sitten löytyykö Rican jälleenmyyjiä muita kuin heidän omilla sivuillaan mainitut kaksi, Eurajoelta ja Kokkolasta? Sellainen, josta saa Softloader-kapulan mukaan myös.
V60 T8 Inscription

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #7 : 01.12.2012, 16:20:25 »
Itse ostin softan aikoinaan Debilistä - Espoosta. Ilmeisesti ei enää tarjoa Ricaa vaan omia softia?

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #8 : 04.12.2012, 08:32:51 »
Käsittääkseni ja sen mitä olen asioita tutkinu ja kysellyt, niin ainakin bsr:n lupaamat luvut on "melko" huttua. Omaani lupaa pelkällä lastulla 315hp, kun taas kaikki muut 270-285hv vaikka olisi custom säädetty plug&playn sijaan. Ja mitä olen kysellyt ammattilaisiltakin jotka turbojen kanssa pelaa, niin ovat sanoneet ettei vakio osilla saa edes 300hv asti mitenkään. 300-> kun mennään, niin uus turbo, suuttimet, putkisto ym, joten aika erikoista, että yksi pulju saa lastulla enemmän :D
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #9 : 04.12.2012, 08:59:20 »
Käsittääkseni ja sen mitä olen asioita tutkinu ja kysellyt, niin ainakin bsr:n lupaamat luvut on "melko" huttua.

Juu.. vähän samasta syystä ottaisin mieluummin Rican, mutta en viitsisi Espoosta lähteä ajelemaan Eurajoelle asti pelkästään tämän takia, kun ei sinnepäin mitään muuta asiaa ole. Ei vaan näytä jälleenmyyjiä tällä suunnalla olevan.
V60 T8 Inscription

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #10 : 06.12.2012, 11:25:17 »
Käy debilissä ni ei tartte lähtee pitemmälle. Itellä ollu 1,5 vuotta niitten softa ja ei mitään ongelmia. lupaukset pitää paikkaa, on penkitetty

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #11 : 06.12.2012, 13:37:10 »
Ettei olisi Rican softa? Niitä sieltä ei vaan enää saa. Ja tiedossa on, että tuohon autoon on tulossa valmistajalta ihan tarpeellisia softapäivityksiä, niin en viitsisi sen takia rampata pajalla, vaan hoitaisin itse, kun se mahdollista on.
V60 T8 Inscription

janttu77

  • Vieras
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #12 : 06.12.2012, 16:28:27 »
Brs ollut itsellä jo jokusen vuoden ja hyvin toimii ja siksi ääni BRS softalle
ja kyllä ne tehot hyvin tuntuu perseen alla
en ole penkittänyt mutta  en usko että kaukana luvatuista luvuista

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #13 : 06.12.2012, 18:40:59 »
Softa on se mitä myyvät nykyäänkin. BSR:n lukemat jää todellisista paljonkin mutta on kuuleman mukaan toimiva softa. Rica jää jossain tapauksissa luvatuista vielä enemmän, vaikkakin on sekin hyvä softa

Poissa KiPu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • No ku mä luulin et mä osaisin...
Vs: Rica vs. Bsr
« Vastaus #14 : 07.12.2012, 21:02:48 »
Moi,

Onko kellään kokemusta Volvo 2.0 huoltojen jäljiltä (siis jos on Volvolla ohjelmat päivitetty) ohjelmointien kanssa. Toimiiko edelleen ja jos on PPC/Isofloader-pulikka, meneekö ohjelma vielä sisälle kunnialla ja pelittääkö?

Tarkoitus olisi laittaa RICAn softa kesällä tilaukseen...

Auto on siis V70 2.4D -10.
Entiset Volvot: V70 2.4T AT -00, V70 2.5T AT -04, V50 1.6D Drive -09, V70 2.4D Geartronic -10 ja S60 D5 Geartronic -12.

Hei! Se oli jo rikki, kun mä tulin tänne!

 

Kulkukoira  Proturbo