Mikäli et halua konerikkoa niin suosittelen erittäin pikaista lastun poistamista.
Jos olet ajanut lastulla jo 2tkm niin kyse on äärimmäisestä tuurista, sillä koneesi mitä todennäköisimmin yrittää naulata.
Tässä todiste;
lähtee 2500-3500 hyvin mutta kiihtyvyys hyyty 3500-5000rpm
Jos sisässä olisi oikea/kunnolla tehty lastu niin meno ei hyydy vaan se jatkuu tasaisena loppuun asti. Tuo 3500-5000rpm paikka on sellainen jossa kone nakuttaa kaikista herkimmin ja jos se rupeaa hyytymään niin siellä on nakurikastukset päällä.
Sytytinyksikkö kuuntelee nakutusta, jos havaitsee sellaista niin nykäisee bensapurkin hihasta, että enemmän soppaa ja äkkiä! Samaan aikaan sytytinpurkki laittaa myöhästystä kipinään olikonyt 3astetta kerrallaan aina 12 asteeseen asti. Jos naulaus ei bensan lisäyksellä ja syttymyöhäköllä lopu niin voi varautua katastrofiin. Tässä tapauksessa on ihan turha ajatella "enempi bensaa, enempi tehoa" -se ei mene noin.
Lh 2.4 säätämisketjussa on aika paljon liirumlaarumia aiheesta