Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 940 -98 turbo classic automaatti, 5 vaihteen lukitus nopeus/kierrosluku ?

  • 23 Vastauksia
  • 826 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustasudenkorento

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Joo, muuttuis vaan se nopeuskin samalla.

jep, vaan vois ajella vähän reipasta satasta todellista nopeutta ilman vaihelaatikon teuhtarointia.. vai?

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
jep, vaan vois ajella vähän reipasta satasta todellista nopeutta ilman vaihelaatikon teuhtarointia.. vai?
:idiot2: Juuri se oli tässä se ongelma että ei voi. 100-110 kokoajan humbaa edestakas ahdoille ja loota luistaa tai lukitsee tai vaihtaa pienemmälle. Lue aloitus niin pääset kärryille. Varsinkin vakionopeudensäätimellä todella jatkuvaa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Jotenkin kyllä kuvittelisi että tehtaalta tullessa se olisi viritetty niin että 90 menee jo turbiini lukossa, mutta tosiaan nuo epästandardit parilliset nopeusrajoitukset aiheuttavat usein ongelmia, kun auton voimansiirto on viritetty palvelemaan yleismaailmallisia nopeusrajoituksia.

Vanhemmissa autoissa tuo ei yleensä ole merkittävä ongelma, toisin kuin nykyautot joiden viralliset päästömittaukset tehdään noilla yleismaailmallisilla nopeusrajoituksilla, josta suomalaiset rajoitukset on pääsääntöisesti -10.

Poissa Mustasudenkorento

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
:idiot2: Juuri se oli tässä se ongelma että ei voi. 100-110 kokoajan humbaa edestakas ahdoille ja loota luistaa tai lukitsee tai vaihtaa pienemmälle. Lue aloitus niin pääset kärryille. Varsinkin vakionopeudensäätimellä todella jatkuvaa.

Anteeksi, luin kyllä alusta alkaen ennen kuin kommentoin..
 
Jos auto tällä hetkellä ajaessa 100- 110kmh humppaa vaihdetta eestaas.
Renkaat vaihtamalla pienempiin, vaihto alue siirtyisi alaspäin? Esim vaikka siihen 90-100kmh. jolloin todellista nopeutta ajaessa 105kmh auto olisi vallan mielissään vaihde pesässä ilman kikkailua jo tovin aikaa... Jos ajatus mailmani on vinksallaan niin kerro toki missä meni pieleen.

Toki jos loota nyt muuten on paskana tai vaijerit vituillaan niin tuskin se sillon auttaa..

En vain silti tajua miksei ehdottamani toimisi käytännössä, mutta kaippa olen vain kiva kaveri.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5046
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Laita manuaali. Toi laatikko nyt vaan on ihan paska tuohon turboon.
Se on mikä on. :sundaydriver:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Anteeksi, luin kyllä alusta alkaen ennen kuin kommentoin..
 
Jos auto tällä hetkellä ajaessa 100- 110kmh humppaa vaihdetta eestaas.
Renkaat vaihtamalla pienempiin, vaihto alue siirtyisi alaspäin? Esim vaikka siihen 90-100kmh. jolloin todellista nopeutta ajaessa 105kmh auto olisi vallan mielissään vaihde pesässä ilman kikkailua jo tovin aikaa... Jos ajatus mailmani on vinksallaan niin kerro toki missä meni pieleen.

Toki jos loota nyt muuten on paskana tai vaijerit vituillaan niin tuskin se sillon auttaa..

En vain silti tajua miksei ehdottamani toimisi käytännössä, mutta kaippa olen vain kiva kaveri.

Kyllähän tuokin toimii. Laittaa pienemmät renkaat niin että siinä reilussa satkussa ollaan 120 mittarinopeudessa, mutta ei tuohon tosiaan kannata läjteä ennen kuin on nuo perussäädöt laittanut kuntoon.

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
En lähde pienentämään huippunopeutta ja sit toisaalta sithän se huutais enemmän vielä kierroksilla ja ois ahtoherkin ikinä. Ehkä aatukseni oli että löytyis joku selkee vipstaaki millä sen automaatin sais opettaa lukitsee aiemmin, vaikka 95kmh...

Onko näihin mitään äärimmäisen halpaa ja luotettavaa vähän modernimpaa automaattilaatikkoa joka on mallia kampea paikalleen, pultit kiinni ja unohda? Kulutus voisi oikeasti tippua huomattavasti. Manuaalia en jaksaisi kun sitä mielummin polkee sitten kesällä autossa jossa oikeasti kulkua.

Toinen mikä kiinnostaa ni säätää peilejä vähän enemmän vinoon. Nyt kun tuo auto on tehtaalta tullut raamatun aerodynamiikalla, ni norsunkorvat lisäksi kyljissä ei paranna tilannetta, jos niitä sais hitusen viistompaan niin että riittää viel peililasissa kulmat nähä öögalla minne pitää. Joo, law of diminishing returns ja sitä rataa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Oletko sen kickdown vaijerin jo säätänyt?

Sinänsä silmä huijaa noiden aerodynamiikassa, se ei ole läheskään niin huono miltä se näyttää, vaan ihan tyypillinen aikalaisekeen.

900-sarjasta en tiedä, mutta esim 850 sedan ei ollut aerodynaamisesti yhtä tehokas kuin farkku, jonka takia ne siinä vakioautosarjassakin käyttivät farkkukoria kilpureissa, markkina-arvo oli pelkkää bonusta.

Poissa Putte Lainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Itsellä 740 automaatilla AW71 ilman lukkokytkintä. Se arpoo sen "vitosen" päälle jo 60 nopeuksissa. Tosin arpoo kaasupolkimelta loikkaria pois kaasun asennon mukaan. Talvella rupes tiputtelemaan loikkaria satunnaisesti ihan maantienopeuksilla. Luulin jo sen orstavan öljynvaihdon tulleen ajankohtaiseksi, mutta oikullinen käyttäytyminen sai ajattelemaan muuta. Muutama lämpökuva sulaketaulusta kiinnitti huomion ja kaivelin sieltä yhden releen tutkittavaksi. Sieltä paljastu muutama kylmäjuotos ja releen lämpeneminen väheni. Samalla loppui myös satunnainen loikkarin tippuminen. Kun nyt vain ei olisi samalle paikalle mahdollinen ihan oikea toimintahäiriö. Kyseessä oli se loikkarin rele. Siihen on olemassa joku korjaussarja jolla sen loikkarin saa jatkuvasti päälle, mutta oikeaoppinen toiminta vaihtoehdoista kuitenkin parempi.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy