Race.fi  Puotilan autokorjaamo

TPPR: FASTDOHC´s 855R AT -96 dark olive pearl. #MYYTY# VOI LUKOTTAA!!

  • 103 Vastauksia
  • 40971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Volvo 855R tomaatti
Käyttöönotto: 4/1996


Ulkoasu:

- Dark green olive pearl.
- Sävylasit ja takalasit tummennettu amatilaisella.
- Heko:n tuuliohjaimet sivulaseissa x4.
- Pyörän takakaaria levitetty hivenen. (vielä kesken ja karmeen näköiset :D )
- Konepelti, sivupeilit, takaluukku kalvotettu 3D hiilikuituteipillä.
- Takavalot- ja sivuvilkut tummennettu ja edessä parkkeina oranssi/kelt. polttimot.
- Kylkilistat + puskurien yläosat maalattu rubbercompilla.
- Muutama tarra siellä täällä.

Alusta:

- KONIn jäykkyyssäädettävät iskarit.
- KONIn ~30mm madaltavat jouset (verrattuna äRRän vakio -30mm alustaan, eli normi 850 alustaan verrattuna ~60mm).
- Omatekemät poikkituet edessä ja takana.
- Jarrut 280x26mm edessä reijitetyt zimmermanit ja 295x9.6mm vakiot takana (ABS jarrut).
- Luistonesto (TRACS).


Vanteet:

- 15" levipellit 9" ja 10" leveät kesällä.
- 15" volvo antila alut nastarenkailla talvella.


Sisusta:

- Tummanharmaa/musta Nahka/Alcantara sisusta.
- Kuskilla sähköpenkki 3 muistilla.
- Penkin lämmittimet x4.
- Takapenkin käsinoja, jossa lastenistuin.
- Sähkölasit x4.
- Nahkaratti 2 värinen.
- Automaattinen ilmastointi, kaksitoiminen.
- Ajotietokone.
- Vakionopeudensäädin.
- Sähköpeilit, lämmitettävät.
- 850 alkup. blyysilattia matot.
- Takakontin näkösuojaverho.
- Yms.


Äänentoisto:

- Vakio kaiuttimet x8, vakioilla kaapeleilla.
- JVC 2-din soitin.
- SPL 2x600w vahvistin silloitettuna 12" subille + 1 faradin konkka.


Konehuone:

- B5234T5 moottori ja 4-vaihteinen automaatti.
- 177 kW (241 hv) 330Nm.

- Suora putkisto katilta perään 3" rosteria, 1 vaimennin mallia suoravirtaus.
- Lastutettu stage 3, ahdot 1.25bar.
- Huollettu alkuper.mitsun 16T 7cm2 suoralla pakopesällä.
- do88 ahtosilikoniputket + metalliputket mallia suora vm:94.
- do88 3" imuilman putki kartiosuodattimella + Bsr lämpösuojalla.
- 3" IMM.
- Alkuperäinen turbon lämpösuojapelti.
- Huohotinputkistoa modattu paremmaksi.

- Nykyään tehua on vakioon verrattuna enemmän  :)


Tulossa

- GLT nokat (hankittu jo)
- GLT 76mm kaasuläppä (hankittu jo)
- 3" DP (suunnitteilla)
- 3" Kisakatti 200 kennoinen
- Isommat suuttimet (etsinnässä)


Tässä muutama kännykällä otettu surkea räpsy alkuajoista (27.9.14) ärrän kanssa:




Etupuskuri ylläri ylläri tarvii uuden maalin päällensä:




Sisusta on lähestulkoon virheetön, paitsi kuskintuolissa kulumaa, mut ei ole rikki:

« Viimeksi muokattu: 14.05.2018, 17:02:37 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl LAATIKKOVIKAA(KO) !!!!!
« Vastaus #1 : 01.10.2014, 19:09:11 »
Dodiih, laatikon merkkivalo vilkuttelee tässä ja laatikko vaihtaa 1 -> 2 vaihteelle lämpöisenä todella töksähtäen samoin kuin laittaa N -> D niin hypähtää kunnolla.
Laatikon öljyä on normaalin verran ja ei ole metalliputua öjynseassa eikä haise palaneelta vaan on aikas plurua, eli juoksevaa ja viskositeetti on huono. En tiedä koska vaihdettu ja mitkä öljyt.

Testattiin testerillä vikakoodit ja niitä oli yksi kappale:



Nollattiin vika pois, mut sytyttää 10sekunnin päästä valon takaisin  >:( .

Muutenkaan laatikko ei anna täyskaasu päällä nostaa kierroksia yli 4000rpm, vaan pitää kierrokset 3000rpm-4000rpm välillä  kiihdyttäessa :idiot2:

Mitä tuo vikakoodi tarkoittaa ja tosiaan kun sen nollaa niin se laatikon vikavalo sammuu, moottorin vikavalo on ok.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl LAATIKKOVIKAA(KO) !!!!!
« Vastaus #2 : 02.10.2014, 00:05:00 »
Onko laatikon öljy kuitenkin punaista, eikä ruskehtavaa?

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl LAATIKKOVIKAA(KO) !!!!!
« Vastaus #3 : 02.10.2014, 06:20:56 »
Juu, on se enemmän punertavaa kun ruskeaa  :( . Siihen on jokin aika sitten edellisen omistajan toimin vaihdettu syyläri, eli pakostakin ainakin lisätty uutta, (toivottavasti). Mutta hyvin juoksevaa litkua se öljy kyllä on... tiedä sit mikä vaivaa. Ja tuo asentotunnistin on laatikonvikavalon takana  :uglystupid2:
Nämä öljyt vaihdan joko tänään tai huomenna huuhtelu tyyliin:



Alkaiskohan toimimaan????
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl LAATIKKOVIKAA(KO) !!!!!
« Vastaus #4 : 02.10.2014, 21:02:28 »
Olisikohan syypäänä PNP-kytkin, eli vaihteen asennon tunnistin..?

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl LAATIKKOVIKAA(KO) !!!!!
« Vastaus #5 : 04.10.2014, 18:35:36 »
Kyllä tuo vilkkuva nuolivalo kojelaudassa kertoisi enemmän vajaasta öljytäytöstä tai jonkin vaihteiston solenoidin toiminnasta.

- Tommi

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl LAATIKKOVIKAA(KO) !!!!!
« Vastaus #6 : 05.10.2014, 19:24:22 »
Olisikohan syypäänä PNP-kytkin, eli vaihteen asennon tunnistin..?

Nonnih.. nyt on sitten tuoPNP-tunnistin avattu ja puhdistettu, ja näin hyvä siittä tuli:



Likaa oli enemmän kuin tarpeeksi, nuo liukupinnat oli hyvässä kunnossa.

Paitsi siinä vivussa olevat kosketin nastat olivat pikkuisen vinoon kuluneet, niitä viilattiin hivenen suoremmaks ja jouset venytettiin vähän pidemmiksi että kosketus olisi hyvä. Tuossa kuvassa nasta on vinossa ja näyttää tosi pahalta, oikeasti tuo eka nasta on hivenen vain vino:



Projektin tulos on että, vika ei korjaantunut, edelleen on 1 ja 2 vaihde hukassa, (vaihtaa ne siis nopeasti pois).

Samalla tuli tuo kaasuläpän tunnistin testattua volttimittarilla, nätisti nousi ohmit kun läppää käänsi, eli sekin kunnossa.

Kyllä tuo vilkkuva nuolivalo kojelaudassa kertoisi enemmän vajaasta öljytäytöstä tai jonkin vaihteiston solenoidin toiminnasta.

- Tommi

Kyllä öljyt on siinä missä pitääkin ja öljy laadukasta, vaihdettiinhan ne parisen päivää si huuhtelemalla. Niin, joku vaihteiston solenoidi(?) Veikkaus on ittelläkin tämä, mut mikä solenoidi ja missä??  :buck2:

Mutta huomattiin tuon PNP kytkimen putsaushomman jälkeen yksi pieni asia, kun homma oli valmis, niin auto käynnistettiin ja vaihteita renailtiin edestakasin, ja vikavalo senkuin vilkutti. Auto sammutettiin ja avattiin autotallin ovet että päästään koeajolle, siinä kun auto käynnistettiin niin huomattiin että vikavalo oli n.10s sammuksissa  P> , kunnes taas syttyi  :facepalm: . Mikä tuon tuossa välissä kuittasi pois? Olisiko se yksi pikkuisen kulunut nasta siellä PNP kytkimessä kuitenkin se syypää?
Alkaa meneen hermo tän kanssa, kun ajelu on kokoajan sellaista kolmosella kiihdyttelyä, tekee vaan pahaa ku ajattelee millä rasituksella laatikko on  :-\

Apuja ja vinkkejä tarvitaan vielä.  :hello:

Autoon tuli samalla vaihdettua uudet mittarivalot, takalasinpyyhin tuli korjattua ja pakoputkenpää sai hienon pyöreän 3" ulostulon.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Jaaha, yksin puhelua jatketaan.
Autossa edelleen tuo nuolivalo vilkkuu ja ei tosiaan auttanut sen pnp-kytkimen putsaus, öljyjen vaihto huuhtelemalla ja tuo kaasuläpän asennontunnistin mitattiin mittarilla ja näytti olevan ehjä.
Nyt kuitenkin otin selvää tuosta kaasuläpän tunnistimesta ja näyttäisi olevan aika yleismallin boschilainen. Isäukolla sattui olemaan yksi ehjä tunnistin Carina E ajoilta ja oli täysin sama  :o . No tämä vaihdettiin, ilman positiivista tulosta, eli nyt pitänee etsiä EHJÄ pnp kytkin, anyone?!?  :hello:

Autolla on kuitenkin ajettu vaikka käytännössä 1 ja 2 vaihdetta ei juuri olekkaan, mutta tuohon alkaa tottumaan.

Autoon vaihdettiin eilen uusi virranjakajan kansi ja pyöriä, myös tulpat tsekattiin ja todettiin että nekin pitää vaihdella jossain vaiheessa.

Samalla auton alla ja päällä ryömiessäni tuli löydettyä repsikan etupään natinan ja kolinan lähde: sehän on vanha tuttumme iskarin yläpään kumikuppi rikkipoikkipaska.  ::) .

Ja nuo uudet liukutapit ja jarrusatulan jousipidin tuli myös uusittua, nyt lakkasi se pieni kilinä kuskinpuolelta. Repsikanpuolelle tuli kans hommattua tapit ja jousi satulaa varten, mut vaihtelen ne sitten kun remppaan sen iskarin yläpään ja sisemmän vetarin kumin joka kuolaa vassut pihalle.

Tässä muutama uusikuva, harmi etten koskaan muista juuri rempoista näpsiä kuvia, ku on aina niin kiire saada auto taas tielle.







Samalla tuli hommattua eVillestä obd mittari, maksoi kauheat 21,95€ postikuluineen


Ja lukee ainakin todistetusti seuraavat autot:

Volvo 855R AT -96
Volvo V70 AT 2.5 20v -97
Toyota corolla 1.4 vvt-i -00
Ford transit connect TDCi -11

EI LUE:

Volvo V70 AT TDi -97
Audi A4 1.6 -96

Eli tuollaiset kokemukset mittarista, lukee ja poistaa tosiaan vikakoodit, service valoa ei poista. Tuossa transitissa tuo laite lukee ja tekee paljon asioita joita en ees tajunnu  :2funny: . Tarkoitukseni hankkia tuo laite oli vaan se että pystyn lukemaan ja poistamaan koodit :)


NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Mittaa laatikon solenoidit siitä laatikon päältä töpselistä
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
FASTDOHC

Laitoin mielestäni YV:tä tähän probleemaan auttamiseksi. Onkohan viestini mennyt ohi?

YV - kiitos.

Tommi

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Mittaa laatikon solenoidit siitä laatikon päältä töpselistä

Jaa, mites tämä operaatio tehdään?? Ja missäpäin ne soleinoidit sitten sijaitsee? Kiitoksia jo etukäteen.

FASTDOHC

Laitoin mielestäni YV:tä tähän probleemaan auttamiseksi. Onkohan viestini mennyt ohi?

YV - kiitos


Tommi

Viestisi tuli perille, mut pukkaa niin kiirettä että ei ole ehtinyt vaistaileen :)
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014, 13:57:13 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Mistä muuten hajit tämän? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Iha tuosta kolmenkulman absilta, ku tämän myyjä ajoi valkeekoskelta sen tampesteriin :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Ok. Aattelin vaan ku meijän nurkilla saman näkönen myynnissä :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 855R AT -96 dark olive pearl. Pikkuhiljaa kuntoon...
« Vastaus #14 : 16.11.2014, 18:37:04 »
Noniin. Autoa taas ehditty laittelemaan kuntoon. Auton etupää natisi ja rytysi kuopissa niin paljon, että auto otettiin kunnolla työn alle.
Viaksi selvisi että, repsikan etuiskarin yläpää oli mennyt, samalla huomattiin että, sisemmän vetarin suojakumi oli myös heittänyt vassut pihalle, päätettiin siinä vaihtaa kummankin nivelen suojakumit + vassut. Samalla laitettiin jarruihin uudet liukutapit  8)





Itse asentajakin/omistaja tutussa paikassaan  :pomo:


Sitten talvilookki pappapöläreillä  ;D


Eli tällähetkellä auto todella hyvässä kunnossa, ei kolisi tai pidä muitakaan ylimääräisiä ääniä, käsijarrun kun huollan talvenaikana kuntoon niin auton takaluukku ja etupuskin olisi maalia vailla.
Laatikko vika on edelleen työn alla...  :'(
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 18:45:10 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy