Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059576 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #660 : 20.09.2018, 07:29:04 »
Mukava säästö :) Näilläkö saa hinata normaalisti myös sähköllä? Kyselen kun en mitään tiedä ja hybridi Toyotoissa oli joku ettei saanut
Rekisteriotteessa lukee näin maksimi vetopaino kg: 750 jarruitta, 1800 jarruilla 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #661 : 20.09.2018, 13:13:32 »
Mukava säästö :) Näilläkö saa hinata normaalisti myös sähköllä? Kyselen kun en mitään tiedä ja hybridi Toyotoissa oli joku ettei saanut

Näillä saa vetää 1800 kg painoista kärryä perässä. Ihan sama onko päällä diesel, awd vai pelkkä sähkö. Itse olen vetänyt tuhatkiloista venetraileria pelkällä sähköllä ylämäkeen. Ainoaksi ongelmaksi tulee renkaan pidon puute kun mennään asfaltin ulkopuolelle. Tällöin awd:sta on paljon hyötyä  :D

Poissa JTVolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #662 : 20.09.2018, 19:42:21 »
Uusi hybridi D6 volvon omistaja ilmoittautuu. Muutaman päivän ajoilla on huomio kiinnittynyt sähkömoottorin selvästi voimakkaammin kuuluvaan ääneen, verrattuna esim GTE golfiin jolla myös ajanut. Kuuluuko muillakin selvästi sähkömoottorin humina taajamanopeuksissa ajettaessa ja varsinkin paikaltaan lähdettäessä? Sinänsä miltään rikkinäiseltä ääni ei kuulosta vaan sähkömoottorin huminalta/surinalta. Auto on 2014 vuoden Hollannin tuonteja, ja mittarissa jo yli 200tkm et pientä pelkoa onko hybridi tekniikka täydessä tikissä.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #663 : 20.09.2018, 20:54:38 »
Uusi hybridi D6 volvon omistaja ilmoittautuu. Muutaman päivän ajoilla on huomio kiinnittynyt sähkömoottorin selvästi voimakkaammin kuuluvaan ääneen, verrattuna esim GTE golfiin jolla myös ajanut. Kuuluuko muillakin selvästi sähkömoottorin humina taajamanopeuksissa ajettaessa ja varsinkin paikaltaan lähdettäessä? Sinänsä miltään rikkinäiseltä ääni ei kuulosta vaan sähkömoottorin huminalta/surinalta. Auto on 2014 vuoden Hollannin tuonteja, ja mittarissa jo yli 200tkm et pientä pelkoa onko hybridi tekniikka täydessä tikissä.

Eihän kyse ole etupäästä tulevasta äänestä eli ilmastoinnin kompurasta? Se osaa pitää välillä meteliä akkujen jäähdytyksessä. Minulla on ainakin niin paljon kontissa täytettä, että vaimentanee mukavasti omalta osaltaan lisää. (Auton oma matto pohjalla, päällä räsymatto ja niiden päällä koirien kangashäkit) Rengasmelu on selvin mikä kuuluu sähköllä ajaessa, koska ajelen kitkarenkailla kesät talvet.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #664 : 20.09.2018, 21:12:21 »
Webasto pitää kanssa ääntä jos lämpötila alle 15 ja lämmitintä ei ole ottanut pois päältä asetuksista.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #665 : 20.09.2018, 22:13:30 »
Uusi hybridi D6 volvon omistaja ilmoittautuu. Muutaman päivän ajoilla on huomio kiinnittynyt sähkömoottorin selvästi voimakkaammin kuuluvaan ääneen, verrattuna esim GTE golfiin jolla myös ajanut. Kuuluuko muillakin selvästi sähkömoottorin humina taajamanopeuksissa ajettaessa ja varsinkin paikaltaan lähdettäessä? Sinänsä miltään rikkinäiseltä ääni ei kuulosta vaan sähkömoottorin huminalta/surinalta. Auto on 2014 vuoden Hollannin tuonteja, ja mittarissa jo yli 200tkm et pientä pelkoa onko hybridi tekniikka täydessä tikissä.

Tervetuloa Hollannista tuotujen autojen omistajaksi. Samanlainen seisoo myös meidän pihassa. Autossa on erityyppisiä äänilähteitä ja kuten muutamat ovat kommentoineet, niin auton akkua joko jäähdytetään tai lämmitetään kelin mukaan. Ajosta kotiin tullessa kun laittaa johdon kiinni, niin yleensä puhallin lähtee pyörimään. Ajossa kuuluu parhaiten renkaiden äänet + kompressorin tai webaston ääni. Kokeile ajaa vaikkapa PURE-tilassa, jolloin ilmanvaihto menee eko-tilaan ja luonnollisesti kompura tai webasto ei käy näillä keleillä.

Omalla akulla tein testiajon ja pääsin 43 km pure-tilassa, joka käyttää sähköä mahdollisimman paljon. Nopeus oli noin 90 km/h molemmin puolin. Aikaisemmissa kommenteissa on kertomuksia kompuran hajoamisesta ja lukoista. Suomessa jakohihna vaihdetaan 180 000 km jälkeen, mutta ulkomailla vasta 210 000 km jälkeen. Tarkista ainakin tuo hihnan vaihto.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #666 : 21.09.2018, 07:23:17 »
Tervetuloa Hollannista tuotujen autojen omistajaksi. Samanlainen seisoo myös meidän pihassa. Autossa on erityyppisiä äänilähteitä ja kuten muutamat ovat kommentoineet, niin auton akkua joko jäähdytetään tai lämmitetään kelin mukaan. Ajosta kotiin tullessa kun laittaa johdon kiinni, niin yleensä puhallin lähtee pyörimään. Ajossa kuuluu parhaiten renkaiden äänet + kompressorin tai webaston ääni. Kokeile ajaa vaikkapa PURE-tilassa, jolloin ilmanvaihto menee eko-tilaan ja luonnollisesti kompura tai webasto ei käy näillä keleillä.

Omalla akulla tein testiajon ja pääsin 43 km pure-tilassa, joka käyttää sähköä mahdollisimman paljon. Nopeus oli noin 90 km/h molemmin puolin. Aikaisemmissa kommenteissa on kertomuksia kompuran hajoamisesta ja lukoista. Suomessa jakohihna vaihdetaan 180 000 km jälkeen, mutta ulkomailla vasta 210 000 km jälkeen. Tarkista ainakin tuo hihnan vaihto.
Kyllä tuo jakoremmin vaihtoväli on 10v/180tkm! Suomessa halutaan ajallisesti puolittaa tuo aika 5v, kun täällä ilmasto on "rajumpi" kuin muualla.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #667 : 21.09.2018, 10:25:27 »
Kuuluuko muillakin selvästi sähkömoottorin humina taajamanopeuksissa ajettaessa ja varsinkin paikaltaan lähdettäessä? .. mittarissa jo yli 200tkm

Vois kuvitella että jossain vaiheessa sähkömootorin laakerit alkaa olla kuluneet. Sähkömoottorilla kiihdyttäessä ainakin itse painan kaasua niin paljon kuin moottori antaa tehoa. Tällöin vaikuttaa suurin momentti koko ajan ja tietysti se kuormittaa laakereita.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #668 : 21.09.2018, 11:09:11 »
Kyllä tuo jakoremmin vaihtoväli on 10v/180tkm! Suomessa halutaan ajallisesti puolittaa tuo aika 5v, kun täällä ilmasto on "rajumpi" kuin muualla.

Totta. Tarkistin asian muutamasta paikasta ja se tosiaankin on juurikin näin eli aikaa on lyhennetty mutta kilometrit ovat samat.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #669 : 21.09.2018, 11:28:40 »
Vois kuvitella että jossain vaiheessa sähkömootorin laakerit alkaa olla kuluneet. Sähkömoottorilla kiihdyttäessä ainakin itse painan kaasua niin paljon kuin moottori antaa tehoa. Tällöin vaikuttaa suurin momentti koko ajan ja tietysti se kuormittaa laakereita.

Käyttötunteja tulee autojen sähkömoottoreille niin vähän, joten mitään pelkoa ei ole laakereiden ennenaikaisesta kulumisesta
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa shapeshifter

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #670 : 21.09.2018, 12:03:31 »
Onko näissä suuria eroja tekniikassa jne. kun puhutaan, että auto on tuotu esimerkiksi Hollannista (joita täällä näyttää olevan jonkun verran)? Onko esim. akuston koko pienempi jos on lämpimämmästä maasta? Kiikarissa olisi pari vaihtoehtoa joista molemmat ovat Italian tuonteja. Onko riski ostaa sellainen jos tuleeki varaosien tai takuuasioiden kanssa ongelmia?

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #671 : 21.09.2018, 13:05:24 »
Käyttötunteja tulee autojen sähkömoottoreille niin vähän, joten mitään pelkoa ei ole laakereiden ennenaikaisesta kulumisesta

Eikös Volvon tapauksessa sähkömoottori pyöri jatkuvasti aina kun auto liikkuu. Olen ymmärtänyt että siellä on kiinteät akselit takapyöriltä sähkömoottorille??

Poissa JTVolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #672 : 21.09.2018, 21:49:31 »
Nyt kun on enemmän asiaa tutkinut, niin ehkä tuli vähän liian herkällä korvalla autoa aluksi kuunneltua. Eipä tuo sähkömoottori nyt enään korvaan käy kun ehkä peruutettaessa ym, eli lienee normaalia sähkömoottorin huminaa.

Autossa ei adaptiivinen vakkari mennyt päälle ostettaessa, mikä oli tiedossa jo ostohetkellä. Myyjän kanssa sovittiin että asia korjataan myyjäliikkeen piikkiin. Nyt kun auto tuli huollosta jossa jouduttiin mittaristo vaihtamaan ongelman korjaamiseksi, on matkamittariin ilmestynyt n 30tkm lisää!! Huollon mukaan mittariston vaihdossa saattaa matkalukema muuttua vaikkei autoa olisi Hollannissa ruuvailtukaan. Itselle tuo ruuvaaminen kuulostaisi eniten järkeenkäyvältä. Pitää maanantaina myyjälle soitella mitä tehdään...

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #673 : 21.09.2018, 23:10:33 »
Nyt kun on enemmän asiaa tutkinut, niin ehkä tuli vähän liian herkällä korvalla autoa aluksi kuunneltua. Eipä tuo sähkömoottori nyt enään korvaan käy kun ehkä peruutettaessa ym, eli lienee normaalia sähkömoottorin huminaa.

Pitää paikkansa eli peruuttaessa kuulee kaikkein parhaiten sähkömoottorin äänen. Pienellä vauhdilla kuuluu tietyntyyppinen taajuus ja lisää painettaessa taajuus kasvaa. Sähkömoottoria ohjataan taajuusmuuttajateknikalla kuten esimerkiksi metron sähkömoottoreita. Isompi taajuus pyöritää moottoria nopeammin. Tämä "vihellys" tai "vinkuminen" on aivan normaalia. Siitä ei tarvi olla huolissaan. Jos tekniikka enemmän kiinnostaa niin tässä linkki videoon:
https://www.youtube.com/watch?v=ZtLzc8ssdtM
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #674 : 22.09.2018, 08:58:38 »
Nyt kun auto tuli huollosta jossa jouduttiin mittaristo vaihtamaan ongelman korjaamiseksi, on matkamittariin ilmestynyt n 30tkm lisää!! Huollon mukaan mittariston vaihdossa saattaa matkalukema muuttua vaikkei autoa olisi Hollannissa ruuvailtukaan. Itselle tuo ruuvaaminen kuulostaisi eniten järkeenkäyvältä. Pitää maanantaina myyjälle soitella mitä tehdään...
Outoa. Ajettu matka ei edes tallennu mittaristoon eli mittariston vaihdolla ei pitäisi olla merkitystä. Toisekseen, jos joku olisi kilometrejä ruuvannut, luulisi poikkeaman olevan paljon suurempi. Ei lukemaa kukaan ilmaiseksi muuta ja 30 tkm huijaus ei vaikuta ainakaan myyntihintaan kovin paljon. Leasing sopparissa tietty voi saada enemmän etua.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Elekma  Autoracing