Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 612875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1440 : 13.09.2017, 21:33:57 »
On MY18 versio, eli suuremmalla akulla (tai siitä otetaan vaan enemmän energiaa ohjelmallisesti) on varustettuna

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1441 : 14.09.2017, 09:28:55 »
Tuollakin softalla saa lisää kapasitettiä. Mitähän akun ohjaukseen on keksitty, että samasta akusta voidaan ottaa enemmän irti. Jonkun suojauksen takia noi rajoitukset ovat varmasti alunperin olleet vai pelataanko nyt käyttöiän kustannuksella. (Tällähän ei ole väliä, jos vanhalla versiolla käyttöikä näytti jo "liian" pitkältä - itse uskon, että kun akun käyttöikä on ehtoopuolella motonetistä saa jo tehokkaampia akkupaketteja järkevään hintaan.

Täytyy tunnustaa, että on jäänyt vähän kaivelemaan, etten pari vuotta sitten tilannut xc90:ä - tosin silloin valinta olisi ollut diesel ja se jäi suorituskyvyssä niin pahasti Bemun jalkoihin...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1442 : 14.09.2017, 10:25:45 »
Tuollakin softalla saa lisää kapasitettiä. Mitähän akun ohjaukseen on keksitty, että samasta akusta voidaan ottaa enemmän irti. Jonkun suojauksen takia noi rajoitukset ovat varmasti alunperin olleet vai pelataanko nyt käyttöiän kustannuksella. (Tällähän ei ole väliä, jos vanhalla versiolla käyttöikä näytti jo "liian" pitkältä - itse uskon, että kun akun käyttöikä on ehtoopuolella motonetistä saa jo tehokkaampia akkupaketteja järkevään hintaan.

Täytyy tunnustaa, että on jäänyt vähän kaivelemaan, etten pari vuotta sitten tilannut xc90:ä - tosin silloin valinta olisi ollut diesel ja se jäi suorituskyvyssä niin pahasti Bemun jalkoihin...
Ei muuta kuin tilausta vetämään. Ei se sen kummempaa ole ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1443 : 14.09.2017, 10:39:42 »
Ei muuta kuin tilausta vetämään. Ei se sen kummempaa ole ;D

Juu ja varsinkin jos haluaa punaisen tai sinisen niin tosi helppoa. Nimi alle vaan, varusteet on jo päätetty.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1444 : 14.09.2017, 11:56:58 »
Juu ja varsinkin jos haluaa punaisen tai sinisen niin tosi helppoa. Nimi alle vaan, varusteet on jo päätetty.
Ilmeisesti silloin saa R-Design alleen :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1445 : 14.09.2017, 12:08:13 »
Ilmeisesti silloin saa R-Design alleen :P

Jep. Ei tarvi miettiä mitä laittas, ne tulee mitä tulee. Sisusta on musta ja katto lasia, jne.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1446 : 14.09.2017, 12:29:15 »
Joo - lääke on helppo :) Kokonaisuuteen ei juuri nyt sovi - ensi kesä on käännekohta, jolloin pitää tehdä päätös - jos ja kun luopuu kahden auton taktiikasta, joista kumpikaan ei tällä hetkellä liiku edes viikottain, ja siityy yhteen mieluusti täyssähköiseen.. Henkisesti olen valmistautunut siihen, että toi kakkosauto muuttuu ykkösautoksi pariksi vuodeksi, kun odotan sitä sopivaa. Nykyisestä tai edes seuraavasta xc90:stä tuskin tulee täyssähköversiota (minulle) riittävällä toimintasäteella, mutta jos lisäisivät toimintamatkaa sähkö+bensa yhdistelmällä, mieluummin sähköllä, n. 100 km niin se viimeinenkin henkinen kynnys ylitettäisiin. On outoa, että sähkö- ja bensaletkun heiluttelu käytännössä karvan alle 500km toimintasäteellä on liikaa, mutta olen valmis hyväksymään täyssähkön toimintasäteeksi 250km toimintamatkan kelillä kuin kelillä ja jatkuvan pistokerumban..

Muistattehan, että olin jo tovi sitten miettimässä lisäpenkkien heivaamista ja niiden tilalle lisä akkupaketin virittämistä... eli kait sitä aika sekaisin on.

Mun korviin ei alun pikkujuttujen jälkeen ole kuulunut pahaa T8:sta, eli lienee kaikin puolin onnistunut paketti.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1447 : 14.09.2017, 20:45:37 »
Ainakin XC60 T8 jo nyt järkyttävät toimitusajat. Mielenkiintoista nähdä miten mm. Lontoon taksien ramp up vaikuttaa Volvon hybridien odotuksiin.

Hybridien tarjonta sakkaa nyt joka valmistajalla. Ehkä Toyotaa lukuunottamatta.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1448 : 14.09.2017, 21:45:54 »
Laitoin juuri seuraavan XC90 T8:n tilaukseen. Pitäisi tulla tammikuun alussa. Eli odotusaika n 4 kk.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1449 : 15.09.2017, 06:42:46 »
Ainakin XC60 T8 jo nyt järkyttävät toimitusajat. Mielenkiintoista nähdä miten mm. Lontoon taksien ramp up vaikuttaa Volvon hybridien odotuksiin.

Hybridien tarjonta sakkaa nyt joka valmistajalla. Ehkä Toyotaa lukuunottamatta.
Viikonloppuna autonäyttelyssä puhui sellaisesta 6-7kk toimitusajasta. Onhan tuo pitkä aika odotella. En sen enempää lähetenyt kyselemään ehdoista, kun ei ole mahkuja laittaa tilaukseen ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1450 : 15.09.2017, 09:32:56 »
Laitoin juuri seuraavan XC90 T8:n tilaukseen. Pitäisi tulla tammikuun alussa. Eli odotusaika n 4 kk.

Oliko sulla jotain aitoja vaihtoehtoja mielessä korvaamaan nykyistä T8:a vai oliko peli selvä, että uusi samanlainen tulee? Cayenne / Q7 on pyörinyt omissa ajatuksissa, lähinna sen takia, että kotimainen biodiesel on jo olemassa. Jarruna taas pelko siitä, että dieseleitä aletaan Helsingissä rankaisemaan.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1451 : 15.09.2017, 09:45:04 »
Laitoin juuri seuraavan XC90 T8:n tilaukseen. Pitäisi tulla tammikuun alussa. Eli odotusaika n 4 kk.

Kuis paljon sillä vanhalla on siinä vaiheessa ajettu? Muistaakseni jotain pikkuvikaa ollut.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1452 : 16.09.2017, 00:25:05 »
Ei oikein ollu vaihtoehtoja tässä vaiheessa. Q7 hybridiä kävin koeajamassa. Tein samanlaisen vajaan 200 km lenkin Volvolla ja Audilla. Yllätykseksi kulutusero oli vain 0,5 l/ 100 km Audin hyväksi, vaikka suurin osa ajosta oli maantietä.

Tämänhetkiseen T8:iin tulee mittariin n 55 tkm vaihdon yhteydessä. Aika hyvin olen säästynyt vioilta. Joku sähkömoottorin ohjausyksikkö vaihdettiin alta kuukauden oston jälkeen ja muuten on vaan tehty softapäivityksiä. Tällä hetkellä auto pelittää ilman mitään ongelmia.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1453 : 16.09.2017, 09:20:06 »
Saako kysyä miksi vaihdat jo nyt, kuitenkin like for like -vaihto ja juuri sisäänajettu?

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1454 : 16.09.2017, 23:56:38 »
Olen aina vaihtanut auton kahden vuoden välein. Eihän siinä järkeä ole.

 

Elekma  Autoracing