Samppasport  Futurez

B19E -> kaasarikoneeksi

  • 26 Vastauksia
  • 11495 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
B19E -> kaasarikoneeksi
« : 02.01.2011, 01:28:02 »
Minkälainen homma on vaihtaa K-jetti juuttuvakurkkuseksi kaasariksi? Rupes meinaan keljuttaan tuo vekotin siinä määrin että rupesin tällaistakin vaihtoehtoa miettimään. Kelpaako ne sähköset pumput sinne sellaisenaan, kun onhan siellä paluulinjat ja muut jo valmiina. Meinaan että pitääkö laittaa mekaaninen pumppu? Kaasarihan ei oletettavasti tarvi kuin omanlaisensa imusarjan, ilmanputsarikotelon, ja ryyppyvaijerin?
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #1 : 02.01.2011, 08:34:36 »
Paine on pudotettava alas paineen säätimellä, kaasarille ei voi tarjota kuin alle puolikiloa.

Mikä sitä k-jettiä vaivaa?

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #2 : 02.01.2011, 15:59:28 »
Hyvä tietää tuoki. Tankkipumppu ei mahda jaksaa työntää itsessään tarpeeksi kakkua jos on painepumput ynnämuut välissä. En viittis vaihella enempää osia kun on tarvis, jos tuon joku vielä haluaa joskus muuttaa takasi ruiskulle.

 K-jetti hörähtää _välillä_ aivan sievästi käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä ehkä minuutin maksimissaan, sitten alkaa taas se hirveä hökeltäminen ja röpötys ja pauke. Kuulostaa siltä että koko laitos tukehtuu bensaan. Pysyy erittäin hankalasti käynnissä kaasu pohjassa, ja bensa haisee ja käynti on todella huonoa. Osakaasulla tai tyhjäkäynnillä ei oikeastaan pysy. Ei jaksas enää painia ko. vekottimen kanssa ylimääräsiä niin siksi arvelin siirtyä kaasariin. Hautaan ruiskulaitteiston tontin viereiseen suohon.

Ohjauspaineensäätimen oon purkanu ja putsannu. Tankkipumppu ja painepumppu on vaihettu. Sähköä tulee joka paikkaan. Tänään tutkin lisäilmaluistin mutta jos ei sillä tokkeennu ni on ainakin mulla keinot vähissä.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #3 : 02.01.2011, 16:34:00 »
Aika hemmetin paljon vähemmällä pääset vaihtamalla koko k-jetin toimivaan kun hyppäämällä ojasta allikkoon ja tekemällä siihen vielä virityksiä että saat juuttuvakurkkuselle soveliaat bensanpaineet yms., ja kun se kaasaripakettikin kuitenkin maksaa jotakin niin toimivaan k-jettiin vaihto ei olisi juurikaan kalliimpi veto, ja on parempi kuin kaasari. Tai pläräät markkinapaikalta siihen sähköruiskun ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #4 : 02.01.2011, 16:51:26 »
Niin. Täytyy miettiä. Ostin auton bensapumppuvammaisena ja vian korjaamisen jälkeen ei pellaa, ärsyttää lievästi. Oli tarkotus ajaa tällä nyt se aika että löytyy sopiva 740/940 farmari mut eipä liiku... Pihalla kolme kuukautta seissy 142 lähti kerrasta tulille. Jos se ois leimassa ni ajasin sillä  ;D

Mulla tuli sellanen mieleen että jos ilmamäärämittarin lautanen jumii niin voiko se aiheuttaa tuota tukehtumista? Sitä en oo vielä tarkistanu.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #5 : 02.01.2011, 17:44:02 »
Laitoithan painepumpuksi oikean k-jet:n mallin ?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #6 : 02.01.2011, 17:49:41 »
Ja olethan tarkistanut että suuttimet on kiinni eikä vuoda?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #7 : 02.01.2011, 18:00:04 »
Laitoithan painepumpuksi oikean k-jet:n mallin ?

Painepumppu irrotettu toimivana 740 Volvosta, B200E koneellisesta.

Ja olethan tarkistanut että suuttimet on kiinni eikä vuoda?

En ole. Miten tarkistetaan että vuotaako ne? Ei ainakaan lohkon kylki oo kastunu bensasta.

Lähden tästä katteleen josko se tänään vaikka käynnistys...
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #8 : 02.01.2011, 18:27:14 »
Ota kiinni suuttimista ja kokeile heiluvatko ja vuodon voit todeta jollain palavalla spraylla jota suihkuttelet mahdollisiin vuotokohtiin. Kun käynti muuttuu niin vika on siinä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #9 : 02.01.2011, 19:38:05 »
Ota kiinni suuttimista ja kokeile heiluvatko ja vuodon voit todeta jollain palavalla spraylla jota suihkuttelet mahdollisiin vuotokohtiin. Kun käynti muuttuu niin vika on siinä.

Imuvuotoja on tutkittu sillon kun auto vielä lähti käyntiin. Mut tosiaan nyt se ei starttaa kuin satunnaisesti, mm. tänään ei ole lähtenyt kertaakaan. Hankala tutkia. Suuttimet tuntus olevan paikollansa. Se kyllä yrittää startatessa käydä mutta samantien kun päästää avaimen, auto sammuu. Bensantulo tuntuis katkeavan siinä kohtaa. Mystistä, mulla ei riitä ymmärrys. :(
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #10 : 02.01.2011, 20:57:54 »
Onhan syttyosat kunnossa, jakajankansi, pyörin, johdot, tulpat ?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #11 : 02.01.2011, 20:59:32 »
Niin. Täytyy miettiä. Ostin auton bensapumppuvammaisena ja vian korjaamisen jälkeen ei pellaa, ärsyttää lievästi. Oli tarkotus ajaa tällä nyt se aika että löytyy sopiva 740/940 farmari mut eipä liiku... Pihalla kolme kuukautta seissy 142 lähti kerrasta tulille. Jos se ois leimassa ni ajasin sillä  ;D

Mulla tuli sellanen mieleen että jos ilmamäärämittarin lautanen jumii niin voiko se aiheuttaa tuota tukehtumista? Sitä en oo vielä tarkistanu.
Ei saa jumia yhtään. jos joku on joskus mennyt avaamaan sen ruuvin ja keskitys ei ole onnistunut tietää se varmasti ongelmia.
Voit tarkastaa rakotulkilla onko välys sama ympäriinsä.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #12 : 03.01.2011, 00:53:35 »
En vielä purkanu sitä määräjakajapuolta, mutta ehkäpä ensi viikonloppuna pistetään vehje atomeiksi. Koitetaan nyt vielä, jos sen K-jetin saisi futaamaan. Sopuhintaan pitäisi lähtemän paketillinen osia mullepäin (koko K-jetti ilman bensapumppuja). Jos ei tule toimivaa kampetta noilla niin siirrytään suosiolla siihen kaasariin. Kaverilta pitäisi sekin löytyä...  :)

Sytkäosat _pitäisi_ olla kondiksessa. Tulpat, jakajankansi, pyörijä on uutta. Tulpanjohdot ja puola voisi olla se heikoin lenkki? Muistaako joku mitä arvoja pitäisi näyttää ja miten mitataan? Johtojen mittaushan on helppoa mutta mites ne puolan ensiö ja toisikäämin mittaukset menikään...?  ???
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #13 : 03.01.2011, 12:41:59 »
Oikeasti varma tapa testata tuon k-jetin toimivuus on vaihtaa se koko määräjakaja romppeineen varmasti toimivaan autoon. Jos useammassa osassa vika, voi vianhaku ei-toimivaan autoon osia vaihtamalla olla yhtä tuskaa, kokeiltu...

Ohjauspaineensäädin ja määräjakaja ovat kuitenkin ne "ainoat" komponentin k-jetissä, joten loppuviimenä vaihtotyö ei ole kauhea, isompi talkoo on sovittaa jokin muu polttoaineensyöttö tuon tilalle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #14 : 03.01.2011, 17:11:48 »
Kun sanoit että shköä tulee joka paikkaan... Koita uudestaan niin että sähköä ei tule mihinkään ruiskulle (paitsi bensapumppu). Jos sä olet tällännyt esim ohjauspaineen säätimen lämmitysvirran kylmäkäynnistyssuuttimelle, niin se tukehtuu bensaan. Eli ota koneessa kaikki ruiskuun liittyvät sähköliittimet auki, niin saat sen ruiskun toimimaan "perusasetuksilla".

Helpointa sun olisi tietysti jos pääsisit testaamaan ruiskua jollain toisella ehjäksi tiedetyllä ohjauspaineen säätimellä, tuo on kuitenkin se osa joka tuon ruiskun seoksen säätää. Toinen vaihtoehto on laittaa painemittareita jokapaikkaan ja selvittää siten että paineet on kohdallaan.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo