Proturbo  Autodiagnoosi

B19E -> kaasarikoneeksi

  • 26 Vastauksia
  • 11501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #15 : 03.01.2011, 23:10:28 »
Kun sanoit että shköä tulee joka paikkaan... Koita uudestaan niin että sähköä ei tule mihinkään ruiskulle (paitsi bensapumppu). Jos sä olet tällännyt esim ohjauspaineen säätimen lämmitysvirran kylmäkäynnistyssuuttimelle, niin se tukehtuu bensaan. Eli ota koneessa kaikki ruiskuun liittyvät sähköliittimet auki, niin saat sen ruiskun toimimaan "perusasetuksilla".

En usko että sähköt ovat menneet vääriin reikiin koskapa en ole niitä räpeltänyt sen kummemmin, ainoastaan ottanut liittimiä yksi kerrallaan irti. Mutta täytyy kuitenkin kokeilla, mistä näitä ikinä tietää.

Lainaus
Helpointa sun olisi tietysti jos pääsisit testaamaan ruiskua jollain toisella ehjäksi tiedetyllä ohjauspaineen säätimellä

Tapahtunee piakkoin kunhan osat saapuvat  :)
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa club75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #16 : 04.01.2011, 12:10:25 »
onkos jakopää varmasti oikein ettei vika olis siellä?
xc70, 945, 850,  mini -72, mini -65
vikakoodin lukua torniossa kirjain volvoihin

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #17 : 07.01.2011, 05:31:23 »
onkos jakopää varmasti oikein ettei vika olis siellä?

Tästä en mee sanomaan. Mää kokkeilen vielä uuet tulpanjohdot, ja sen ruiskun. Sitte pitää alkaa todella miettimään jos ei homma ala toimia.

Onko tuossa vehkeessä puolalle etuvastus? Sattumalta paskahuussissa luin jotaki vanhaa Spinneriä ja siellä mainittiin jotta rikkinäinen etuvastuskin voi aiheuttaa tämän ongelmani, että hörähtelee kun starttaa mutta hyytyy heti ku avaimen päästää.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #18 : 09.01.2011, 19:06:30 »
Joopa joo. Nythän tuo lähti käyntiin ja pääsi heittään perää sivulle. Kuka arvaa missä vika oli?
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa club75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #19 : 09.01.2011, 19:23:34 »
bensa loppu?  ::)
xc70, 945, 850,  mini -72, mini -65
vikakoodin lukua torniossa kirjain volvoihin

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #20 : 09.01.2011, 23:53:24 »
bensa loppu?  ::)
Ei sentään :D Ennen ensimmäistäkään yritystä kaadoin jerrykannullisen 98:a tankkiin. Mittasin tulpanjohdot, 1. ja 2. pytyn, sekä puolanjohdot oli "poikki". Ei liikkunu virta, vastus näytti ääretöntä. Laitoin tallista jotain jämäjohtoja jotka mittasin ennen asennusta - ekalla tulille. Tietääpä tämänki ensi kerralla.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #21 : 10.01.2011, 13:38:07 »
Maailman yleisin "ruiskuvika" löytyi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #22 : 15.01.2011, 21:18:28 »
Onneks huomasit vaihtaa noi johdot ennenku kerkesit muuttamaan sitä kaasariksi, jos siihen olisit strömpän lyönyt kylkeen ei se auto olis toiminu enää ikinä kunnolla  :)

Rikkinäinen bensanpaineensäädin tekee kjetissä kanssa kaikkea mielenkiintosta, lähtee käymään mutta sammuu samantien ym.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #23 : 16.01.2011, 10:54:33 »
Jahas, tulipa nuolaistua ennenkuin lipsahti. Auto kyllä oikein kivasti siinä tallissa paikallaan ollessa pelasi ja ärjyi. Mutta sitte tuli se hetki että siirretään auto ulos - vaihde silmään ja hyp hyp hyp pöts, siihen sammui. Nykyään pysyy käynnissä ja lähtee käyntiin ongelmitta että sikäli pystyy tutkimaan imuvuotoja - ei löytyny. Sytkää on väännelty eri suuntiin. Yläkierroksilla pätkii ja pupeltaa. Ja vaihde silmässä myös alakierroksilla. Ja tämä siis lämpimänä erityisesti. Voiko olla että uus tankkipumppu onki paskana koska löin sinne suoraan virtaa peräkontin liittimiltä niin sieltä kuuluu vain vaimea *naks* eikä tasasta hurinaa??? Kuuluuko sen ja jaksaako se pyöriä yksinään jos linjassa on paine? Loppuu pian ymmärrys. Yks mitä epäilin ni puola vois tehä lämpöhalvaantumista?
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #24 : 19.01.2011, 01:41:59 »
Viittaisi tuollainen käynti bensanpuutteeseen. Tankkipumpun pitäisi pyöriä vaikka pelkästään sille antaa virtaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #25 : 19.01.2011, 08:54:27 »
Kyllä sen pumpun pitäisi hurista kokoajan kun sille antaa virtaa. Puolan lämpöhalvaantuminen kadottaa kipinän kokonaan ja puola on silloin sen verran kuuma, että ei kättä kärsi pitää päällä. Sytytysyksiköissä on yleisempiä nuo lämpöviat, kylmänä kyllä antaa kipinän mutta lämmettyään ei toimi ja taas  jäähdyttyään toimii hetken. Jos sitä autoa on aiemmin starttailtu paljon ilman kunnollista käyntiinlähtöä kannattaa vaihtaa tulpat. Ne saattavat olla entiset kun ovat kastuneet liiallisen bensan seurauksena. Jopa yksi startti saattaa riittää rikkomaan tulpan, jos saa bensaa niin paljon, että tulppa pääsee kastumaan kunnolla. Irrallaan testaamalle ei saa toiminnasta oikeaa kuvaa, koska saattaa irrallaan antaa hyvän kipinän mutta paikoillaan paineenalaisena kipinä saattaa olla hyvinkin heikko tai jopa olematon.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: B19E -> kaasarikoneeksi
« Vastaus #26 : 19.01.2011, 09:13:15 »
Auto lähtikin uudelle omistajalle, sikäli en ennää tarvihe apua mutta hyviä vinkkejä on tullu asiaan. Kiitos näistä! Osaapa olla fiksumpi jos tulee toinen k-jet joskus eteen. Onneksi tankkipumpulla on takuu sikäli mikäli se ei tomi ja aiheuttaa tuon vian, saa ostaja sen kuitin itellesä... Viime sunnuntaina kun ostaja kävi tsekkaamassa auton, se toimi kuin ei mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan. Siinä mielessä hieman mystistä touhua...
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

 

KL-varaosat  Race.fi