Elekma  Autoracing

Kaasutin ja ruiskumallien tankkien erot.

  • 1 Vastauksia
  • 2459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Kaasutin ja ruiskumallien tankkien erot.
« : 07.01.2011, 14:41:02 »
Hei,

Onko 200 sarjan volvon kaasutin ja ruiskumallin tankeilla muuta eroa kuin:
1. ruiskumallissa on pumppu tankissa
2. ruiskumallin tankin ylöosan laippaan tulee moottorilta bensan paluulinja ja sähköä tankkipumpulle

Mahdollinen muu ero voisi olla on se, että ruiskumallin tankissa olisi loiskelevyt tms. tankin sisäistä bensapumppua varten.

Vastaankin itse itselleni nyt kun tänään aukaisin 1988 ruiskumallin tankin ja 1980 kaasarimallin tankin.
Irroitin siis sen mittarianturin_bensaputkien 'laipan' siitä tankkien päältä ja kurkistelin tankkien sisään.
Molemmissa tankeissa oli se kaukalo pohjalla, jonka tarkoitus on estää bensaa valumasta tankin laidasta laitaan niin että tankkipumppu haukkaisi ilmaa.


Vesa
« Viimeksi muokattu: 08.01.2011, 20:38:30 kirjoittanut vkona »

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasutin ja ruiskumallien tankkien erot.
« Vastaus #1 : 09.01.2011, 21:20:56 »
Vanhemmista kaasaritankeista puuttuu se astia/ loiskesuoja. Uudemmissa autoissa on yleensä yhtä ja samaa tankkia. Mittarihässäkkä on eri, ruiskun telineessä on siirtopumppu ja kaasarimallissa ei. Joissain kaasarimalleissa on myös paluuputki niinkuin ruiskumallissa aina.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy