Ateho  Elekma

ongelman tynkää 242 -80

  • 1 Vastauksia
  • 1380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
ongelman tynkää 242 -80
« : 22.04.2012, 19:24:46 »
joo hommana ollu laitella vanhusta kuntoo, ko 940 levitti laatikon  ::) ja ois pari ongelmaa on jotka voi haitata katsuria:

etuturvavyöt: pesin kaikki vyöt ja ei auttanut etuvöihin, ongelmahan on että vyöt ei kelaudu tarpeeksi sisälle päin.(takavyöt rupes pelaan tällä)

puoltavat jarrut:jarrujen vikavalo palaa, tosin auto ollut katsastamatta 2 vuotta ja oisko ollu että max.4 vuotta sitte tehty jarrut... koeajon loppuvaiheessa soralla jarruttaessa oli jo ottanut vasenpuoli paremmin kiinni kuin alussa.(puoltaa oikealle)

ja omaa mieltä haittaa se turvavyö räpsytin, ko ei sammu muullon jos istuu molemmilla penkeillä joku ja on turvavyöt lukossa...saisko toimii normaalisti (istuessa ilman vyötä alkais räpsyttään)  vai onko toivotonta ja ohitanko koko roskan...

-kiittäen etukätöseen vippe

145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: ongelman tynkää 242 -80
« Vastaus #1 : 22.04.2012, 23:38:26 »
joo hommana ollu laitella vanhusta kuntoo, ko 940 levitti laatikon  ::) ja ois pari ongelmaa on jotka voi haitata katsuria:

etuturvavyöt: pesin kaikki vyöt ja ei auttanut etuvöihin, ongelmahan on että vyöt ei kelaudu tarpeeksi sisälle päin.(takavyöt rupes pelaan tällä)

puoltavat jarrut:jarrujen vikavalo palaa, tosin auto ollut katsastamatta 2 vuotta ja oisko ollu että max.4 vuotta sitte tehty jarrut... koeajon loppuvaiheessa soralla jarruttaessa oli jo ottanut vasenpuoli paremmin kiinni kuin alussa.(puoltaa oikealle)

ja omaa mieltä haittaa se turvavyö räpsytin, ko ei sammu muullon jos istuu molemmilla penkeillä joku ja on turvavyöt lukossa...saisko toimii normaalisti (istuessa ilman vyötä alkais räpsyttään)  vai onko toivotonta ja ohitanko koko roskan...

-kiittäen etukätöseen vippe

Jarrujutuista on täällä ennestään asiaa pilvinpimein ja juuri samojen ongelmien takia. Epätasaisuus ja vikavalo viittaisivat joko A) Pääsylinterin kumit menneet haperoiksi seisonnan aikana ja paine piireissä epätasainen, koska sylinterissä sisäinen vuoto (katso, että kasteleeko sylinteri jarrutehostimen jarrunesteellä) B) Jakotukin, jossa jarruanturi sijaitsee, mäntä jumissa jolloin vikavalo palaa ja nesteen virtaus jarrupiireissä epätasainen. Vika A) voi aiheuttaa vian B). Kannattaisi myös ottaa palat pois, putsata kolot, että varmasti liikkuvat hyvin ja rasvata palojen päät. Samalla katsoo, että onko satuloissa mäntien suojakumit ihan silppuna ja liikkuuko ne männät ylipäätään.

Vyöt on vanhoina ja kuluneina aina vähän tollasia... Yleensä rikki vasta siinä kohtaa, kun ei millään meinaa saada vyötä ulos rullasta. Eli hinkkailee niitä vaan eestaas, jos vaikka lähtisivät toimimaan. Takavyöt purin omasta (auto oli ajettu katolleen ja vyöt olivat ns. vikatilassa, koska sisällä oleva lyijykuula oli pois paikoiltaan), mutta etupäätä ei tarvinnut. Kuskin vyön joutui vaihtamaan, kun ei saanut ulos rullalta enää mitenkään.

Penkeistä menee kaks johtoa turvavyönapsuttimelle. Liittimet penkkien alla hapettuvat ja sitten toimii miten sattuu. Otat ne auki, putsaa kunnolla ja sähköpuhdistusainetta perään. Yleismittarilla pystyy liittimestä tarkastamaan, että onko penkissä oleva kytkin ehjä.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

 

Futurez  Kulkukoira