Autodiagnoosi  Carcom Oy

TKR: Volvo 740 käyttisprojekti

  • 103 Vastauksia
  • 45865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #60 : 14.11.2016, 19:39:17 »
Ja ongelmat jatkuu. Läksin töiden jälkeen hakemaan uusia tulppia. Ajoa tuli noin 5km ja sinä aikana nosti tikun ylös ja oksensi öljyt tällä kertaa imusarjan päälle. Limpparipullo oli tyhjä. Purin imusarjan ja samalla rikkoontui imusarjantiiviste. Piti paskarrella tiivistearkista uusi. Pönttö irti ja sieltä tuli jonkin verran kermakahvin väristä litrua. Pesin torrentilla ja pari kertaa pesukoneessa, eikä sisälle jäänyt enää mitään ylimääräistä. Joutunee jättämään auton yöksi sisälle työpaikalle kun öljyä uupuu vähän liikaa moottorista, eikä tähän hätään ole öljyä.

Annan vielä yhden mahdollisuuden tuolle huohotinpöntölle ja jos vielä tekee samaa, niin pitää muuttaa koko järjestelmä. Alkaa puuduttaa kun auto pelais muuten hyvin, mutta kokoajan jotain tällaista.  >:(
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #61 : 14.11.2016, 20:52:08 »
Mun piti laittaa kilpurin vinokoneeseen kolme 19mm:n letkua koneesta huohotinpöntölle joista yksi on paluuna bensapumpun reiästä.
Pöntöstä sitten kaksi 25mm:n letkua ulos niin riittää eikä korkin välistä anna öljyä enää.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #62 : 14.11.2016, 23:52:48 »
Nyt on kannelta letku pönttöön, ja molemmista lähdöistä huohottimelta. Ei ongelmia sen suhteen vielä ainakaan. Päästiin 3km ja käytiin syömässä. Nyt ei sitten lähde käyntiin millään. Kiekkamittari elää. Korkeintaan muutamasata kierrosta pyörii hetken ja sammuu. Kyllä tässä alkaa kaljuuntua väkisinkin.

Edit. Hinattiin takas työpaikalle. Kokeilin sitten vielä startata kun oli jäähtynyt. Hörähti ja kävi huonosti, eikä vastannut ollenkaan kaasuun. Sitten vaan sammahti ja taas pelkkää sahausta.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2016, 01:07:26 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #63 : 15.11.2016, 19:37:08 »
1000€ tarjottu :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #64 : 16.11.2016, 14:15:31 »
Löytyykö vikaa? Immu rikki jos bensaa saa?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #65 : 16.11.2016, 15:57:17 »
Löytyykö vikaa? Immu rikki jos bensaa saa?
Immun liittimen käytin irti eikä auttanu. Viime kesänä kun sytty radalla palamaan, niin tuhoutu immun johtosarja muunmuassa. Ja sillon käräytti myös immun. Silti ilman immun olemassaoloa auto kävi kaikilla, joskin tosi rikkaalla. Sillon päästiin siis ajamalla kotiin. Nokan asentoanturin liittimen irroittamalla huononee vielä enemmän eikä edes hörähtele. Tarkoitus vaihtaa testinä kuitenkin kun toinen löytyi hyllystä. Bp säädin ei ainakaan vuoda alipaineohjausletkun puolelle.

Edit. Ei toivottua ratkaisua anturinvaihdolla.

Edit2. Alkaa tuntua siltä, että kohta vaihtuu koko moottorinohjaus jollei mitään järkevää ala löytyä.

Edit3. Käsittääkseni jos ecun lämpötila-anturi ois sökö niin flekti huutais kokoajan? Liitin irti ja starttia niin näin tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2016, 18:58:33 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #66 : 16.11.2016, 19:25:30 »
Lämpöanturin vika ei aina aiheuta flektin pyörimistä. Just oli päivällä yksi joka lähtee kylmänä ja viileänä käymään todella rikkaalla ja just jaksaa käydä. Uusi anturi kiinni ja taas toimii. Voihan sitä enshätään koettaa vaikka huijata vastuksella tai jos on irtaallaan oleva anturi.

Toimiiko YKK-anturi, tuleeko virtaa joka paikkaan minne kuuluukin?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #67 : 16.11.2016, 19:34:08 »
Lämpöanturin vika ei aina aiheuta flektin pyörimistä. Just oli päivällä yksi joka lähtee kylmänä ja viileänä käymään todella rikkaalla ja just jaksaa käydä. Uusi anturi kiinni ja taas toimii. Voihan sitä enshätään koettaa vaikka huijata vastuksella tai jos on irtaallaan oleva anturi.

Toimiiko YKK-anturi, tuleeko virtaa joka paikkaan minne kuuluukin?
Ahaa. Täällä heräs flekti täyteen laukkaan liitin irti. Joo eipäse kun ehtiä toinen anturi ja kopasta.

Ykk-anturi ainakin kiekkakellon mukaan yrittää kertoa lukemaa startilla. Ainakaan toistaiseksi en ole löytänyt mitään mykkää sähköjen osalta. Tää nyt on näitä, että joku naurettavan helppo vika, mut en vaan oo keksiny vielä. Kun sais ees obd:n kiinni niin vois saada vihiä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #68 : 16.11.2016, 19:42:43 »
Muutama vinkki
- onko akku varmasti tikissä ja akun johdot varmasti kunnolla kiinni
- koneen maadoitus
- TPS johto kunnolla paikoillaan
- tyhjäkäyntimoottorin johto kunnolla kiinni
- polttoainepumppu / pumput varmasti kunnossa

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #69 : 16.11.2016, 20:35:17 »
Muutama vinkki
- onko akku varmasti tikissä ja akun johdot varmasti kunnolla kiinni
- koneen maadoitus
- TPS johto kunnolla paikoillaan
- tyhjäkäyntimoottorin johto kunnolla kiinni
- polttoainepumppu / pumput varmasti kunnossa
Piuhat ja liittimet paikallaan. Koneen maadoitus on kunnossa. Tankkipumppu toimii ja uusi 044-bosch on auton alla ja se toimii. Akku ja johdot ok.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #70 : 17.11.2016, 17:51:22 »
Tilasin huomiselle sekä ykk-anturin että lämpöanturin. Otin hallilta mukaan vaihtopuolat ja toisen immun. Jos mikään näistä ei ratkaise ongelmaa, niin loppuu ideat.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #71 : 18.11.2016, 18:02:02 »
Lämpöanturissa ei ollut vika. Puolia vaihtelin ja kuuvat tulpat. Ei vaikutusta. Edelleen vaan meinailee. Suuttimien releen vaihdoin, ei vaikutusta. Jospa kaveri tulis oskiloskoopin kanssa, niin sais vähän tolkkua tästä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #72 : 18.11.2016, 18:25:36 »
Jako ok?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #73 : 18.11.2016, 18:50:57 »
Jako ok?
Ei ole mitään viitteitä, että olisi pielessä. Kipinä kateissa. Starttaa aivan normaalisti eli ei ole ns. tulpaton mopo.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2016, 18:52:30 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #74 : 18.11.2016, 20:20:31 »
Vika taisi nyt selvitä. Ari E kävi mittailemassa oskiloskoopilla eikä siihen sitten oikeilla välineillä pitkään mennyt. Tuo "sneck box" eli sytkän ohjausboksi antaa kipinän vain kakkossylinterille. Jos tätä ei saada kuntoon, niin saattaa moottorinohjaus lähteä vaihtoon johtosarjoineen. On nimittäin turhan tyyris boksi.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Carcom Oy  Ateho