Pakko vastata vanhaan topikkiin:
Jos muutoskohteena olevan auton mallisarjassa on ollut nelivetoisia malleja tarjolla tehtaalta, niin "vajaavetoiset" mallit saa muuttaa nelivetoisiksi, kunhan toteutus tehdään tehtaan speksien mukaan ja vastaavilla osilla ja niin edelleen. Eli V70 on mahdollista muuttaa V70 AWD:ksi.
Jos muutoskohteena olevan auton mallisarjassa ei ole koskaan ollutkaan nelivetoista mallia, niin käytännössä on mahdotonta muuttaa vaikka 740:stä laillisesti nelivetoiseksi. Tästä on käyty paljon keskustelua mm. Mersujen parissa, kun on noussut esille 190E-mallin muuttaminen 4-Maticiksi. Tämä on käytännössä mahdotonta laillisesti, vaikka "isoveli" W124 on ollut olemassa 4-Maticcina useita vuosia ja tekniikka on käytännössä muuten sama molemmissa automalleissa.
Tuohon moottorin vaihtoonkin voi Trafi suhtautua nyrpeästi, koska nelivetoisuushan nostaa kulutusta -> moottorin kulutus- ja sitä kautta päästötiedot eivät enää päde samalla tavalla, kuin alkuperäisessä autossa (tässä tapauksessa V70/850 D5252T). Tosin voiskohan esim. Audi A6 TDi Quattroa käyttää vertailuautona? Tosin jälleen kulutustiedot muuttuvat, koska Audissa jatkuva Torsen-neliveto, ja Volvoissa kytkeytyvä viskokytkinnelikko. Riippunee suuresti lakipykälien tulkintatavasta katsastusasemalla.