Porukka sitten yleensä turbohommissa vaihtanu pumpun turbolle tarkoitettuun? Jos nyt tähän samaan viestiin vielä lissäisin että mitä kannattaa tuossa turbotushommassa ylipäätään ottaa huomioon näin kestävyyden kannalta?
Kyllä suurimmassa osassa turbotetuista deekuista on tuo turbon pumppu.
No jos kohtuullista tehonlisäystä haluaa niin vakio motti varmasti kestää. Itellä on tossa varmaan sellaset 180-200hv (en oo vielä penkittäny) ja kone on alunperin vakio d24 vapari ilman öljyruiskuja, ja uskon että tuokin vielä menee vakio kaluilla. Tosin ei ne öljyruiskut tuossakaan varmasti pahitteeksi ois..
Riippuu paljon ajotavasta, ja siitä että muistaako jälkikäyttää ja että kenkää antaa vaan sillon ku moottori on oikeesti lämmin.
Vahvemmat kiertokangethan näihin voi vaihtaa jos vääntökestävyyttä haluaa lisää.
Tärkeintä on, että vaihdat paksumman kansipahvin jotta puristukset säilyy sallituissa rajoissa. Ns. 3-lovisen..
Ja kytkin varmaan alkaa luistamaan jos turboksi tulee jokin hiukan isompi kuin vakio T03 "pakokaasujarru" ja syötöt ovat sen mukaiset. Vakio pumppu (10mm nestepäällä) antaa n. 1 barin ahdoilla ja T03:lla sekä välijäähdyttimellä about 140-150hv. Vakiopumpusta kyllä loppuu ruoka aika lyhyeen..vinkkinä voin sanoa, ettei kannata vakiopumpun kaveriks kovin isoa turboa laittaa. Muttei myöskään niin pienellä pakopesällä olevaa turboa, että pakopaine (ns. vastapaine ennen pakopesää) kasvaisi yli ahtopaineen.
Lisätiedon hankkimiseksi kannattaa seurata tota aikaisemmin mainitsemaani topiccia ja projektipäiväkirjoja.