Proturbo  Autodiagnoosi

D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain

  • 12 Vastauksia
  • 6940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2017, 10:27:55 kirjoittanut N1ks »
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #1 : 30.12.2014, 21:17:37 »
Itse aikoinaan vaihdoin -02 D5 S60 (manuaali) hajonneen moottorin tilalle  -04 D5 S80 (automaatti) moottorin muuten meni heittämällä erona oli turbon öljynpaluu putki joka meni eri kohtaan lohkossa ja se piti tilata Volvolta.
Kone on sama 2,4 ja D5 eli sen puolesta ei tarvitse ohjelmoida, ellei lohkon mukana tule uudemman malliset suuttimet (7 reikäset) ja haluat ottaa ne käyttöön.


Edit: lisäsin sanan öljyn
« Viimeksi muokattu: 01.01.2015, 15:43:11 kirjoittanut virkpe »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #2 : 30.12.2014, 21:47:59 »
Onko 7-reikäsiä suuttimia vaan pelkästään harmaakoppasissa?

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #3 : 30.12.2014, 22:11:08 »
On.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #4 : 30.12.2014, 22:52:09 »
.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2017, 10:28:12 kirjoittanut N1ks »
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #5 : 31.12.2014, 00:11:00 »
Samassa yhteydessä tuon kopan värin kanssa taitaa(MuTu) muuttua alumiininen imusarja muoviseen sekä pakosarjan laipan pulttijako (kannessa).

Vanhemmassa kaikki pulttiparit saman suuntaisia.


Uudemmassa 2/3 pulttiparit saman suuntaisia.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2015, 16:12:59 kirjoittanut j_tapio »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #6 : 31.12.2014, 00:30:43 »
Turbo on uudemmassa toisinpäin siellä ja pakopesästään yhtäpuuta pakosarjan kanssa.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #7 : 31.12.2014, 00:41:16 »
.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2017, 10:28:47 kirjoittanut N1ks »
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #8 : 01.01.2015, 13:37:19 »
Tuo yhtenäinen pakosarja/ahdinpaketti tuli vasta uuteen korimalliin. Harmaakoppainen kone tuli -06 ja niissä on erillinen pakosarja, kuten vanhemmissakin.

Muuten tuossa projektissa on niin paljon kysymysmerkkejä, että mielestäni kannattaa hommata vanhan mallinen kone ja vaihtaa siihen 7-reikäiset suuttimet, jos sellaiset haluaa.

Uudemmassa koneessa on erilainen moottorinohjaus ja onko siis varmaa, että kaikki anturit ja säätimet toimivat yhteen? Pyörreläppien, "kaasuläpän" ja sähköisesti ohjatun ahtimen osalta homma ainakin on kotikonstein mahdotonta. Myös ruiskutuspumppu on uudemmissa erilainen ja se vaatii tankkiin tehokkaamman siirtopumpun, mitä vanhemmassa autossa alkujaan on.


Itse aikoinaan vaihdoin -02 D5 S60 (manuaali) hajonneen moottorin tilalle  -04 D5 S80 (automaatti) moottorin muuten meni heittämällä erona oli turbon paluu putki joka meni eri kohtaan lohkossa ja se piti tilata Volvolta.

Tuolla välillä on myös ahtopaineanturin paikka vaihtunut imusarjasta coolerin päätyyn. Vai oliko auto -03 mallia, mutta rekisteröity -02 puolella?
« Viimeksi muokattu: 01.01.2015, 13:49:53 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #9 : 01.01.2015, 15:41:54 »
Tuolla välillä on myös ahtopaineanturin paikka vaihtunut imusarjasta coolerin päätyyn. Vai oliko auto -03 mallia, mutta rekisteröity -02 puolella?
En tehnyt tuossa mitään muutoksia. Vanhasta otin imusarjan, jolloin ahtopaineanturi meni siinä samalla kiinni.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #10 : 01.01.2015, 15:51:50 »
En tehnyt tuossa mitään muutoksia. Vanhasta otin imusarjan, jolloin ahtopaineanturi meni siinä samalla kiinni.

Niin justiinsa, mutta on kuitenkin huomioitavaa, että se imusarja ja suutinputket piti irrottaa ;)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #11 : 01.01.2015, 16:40:59 »
Niin justiinsa, mutta on kuitenkin huomioitavaa, että se imusarja ja suutinputket piti irrottaa ;)
Totta, minulla ei ollut kokonainen paketti jonka suoraan olisi voinut vaihtaa, S80 moottori oli tulipalon jäljiltä. Töitä sai tehdä että sai hapettuneet suuttimet irti lohkosta.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: D5 Moottorien / kansien sopivuus Vuosimalleittain
« Vastaus #12 : 02.01.2015, 20:38:11 »
.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2017, 10:29:19 kirjoittanut N1ks »
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron