Nyt uskaltaa jo antaa ensikommentteja T8:sta.
Takana hieman yli viikko ajeluja. Sähkö riittää käytännössä vajaalle 30 kilometrille taajama/kaupunkiliikenteessä. Motarilla sähkö auttaa alamäissä (varsin lievässäkin) ja kulutus noin 200 km motaripätkällä jäi 7,5 l/100 km, mikä mielestäni tuon kokoiselle ja painoiselle bensaautolle on hyvä lukema. Edellyttää tietysti, että akku on täynnä lähtiessä liikkeelle.
Save toiminto näyttää pysäyttävän akun käytön siihen tilanteeseen, mikä akussa sillä hetkellä on. Jos akku on tyhjä, niin se lataa akun noin neljännekseen ja autolla pystyy taajama-ajoa ajamaan näillä keleillä noin 7-8 km. Ei siis ainakaan nollakeleillä lähellekään 20 km ja tuskin kesäkeleilläkään.
Hauskinta on tietysti kaupunkiajo jota omassa käytössä on ylivoimaisesti eniten. Jos auton lataa aina pysäköitäessä, niin kaikki päivittäiset ajot hoituvat täysin sähköllä. Parhaimmillaan lähes 80 km päiväajelut ovat hoituneet 0 litralla bensaa.
Jos jotain negatiivista haluaa autosta hakea, niin liukkailla talvikeleillä etuveto ei oikein ehdi kaveriksi takapyörien sutiessa. Mutta siihenhän on tietysti sitten tuo awd-moodi tai power-moodi, joissa auto on koko ajan nelivetoinen. Toinen pieni miinus on se kuvitelma, että sähköauto olisi ylimaallisen hiljainen. Moottorien ääni on niin hyvin nykyautoissa eristetty, että rengasäänet nousevat hallitseviksi. Sama asia on Teslassa, jonka varmaan kaikki kyydissä/ratin takana olleet voivat todistaa. Kesärenkailla ja sileällä asfaltilla tilanne on eri kuin nastoilla karkealla tiellä. Ja valitettavasti noita huonokuntoisia teitä Suomessa on enemmistö.