RallyBaron  Samppasport

V70 T5 Classic

  • 4 Vastauksia
  • 3991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
V70 T5 Classic
« : 09.08.2016, 00:00:40 »
Entisestä autosta hajos vaihteisto ja hetken mietinnän jälkeen se meni purkuun. Rajallisen budjetin voimin piti alkaa uutta kulkupeliä katteleen.

Parin viikon jälkeen tuli bongattua otsikon kulkupeli. Pari aiempaa omistajaa, täysi merkkihuoltohistoria ja siisti yleiskunto kuvissa rohkaisivat lähtemään kauemmaksi autoa hakemaan.

Pari pikkuoirettakin jo matkalle sattunut, ensin koeajolla osui jalka kaasupolkimen sähköliittimeen ja oston jälkeen auto meni ajoittain vikatilaan. Helppo fiksi, kunhan ensin paikallisti oireen syyn. Sitten oli huurtumisongelmaa, se perinteinen sisäkierron läpän tanko irti. Helppo fiksi sekin.

Ostaessa autoon oli asennettu tummennukset, joskus vuosituhannen alussa. Aika oli tehnyt tehtävänsä, väri haalistunut violetiksi ja erityisesti takalasi oli paha, kun kalvo oli irronnut lasista lämmitinpiuhojen kohdalla. Kalvot on siis jo revitty irti. Sopivasti kuumailmapuhaltimella lämpöä, ja vetää kalvo irti. Liimajäämät liuottaa fairyvedellä ja pukata muovilastalla irti. Toimiva konsti.

Saa nähdä mitä tälle keksii. Kilsojen puolesta pitäisi olla diesel, mutta rajallinen budjetti laittoi etsimään vähemmän ajettua bensayksilöä. Eikä näistä koskaan malta pitää näppejä erossa, vaan oman käden jäljen pitää näkyä.

Niin se autohan siis on tämä V70 Classic T5 automaattina vuodelta 2000, ajettu ostaessa 265tkm, kuvattu mökillä pari viikkoa sitten.









Vanteet nyt varmaan ainakin päivittyy. Myynnissä on 18" Inter Actionit edellisestä autosta, josseivät ala meneen kaupaksi niin ruuvaan ne tähän. Muuten voisi laittaa jotku 17" alkuperäishenkiset vanteet. Talveksi tulee edellisen auton 16" alut alle.

Tämän mukana tulleet talvirenkaat ja vanteet tuli jo myytyä, oli Hakkapeliitta 4:t uudenveroisessa kunnossa mutta yli 10 vuotta vanhat. Ei siis autolla viimevuosina ole kauheasti ajeltu, nyt alkaa pikkuhiljaa auto notkistumaan.

Grammarille pitää kans jollain aikataululla jotain tehdä. Bluetooth olisi ehdoton, ja kuskin oven kaiutin kuuluu/toimii vain ajoittain pätkissä.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016, 00:02:49 kirjoittanut macro »

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: V70 T5 Classic
« Vastaus #1 : 09.08.2016, 23:03:04 »
Edit: Muokataan viesti kysymyksestä kertovaan muotoon, kun kaupoille tuli eksyttyä.

Eli grammari puolta pitäs jokupäivä ehtiä päivittään, kun jokapäivä tympii olla ilman bluetoothia. Tulee kuunneltua puhelimen kautta, ja joutuu luuri korvalla ajeleen jos soittelee.

Pinohiiren 2din soitin ja peruuttelukamera tuli ostettua.
http://www.autoviihde.com/mvh-av270bt-cam.html
Vieläkin tuo koukku viikoittaisessa käytössä, niin onhan se luksus peruutella kameran mukaan just eikä melkeen ko kärryä tähtää perään (isännän autossa on pakki kamera ja edellisen kulkineen hajottua sen Subarua tuli reilusti lainailtua)

Toinen mitä mietin on kaiuttimet, nekin tuli samaan konkurssiin investoitua.
Eteen erkat: http://www.autoviihde.com/fc6.html
Ja taakse koaksaalit: http://www.autoviihde.com/fr6.html

Okt talon viimeistely ja pihahommat vie aikaa, mutta pitää joku sateinen ilta noita kiinni ruuvailla.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016, 19:01:34 kirjoittanut macro »

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: V70 T5 Classic
« Vastaus #2 : 20.08.2016, 01:07:44 »
Meinasin jo hävittää nuo edellisestä autosta jääneet 18" alut, mutta onneksi tuli alle mallattua. On se vaan todettava, että vanteet tekee auton.





Joo kyllä kännykällä likaista autoa kuvattu. Vanteilla on sakkorenkaat, pitänee otattaa kumit pois ja vanteet siistiä talven aikana. Tuskin tälle kesää raaskii enää uusia kumeja ostaa. Eniten mietityttää vanteiden lipat, on naarmua ja lommoa yms. että miten oikaisisi, vai koittaisko poistaa koko kiiltävän huulen. Erilliset kehäthän noissa on, miten lie kiinni.

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: V70 T5 Classic
« Vastaus #3 : 20.08.2016, 02:36:47 »
Jos nuo on inter-actionit, niin niissähän on vaan maalatun alulipan päällä sellainen ohkainen "inox"-pinta / koristekehä. Irroituksesta en uskalla sanoa mitään :D

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: V70 T5 Classic
« Vastaus #4 : 20.08.2016, 09:12:22 »
On se vaan todettava, että vanteet tekee auton.

 O0
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron