Race.fi  Puotilan autokorjaamo

tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?

  • 43 Vastauksia
  • 33410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
pitäs ensimmäistä kertaa laittaa jälkiasennus moottorin ohjaus, niin mitäs suosittelette.
rakenteilla ois tina 6 johon ahdin ja tehot 450-600 hummaa. Tatechia aluksi meinasin ku ois suomen kielinen mut kuullu kans aikas paljon p.skaa, niin miten ois noi uudet hestecit<a href="http://" target="_blank" class="new_win">http://</a>
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
pitäs ensimmäistä kertaa laittaa jälkiasennus moottorin ohjaus, niin mitäs suosittelette.
Mikä tahansa. Kunnolla tehty johtosarja ja purkin säädöt kuntoon niin homma rokkaa.
!

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
En vaan oo sähköis mikää expertti vaan niitä sulakkeen tilalle rautanaula miehii
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
En vaan oo sähköis mikää expertti vaan niitä sulakkeen tilalle rautanaula miehii
Sitten kannattanee ulkoistaa nuo sähköhommat. Ei Moteccikaan tee yhtään mitään oikein, jos johtosarja on paska. Sikälimikäli jos moottorinohjauksen säätämisestäkään ei ole mitään käryä, niin kannattanee ehkä miettiä myös sitä tech supportin saatavuutta purkin ostopäätöstä tehdessä.
!

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Ajattelinki laittaa ton auoton ensi vaparina käyntii ja opetella säätämistä ja sittte kone poies jA RAKENTEILLE

740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Mitä ehrottaasitta moottorinohjaukseksi, b230 turbolla, bensalla, 350-450 hp ja sais olla mahdollisuus napista vaihtaa ohjelmaa? Megaa harkinnu mutta kuulemma suht helvetti asentaa ja säätää... + semmonen jota pystyy säädättämään muuallaki ku kehä3:lla!

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Itellä Atecu v3. Pitkälti vastaava ku mega 2. Tulee valmiiksi kasattuna ja erittäin selvillä ohjeilla. Itsellä meni johtosarjan tekemiseen pari iltaa ja asennukseen viikon ajan pari tuntia illassa. Kunnon liittimet toisin kuin megassa ja hinta alle 300€ purkki liittimineen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Mitä ehrottaasitta moottorinohjaukseksi, b230 turbolla, bensalla, 350-450 hp ja sais olla mahdollisuus napista vaihtaa ohjelmaa? Megaa harkinnu mutta kuulemma suht helvetti asentaa ja säätää... + semmonen jota pystyy säädättämään muuallaki ku kehä3:lla!
Aivan tekijästä kiinni asentaminen. Säätämisen pystyy tekemään ns. kuka tahansa.

Kunnon liittimet toisin kuin megassa ja hinta alle 300€ purkki liittimineen.
Plus mappianturi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Aivan tekijästä kiinni asentaminen. Säätämisen pystyy tekemään ns. kuka tahansa.
Plus mappianturi.

Mutta onko atecussa mahdollista Napista vaihtaa ohjelmaa?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Ohjeessa ainaki sanotaan: table switch in, asennettu valmiiksi, eli tästä päättelisin että pystyy. Itellä ei tuolle tarvetta, niin en oo sen kummemmin perehtynyt.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Onko porukalla tullu kokemuksia atecusta, ecumasterista ymv? Pitäisi omaan projektiin hommata moottorinohjaus ja tuo ecumaster emu on alkanut houkuttaa, kokemuksia? Hintaluokassa 1000€ ja alle olisi tarkoitus pysyä.
940 classic
Amazon -68

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Kannattanee tutustua sellaiseen valmistajaan kuin Link. Sporttiauto ainaki myy ja Jyväskylässä Obd-tuning myös säätäjiä löytyy myös keski-suomesta parikin kappaletta.

Myös Link foorumin kautta saa tuen muutamassa tunnissa jos on probleemia toki englanniksi, asennuohjeet on for dummies eli kuvien kera opetetaan kaikki kytkennät millekkin eri anturityypille ja mallille. Äärettömän helppo asentaa jos ei oo sähköexpertti esim.verrattuna ecumasterin ohjeisiin niin tässä on 100x paremmat ja selkeemmät ja päivityksiä tulee suhteellisen usein mutta niitähän ei ole pakko laittaa jos ei halua.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
MaxxEcu street tuli hommattua, josko sitä kesällä saisi käyttö kokemusta  :) Säätöohjelma vaikuttaa mukavan simppeliltä..
940 classic
Amazon -68

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Alkaa tuo megaruutan säätökin olemaan jo aika helppoa ja kokoajan menee helpommaksi kun päivittävät säätösoftaa..
3kpl atecuja on tässä nyt tullut hipelöityä ja nehän on siis ms2 mistä on korjattu nuo megasquirtin tutut oldschool printteriliitimmen aika paljon parempiin.
Kaikki on toimineet hyvin ja autotunen ohjeetkin ovat melko selkeät.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
ATEcu vaikuttaa hyvältä , ja sitä ite vähän harkinnutkin.. toinen vaihtoehto olisi mahdollisesti MaxxEcu Street tai muu vastaava.

ATEcussa hyvänä puolena hinta. Muuten jää ominaisuudet hyvin vähäisiksi.
Tarkoitus olis hankkia tinakutosen (vapari) kaveriksi aftermarket ecu. Johtosarjat menee uusiksi joka tapauksessa.

Mietin vain tuota, että kannattaako hinnan vuoksi mennä 'kehityksessä taaksepäin', eli siirtyä hukkakipinään suorasytkän sijaan ??
Hinnan puolesta nopeutuisi paljon hankinta, jolloin olisi jopa mahdollista saada auto ajoon edes vähäksi aikaa tänä kesänä et pystyy testaamaan vielä mitä kaikkea joutuu koneesta laittamaan uusiksi. :buck2:

Toteutus melko helppo, mut entä ne haittapuolet hukkakipinä vs. suorasytkä?
Päästöjen puolesta ei ongelmaa (niitä tulee varmasti ihan muista asioista).

Ja joo, myöhemminkin voi päivittää parempaan ohjaukseen..
Mitään sen kummempaa en tosiaan tarvitse.
MAF tai MAP anturia ei tule, pelkkä TPS pitäisi riittää (ja ehkä IAT, jos välttämätön).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy