Ateho  Elekma

tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?

  • 43 Vastauksia
  • 33407 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
ATEcu vaikuttaa hyvältä , ja sitä ite vähän harkinnutkin.. toinen vaihtoehto olisi mahdollisesti MaxxEcu Street tai muu vastaava.

ATEcussa hyvänä puolena hinta. Muuten jää ominaisuudet hyvin vähäisiksi.
Tarkoitus olis hankkia tinakutosen (vapari) kaveriksi aftermarket ecu. Johtosarjat menee uusiksi joka tapauksessa.

Mietin vain tuota, että kannattaako hinnan vuoksi mennä 'kehityksessä taaksepäin', eli siirtyä hukkakipinään suorasytkän sijaan ??
Hinnan puolesta nopeutuisi paljon hankinta, jolloin olisi jopa mahdollista saada auto ajoon edes vähäksi aikaa tänä kesänä et pystyy testaamaan vielä mitä kaikkea joutuu koneesta laittamaan uusiksi. :buck2:

Toteutus melko helppo, mut entä ne haittapuolet hukkakipinä vs. suorasytkä?
Päästöjen puolesta ei ongelmaa (niitä tulee varmasti ihan muista asioista).

Ja joo, myöhemminkin voi päivittää parempaan ohjaukseen..
Mitään sen kummempaa en tosiaan tarvitse.
MAF tai MAP anturia ei tule, pelkkä TPS pitäisi riittää (ja ehkä IAT, jos välttämätön).
Kannattaa hyödyntää kutosen syttypääteasteet, toinen riittää hukkakipinällä, sekventtiaaliin tietty molemmat.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
S* my Vipec88.

Emumaster voisi olla aika hyvä.

Sporttiautosta hyviä kokemuksia asiakaspalvelussa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Maxxecuun kun sais analogi-tyyliset mittarit kartan viereen, edes yhden tai kaksi :)

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
noita suorasytkä puolikin pystyy ajaa hukkakipinällä. yhteen sitikkaan tein näin ni ei tarvinnut ostaa puolia.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joo, voi olla et tulee vaan kalliimmaks alkaa hankkimaan sopivia tulpanhattuja joissa sopiva tiiviste, ja vieläpä ihan turhaan.. kuin jättää vaan nuo cop puolat ja käyttää niitä. :buck2:

Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
MaxxEcussa riittävät ominaisuudet mulle, selkeä säätöohjelma, johtosarja ja laajakaista lambda kuuluu hintaan.
940 classic
Amazon -68

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Nyt kun päästiin sytkään niin kysymys MaxxEcun Streetin sytytyksestä, omilla nettisivuilla puhutaan sekventtaalisesta, hukkakipinästä ja sytytys moduulista. Eli ihan käytännössä millä saan kipinän tulpasta ulos? Elän käsityksessä, että 4 näitä AEM smarttia ja piuhat paikalle ja asetukset kohilleen.  :o
 http://www.autotune.fi/kategoria/29/sytytys 

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos  ;D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos  ;D

Piti kurkata mitä Motec maksaa. En löytänyt hintoja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Nyt kun päästiin sytkään niin kysymys MaxxEcun Streetin sytytyksestä, omilla nettisivuilla puhutaan sekventtaalisesta, hukkakipinästä ja sytytys moduulista. Eli ihan käytännössä millä saan kipinän tulpasta ulos? Elän käsityksessä, että 4 näitä AEM smarttia ja piuhat paikalle ja asetukset kohilleen.  :o
 http://www.autotune.fi/kategoria/29/sytytys

Hukkakipinä toimii pelkällä kampura tiedolla, suorasytytykseen tarttee nokan asento tietää. Jos puolassa on ns. vahvistin itsessään niin silloin ei tarvitse kuin signaalin.
940 classic
Amazon -68

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Piti kurkata mitä Motec maksaa. En löytänyt hintoja.
Motec M1 -sarjalaiset on 4000-7000€ suunnilleen versiosta riippuen. Vanhemmat mallit 1500-3000€ pauttiarallaa. Nämä on verottomia hintoja.
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos  ;D
Motec on laajasti käytössä, harvemmin vain harrastevehkeissä itse olen nähnyt. Itse veikkaisin tuota hintaa syypääksi tähän. Yleinen moottorinohjaus kuitenkin autourheilussa ominaisuuksien, tuen ja ylipäätänsä mahdollisuuksien takia, on myös ulkomaisten pajojen suosima kun oikeasti jotain rakennetaan. Varmasti yksi parhaista, ja oikeaan kilpuriin ainut oikea valinta. Harraste 240:iin kuitenkin itselle olisi turhan tyyris. Mahtoi olla ensimmäisiä jälkiasennus moottorinohjaimia joka tuki suoraruiskuja. Mainio vehe kieltämättä Motec, eikä tämäkään ole mainos. Hintaa vain tosiaan kertyy paljon kun ostat sen ecu:n, sitten sille kivan mittariston (4000), sitten pdm:n (3000), ehkä toisenkin.. Toisaalta niiden jälkeen et muuta elektroniikkaa koko autoon lainkaan tarvitse, paitsi kaapelit ja muutama liitin.

Jos rahasta ei olisi puute, olisin Motec all the way. Nyt olen Megasquirt all the way.

Se on jäänyt itseltä kokematta että millaisia nuo Bosch Motorsportin ecu:t ovat. Olen käsittänyt että niitä käytetään kun Motec ei riitä ja mennään huipulla. Muistelen Boschilaisten maksavan parhaillaan yli 20k €, joskin joitain alhaisemman tason versioita sai Motecin hintoihin. Itsellä ei ole mitään kokemusta Boschilaisista, jos jollain on, olisi kiva kuulla.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2017, 22:35:40 kirjoittanut M1kk0 »

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Onkos kukaan kokeillu niraa, ku naapurit on ottanu tehoja sillä aika hyvälläki menestyksellä :)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Tuossa kun tuli joku aika sitte puhuttua puhelimessa Kosusen kanssa (aioin vaan tiedustella kannen koneistuksien hintoja, tuli enemmän kuin tarpeeksi tietoa - erittäin asiallinen heppu  O0 )

Niin, omassa tapauksessa lienee kumminkin järkevintä hankkia suorasytkä+sekventiaalisella ruiskutuksella varustettu ecu.
ecumaster emu tai maxxecu street varmaan 2 aika järkevää vaihtoehtoa tällöin.

Kuulemma siis päästöjä mahdoton saada sinne päinkään tyhjäkäynnillä huomattavasti kireemmillä nokilla (esim. 250/250*@1mm), edes E85:lla.
Ite kun meinasin, et jos sitä sitte kokeilis ainakin saada menemään päästöistä läpi joten kuten,  vaikka rimaa hipoen.. sittenhän sille ei minkä tee jos ei mene päästöistä läpi, on ainakin yritetty. ;)

Ja että sekventiaalisella ruiskutuksella siis olisi kuitenkin edes jonkunlaiset mahdollisuudet..tyhjäkäynnin päästöjen osalta
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Motec M1 -sarjalaiset on 4000-7000€ suunnilleen versiosta riippuen. Vanhemmat mallit 1500-3000€ pauttiarallaa. Nämä on verottomia hintoja.Motec on laajasti käytössä, harvemmin vain harrastevehkeissä itse olen nähnyt. Itse veikkaisin tuota hintaa syypääksi tähän. Yleinen moottorinohjaus kuitenkin autourheilussa ominaisuuksien, tuen ja ylipäätänsä mahdollisuuksien takia, on myös ulkomaisten pajojen suosima kun oikeasti jotain rakennetaan. Varmasti yksi parhaista, ja oikeaan kilpuriin ainut oikea valinta. Harraste 240:iin kuitenkin itselle olisi turhan tyyris. Mahtoi olla ensimmäisiä jälkiasennus moottorinohjaimia joka tuki suoraruiskuja. Mainio vehe kieltämättä Motec, eikä tämäkään ole mainos. Hintaa vain tosiaan kertyy paljon kun ostat sen ecu:n, sitten sille kivan mittariston (4000), sitten pdm:n (3000), ehkä toisenkin.. Toisaalta niiden jälkeen et muuta elektroniikkaa koko autoon lainkaan tarvitse, paitsi kaapelit ja muutama liitin.

Jos rahasta ei olisi puute, olisin Motec all the way. Nyt olen Megasquirt all the way.

Se on jäänyt itseltä kokematta että millaisia nuo Bosch Motorsportin ecu:t ovat. Olen käsittänyt että niitä käytetään kun Motec ei riitä ja mennään huipulla. Muistelen Boschilaisten maksavan parhaillaan yli 20k €, joskin joitain alhaisemman tason versioita sai Motecin hintoihin. Itsellä ei ole mitään kokemusta Boschilaisista, jos jollain on, olisi kiva kuulla.

Bosch Motorsportin ohella kilpapuolella käytetään esimerkiksi Pecteliä, Life Racing/Syvecs, Magneti Marelli, McLaren Electronics ECU:ja. Ajavat varmaan asiansa, mutta ovat kohtuu hintavia.  Näistä on valitettavan vähän tietoa netissä ja johtunee voimakkaasta kilpastatuksesta.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

KL-varaosat  Race.fi