Samppasport  Futurez

Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?

  • 56 Vastauksia
  • 25064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6327
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« : 08.04.2014, 20:47:15 »
Ohessa muutamia kysymyksiä, jotka toivottavasti herättävät keskustelua.




-Miksi käyt foorumilla, eli mitä toivot saavasi sieltä? Mitä lopulta saat?

-Koetko käyttäytyväsi niin, että se ei häiritse, tai provosoi muita käyttäjiä? Olisitko itse valmis vastaanottamaan sellaista käytöstä, jonkalainen itse foorumilla olet?

-Tuleeko joskus sellainen olo, että pitäisi pitää taukoa foorumilla notkumisesta? Mikset pidä?

-Onko foorumi mukava paikka viettää aikaa? On sitten kyse turhasta höpinästä, tai oikeista asioista, niin viihdynkö tietokoneeni ääressä?

-Onko Facebook parempi kanava olla tekemisissä Volvo-ihmisten kanssa?

-Milloin sinulla on viimeksi mennyt hermo foorumin, tai siihen liittyvien asioiden vuoksi?

-Milloin viimeksi olet jollekin läheisellesi maininnut, että foorumilla on kivaa, tai yleensäkin sanonut jotain positiivista foorumista jollekin ulkopuoliselle?

-Kaipaako ilmapiiri puhdistusta?

-Oletko tyytyväinen nykytilanteeseen, vai pitäisikö tehdä radikaaleja muutoksia?

-Häiritseekö foorumin ulkoasu, aiheiden jaottelu, moderaattorit, tai muut käyttäjät?

-Haluaisitko tehdä foorumista omannäköisesi?



Toivottavasti kysymykset herättävät lisää kysymyksiä ja mietteitä asian timoilta.

Henkilökohtaisesti olen lievästi sanottuna kurkkuani myöten täynnä tätä paikkaa, mutta en saa oltua poiskaan. Vituttaa ihmisten itsekkyys ja kiittämättömyys. Kuvitellaan kaikki olevan niin hyviä kavereita keskenään, vaikka ei edes olla ikinä toisia nähty, tai muutenkaan oltu tekemisissä. Siinä samassa ne normaalit käytöstavat ja toisen kunnioittaminen jo unohtuukin.

Mitä tulee moderaattorina olemiseen, niin sen homman voisi ihan hyvin jättää jollekin, joka vapaaehtoisesti haluaa hakata päätä seinään, mutta kuitenkin samalla nauttien siitä. Olen varmasti suututtanut omilla tekemisilläni ja sanomisillani joitakin foorumilaisia, mutta se johtunee siitä, että saatan olla luonteeltani ajoittain hieman erikoinen, tai sitten olen täyttänyt moderaattorin viran suomia velvollisuuksia. Yhteinen hyvä tässä foorumin pystyssä pitämisessä kuitenkin on se pääasiallinen tarkoitus ja toivottavasti kaikki ajattelisivatkin asian niin, eikä se maailma loppuisi siihen omaan nenänpäähän.


« Viimeksi muokattu: 08.04.2014, 20:49:29 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #1 : 08.04.2014, 20:53:22 »
Hyvä paikka tämä on. Apua on tullut kun on pyytänyt, eikä hermotkaan ole menny. Oon suositellu kaikille volvoilijoille ketä hiukankin tunnen. Kiitos modeille ja erityisesti auttajille. Itse olen pyrkinyt käyttäytymään hyvin, eikä ole varotuksia tai jäähyjä tullut. :)
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #2 : 08.04.2014, 21:06:14 »
Hyvä paikka tämä on. Apua on tullut kun on pyytänyt, eikä hermotkaan ole menny. Oon suositellu kaikille volvoilijoille ketä hiukankin tunnen. Kiitos modeille ja erityisesti auttajille. Itse olen pyrkinyt käyttäytymään hyvin, eikä ole varotuksia tai jäähyjä tullut. :)
Sama. Olen myös pyrkinyt auttamaan muita sen mitä vähäiseltä tiedoltani pystyn.

En ehkä seuraa niitä pahimpia vääntöketjuja,  mutta kokemuksesta tiedän kuinka pashaa moden homma on. Tsemit ja kiitos hyvin hoidetusta työstä kaikille modeille täällä!

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #3 : 08.04.2014, 21:10:16 »
Henkilökohtaisesti olen lievästi sanottuna kurkkuani myöten täynnä tätä paikkaa, mutta en saa oltua poiskaan. Vituttaa ihmisten itsekkyys ja kiittämättömyys. Kuvitellaan kaikki olevan niin hyviä kavereita keskenään, vaikka ei edes olla ikinä toisia nähty, tai muutenkaan oltu tekemisissä. Siinä samassa ne normaalit käytöstavat ja toisen kunnioittaminen jo unohtuukin.
Aikalailla samaa mieltä sinun kanssa tästä, juurikin noiden täällä vallitsevien asenteiden kanssa. Joissain kohdin aistittavissa hieman sisäpiirimäisyyttäkin, tai siltä vain siis joskus tuntuu, voin toki olla väärässäkin näiden tuntemusten kanssa... :) Toisaalta kun ei itse lähde vääntöihin tmv. mukaan tai niitä noteeraa sen kummemmin, ei ne niin paljoa häiritse.

Aika monta vuotta aina landia ajoista tähän päivään on tullut enemmän ja vähemmän vietettyä aikaa, ja on huomannut kehityksen niin itse sivustossa kuin käyttäjien asenteissakin. Silti en miekään täältä pois halua olla, täällähän tulee edelleen käytyä päivittäin vaikkei kiinnostus ole lähellekään samaa kuin se on jokunen aika sitten ollut.

Niin, ja onhan täältä saanut lisäksi paljon "rahanarvoista" jeesiäkin erilaisissa asioissa autoiluun liittyen. Siitä iso kiitos asianomaisille! :)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #4 : 08.04.2014, 23:04:24 »
Täällä ei ainakaan vielä ole yhtä sellaista piirrettä joka on syvemmältä ja pahemmin poikittain kuin mikään muu foorumilaisten muoto, nimittäin joukko käyttäjiä jotka on keränneet tolkuttoman määrän viestejä kirjoittamalla herra ties mitä paskaa joka ikiseen topicciin mitä eteen tulee ja lopputuloksena jotenkin saaneet moderaattoreiden ikuisen koskemattomuuden.

Parilla foorumilla joilla käyn tuo on niin ilmiselvää ettei mitään tolkkua. Muutama hassu käyttäjä saa trollata aivan miten huvittaa, levittää omaa ainoaa oikeaa mielipidettään joka paikkaan ja jos joku erehtyy olemaan eri mieltä tulee heti sellainen täyslaidallinen että käy kyllä selväksi että eri mieltä olija oli väärässä. Kukaan ei puutu touhuun ja jos tapahtuu se ihme että puuttuu niin korkeintaan eri mieltä olijaa varoitetaan asiattomasta käytöksestä. Toki täälläkin toisinaan vähän tyhmyys tiivistyy mutta loppujen lopuksi kuitenkin joku puhaltaa pelin poikki eikä päästä siihen tilanteeseen että pahimmillaan siellä trollaajien joukossa on jo pari moderaattoriakin. Siinä vaiheessa peli on jo melko lailla menetetty.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #5 : 09.04.2014, 16:21:06 »
Pyydän jo valmiiksi anteeksi.  ;)

Olen helposti provosoituvaa ja provosoivaa sorttia, kuten varmasti monet ovat huomanneet.

Tämä foorumi on ERITTÄIN hyvä Volvo-foorumi.
Mutta... Miksi helvetissä täällä on kaiken maailman offtopikkeja sun muuta paskaa?
Urpot lenkottaa niissä kissanristijäisistä, kieroutuneista mielipiteistään ja tekemisistään, jotka eivät liity milläänlailla Volvoihin.

Monesti olen mielessäni päättänyt, että: "tänään en mene yleisen keskustelun puolelle, jotta en altistu paskanjauhamiselle", mutta usein olen, ikävä kyllä, livennyt siitä päätöksestä.

 
« Viimeksi muokattu: 09.04.2014, 16:23:21 kirjoittanut järviin »

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #6 : 09.04.2014, 16:55:18 »
Tämä foorumi on ERITTÄIN hyvä Volvo-foorumi.
Mutta... Miksi helvetissä täällä on kaiken maailman offtopikkeja sun muuta paskaa?
Urpot lenkottaa niissä kissanristijäisistä, kieroutuneista mielipiteistään ja tekemisistään, jotka eivät liity milläänlailla Volvoihin.

Varmaan siksi ettei asiapitoisiin ketjuihin tule täytteeksi sitä offtopic höpinää. Ko järjestely on minun mielestä todella hyvä ja asiatopicit on enimmäkseen sitä asiaa.

Monia hyviä ohjeita ja rahanarvoisia vinkkejä olen täältä saanut. Oma tekniikan tuntemus kun on mitä on... Yleensä tulee katottua päivittyneet aiheet listalta ne itseä kiinnostavat, joskus muutamankin kerran päivässä jos on oikein tylsää.

Foorumikäyttäytymisestä, niinku muustakin, yleisesti semmonen kommentti, että omat mielipiteet pitäis osata perustella järkevästi ja/tai uskottavasti, jos oottaa jonkun muun olevan samaa mieltä. Jos ei osaa perustella omaa näkemystä on turha alkaa vänkäämään muiden kanssa.

Niin ja suosittelin foorumia pari viikkoa sitten katsastuksessa viereisellä nosturilla olleelle kerhon ja landian jäsenelle.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #7 : 09.04.2014, 17:16:18 »
Luulin joskus, kun ekan auton ostoa suunnittelin että täälä Volvo Racing Club Finlandin foorumilla ei pyörisi mitään pussihousuja, toki jokainen saa pörrätä valitsemallaan foorumilla.

Esim. pakoputki keskustelut yleensä menevät siihen että pussihousut kitisee kun henkilö X kysyy että onko 3" putki kahella läpihönkivällä liian kovaääninen.

Ajatellaan ensimmäisenä tuokin asia käyttöautoilun kannalta, eikä harraste/katukilpurin/ratakilpurin/viritetyn auton kannalta.
Volvoilusta parantunut

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #8 : 09.04.2014, 20:50:43 »
Kyllä tämä minun mielestäni on pääasiallisesti hyvä foorumi. Välillä tulee ylilyöntejä kuten elämässä muutenkin ja täytyyhän sekin muistaa että ikäjakauma on kuitenkin aikamoinen.
Itse olen saanut sekä rahallista hyötyä vinkkien/linkkien perusteella että jonkinlaista "yleissivistystä" Volvoista. Jostain kumman syystä just nämä tietyn merkkiset laitteet kiinnostavat enemmän kuin muut. Välillä aikaa tulee käytettyä tuntitolkulla päivässä ja välillä käyn vain vilkaisemassa, varsinkaan puhelimella tsekatessa en jaksa edes kirjautua sisään, tosin harvoin puhelimella käytän nettiä muutenkaan kuin pakon edessä.

Toivottavasti käyttäydyn niin ettei kukaan vedä hernettä nenään, koska samalla ideologialla koitan elää muutakin elämääni eli perinteinen "kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan".

Facebookin VRCF-sivusto tuntuu enemmän nuorison osastolta, olen ryhmän jäsen mutten seuraa aktiivisesti.

Hermot ei ole palaneet ikinä, mutta kieltämättä välillä on tuntunut joidenkin viestien osalta siltä että pitikö tähänkin nyt päästä sanomaan jotain vaikka oikeaa sanottavaa ei ollutkaan. Itse olen omasta mielestäni enemmän sellainen sivusta seuraaja, ja jotenkin tulikin silmille kun viestien määrässä tuli tuhat täyteen. Mietin että olenkohan sanonut mitään järkevää tai sellaista mistä olisi kenellekään mitään hyötyä, enhän mä näistä laitteista kuitenkaan kovin syvällisesti ymmärrä. Tuohon viestien "keräämiseen" voisin sanoa että mun puolesta koko viestimäärän näkyminen suoraan profiilissa voisi olla pois käytöstä, en näe sillä mitään lisäarvoa.

Olen suositellut foorumia jokaiselle tutulle joka Volvolla ajaa ja muutama täällä lukeekin vaikka ei olisi rekisteröityneenä. Lähinnä selaavat korjaamo-osiota, ja hyvää palautetta siitä olen ainakin siltä osin saanut.

Tuskin tänne mitään radikaaleja muutoksia tarvitaan, mun mielestä moderaattorilinja on sitä mitä pitääkin. Annetaan ensimmäiset virheet anteeksi mutta tarkoitukselliset jatkamiset poistetaan, eikös se niin pidä ollakin? Aina riittää niitä jotka kuvittelevat että sovitut säännöt eivät koske heitä esim. jos omalla projektitopikilla on paljon lukijoita tjmv... Yleinen ilmapiiri vaikuttaisi kuitenkin ihan hyvältä. Kuten joku tuossa jo sanoikin, en minäkään jaksa seurata noita pahimpia vääntötopikkeja, lähinnä tulee paha mieli siitä eipäs/juupas-sivutolkulla vääntämisestä.

Ja lopuksi, ehkä foorumi on jo minun näköiseni, tai sitten olen muuttunut foorumin näköiseksi  ???
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #9 : 09.04.2014, 21:14:02 »
Olen ehkä puolueeton sanomaan mitään koska minulla on mahdollisuus vaikuttaa asioihin ei nyt ihan suoraan mutta suorilal ehdotuksilla muille modeille ja hallitukselle.

Mutta oli pakko tulla kommentoimaan että korjaamo-osiomme on erittäin hyvä, ehkä pientä toistoa alkaa olla ja siksi nämä kuluneet käytä hakua kommentit nostavat päätät... onneksi tuo googlen haku saatiin tuohon etusivulle helpottamaan ratkaisujen etsintää.

Olen kaikille jotka minulta jotain volvoista ovat kyselleet kehoittanut katsomaan foorumilta, täältä ja edeltävistä foorumeista minäkin olen tietoni ammentanut, en ole mikään tietäjä näissä autoasioissa mutta jotkut tuntuvat luulevan että tiedänkin jotain  :-\

Monelle olen esitellyt projektiosiota ja en kiellä etteikö ensimmäisenä ole aina tullut näytettyä kulmamiehen projektit ja se on riittänyt että katselijat ovat alkaneet omatoimisesti selailla foorumia.

Minusta foorumin parasta antia on se että meillä on täällä keskuudessa useampikin henkilö joka oikeasti tietää näistä autoista paljon ihan ammattinsakkin puolesta ja osa pitkänlinjan harrastajia ja rakentajia sekä kisailijoita vartilla jne.

Eikä täällä kukaan tunnu piilottelevan tietämystään.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #10 : 11.04.2014, 07:51:11 »
Kyllä tässä joutuu välillä ihan päivien taukoja pitämään kun alkaa tietyt asiat vituttamaan ja se sitten lipsahtaa helposti kirjoituksiin  :-[


Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #11 : 11.04.2014, 08:39:53 »
itte oon ollut tyytyväinen foorumin toimintaan, joka päivä tulee foorumilla käytyä  :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #12 : 11.04.2014, 08:56:50 »
Ihan ylivoimaisesti paras foorumi mitä eteen on tullt:
-Apua on saanut
-Paljon korjausohjeita selkein kuvin ja tekstein
-Paljon muutakin luettavaa offtopic puolella
-Selkeä käyttää

Miinusta oikeastaan tulee tuossa ylhäällä mainitusta pussihousuilusta.
Foorumin nimessa kuitenkin mainitaan racing, joten hifit ja uudet v70 ei ihan sovi tuon sanan yhteyteen.
Olisiko kehityskelpoinen idea jakaa erikseen perus käyttikset, hifi/tuning autot ja sitten ne joilla aiotaan ajaakkin...?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #13 : 11.04.2014, 09:37:41 »
Miinusta oikeastaan tulee tuossa ylhäällä mainitusta pussihousuilusta.
Foorumin nimessa kuitenkin mainitaan racing, joten hifit ja uudet v70 ei ihan sovi tuon sanan yhteyteen.
Olisiko kehityskelpoinen idea jakaa erikseen perus käyttikset, hifi/tuning autot ja sitten ne joilla aiotaan ajaakkin...?
Racing sana on kerhon nimessä. Hiljaiseksi kävisi jos vain kilpa-Volvoille pyhitettäsiiin foorumi. Foorumi on jo nyt jaoiteltu omasta mielestä hyvin, eri osastot tuningille, hifille ja sitten korjaamolle.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #14 : 11.04.2014, 10:26:58 »
Viestiketjut automaattisesti lukkoon 30 viestin jälkeen.
Kuvien lainaaminen estettävä.
Joillakin palstoilla on viestin jälkeen  kiitoslaatikko, jossa voi peukutella tykkäävänsä aiheesta, ilman että älyllisen viestin jälkeen tulee puolentusinaa jees jees-viestiä.
Tietyissä aiheissa viestille minimipituus.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Futurez  Kulkukoira