Samppasport  Futurez

GPS-paikannin autoon

  • 4 Vastauksia
  • 1436 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Misiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
GPS-paikannin autoon
« : 28.11.2020, 11:29:03 »
Oon aina suunnitellut laittavani GPS-paikantimen tuohon projektiautoon, kun ajonestoahan näissä ei tunneta ja voihan se jollekin olla houkutus kun näkee vanhemman auton jonka todennäköisesti saa käyntiin johdosta. Ja jos sinne tekee jonkun salanapin että auto ei käynnisty, voi olla että harmistunut varas hajottaa kaiken mitä vain näkee ja klassikoihin varaosien etsiminen ei ole aina ihan helppoa.

Summa summarum; E-villestä laitoin tilaukseen TkStarin paikantimen hintaan 49,95€ (pari päivää vielä tarjouksessa), normisti vissiin 80€, pistän kokemuksia kun saan niitä!

Onko muilla kokemuksia paikantimista? Tämä on sinänsä akkukäyttöinen mutta asennan sen niin että kun auto on käynnissä, se ladataan samaan aikaan. Paikannin menee siis jonnekin verhoilun sisään paikkaan X, USB-johto koko ajan kiinni ja lataus vaikka kun valot on päällä.

Jos varas päättää irroittaa akun autosta peläten paikantimia, akku riittää ainakin kolme viikkoa itse paikantimessa ja sitten katsotaan ehtiikö paikalle ensin poliisit vai minä :)


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: GPS-paikannin autoon
« Vastaus #1 : 28.11.2020, 12:20:27 »
Tälläsen maahantuoja naapuritalossa, sain niin hyviä perusteluita aikoinaan niin tämä on aika helppo. 15€ kuussa.
http://www.metatrak.fi/

Mutta kerro miten toi halvempi toimii, sitäkin miettinyt.  :)

EDIT: Korjattu hinta
« Viimeksi muokattu: 28.11.2020, 12:29:03 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: GPS-paikannin autoon
« Vastaus #2 : 28.11.2020, 13:24:01 »
Jos arvokkaampaa autoa niin itse panostaisin missä RF mukana jos auto katoaa johonkin talliin tai vastaavaan ja pitäisi selvittää mikä talli/ovi sisältää auton. GPS itsessään voi vähän heittää tai jumituttaa jammereilla jos ammattihenkilö. Tosin en pysähtyisi siihenkään ominaisuuksissa :)
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: GPS-paikannin autoon
« Vastaus #3 : 28.11.2020, 21:57:39 »
VOC löytää tuon oman kärryn hallistakin.. paikantaako se gepsillä vai jollain muulla? (EDIT: siis onko auton gepsissä gyroja vai paikantaako vain "puhelimen" sijainnin perusteella.

Itsekin haluaisin jonkun jatkuvan seurannan, myös johonkin lokiin (lähinnä huviksi), voc ei näytä tietoja auton ollessa liikkeessä.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2020, 09:21:13 kirjoittanut D5GT »

Poissa Tojari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: GPS-paikannin autoon
« Vastaus #4 : 28.11.2020, 22:06:50 »
Mulla on ollu kiinasta 12 eurolla tilattu gps seurantalaite jossa dna 4 euroa/kk sim. Toimii hyvin, prätkässä vaan akku tyhjeni viikossa. Jättää viimeisen paikan muistiin, missä akku loppunut tai gps ei toimi. Ja koko ajan päällä. Näkee reitit ja nopeudet jälkikäteen, jos vaikka lainaa autoa jollekin.

 

Futurez  Kulkukoira