Iltaa.
Ajattelin kirjoitella tänne ajatuksia liittyen tuohon omaan 164 veteraaniin. Auto on vielä vaiheessa ja arpomista tekniikan suhteen olen suorittanut. Mieluusti pitäytyisin tuossa B30 padassa, kuitenkin tekniikan nykyaikaistaminen osin olisi ajatuksissa. Megaa olen koittanut opiskella ja hieman on ajatuksiin hiipinyt Megaruutta B30 joka joisi RE85:sta. Onko teillä millaisia kokemuksia RE85:sta veteraanikoneissa B20, B30 jne? Mitä erityisesti tulisi ottaa huomioon ja onko tuollainen projekti käytännössä miten hankala toteuttaa?
Tuolla RE85 ketjussa on hieman tarinaa laidasta laitaan, mutta tänne kaipaisin kokemuksia erityisesti veteraaneista ja RE85 polttoaineesta, sekä moottorinohjausprojekteista liittyen tuohon. Tarkoituksena olisi hankkia toinen moottori joka kunnosteittaisiin ja suunnitella muutos muutoin mahdollisimman valmiiksi, että itse swappi aikanaan sujuisi mahdollisimman mutkattomasti. Siksi kaipailisin erityisesti asioita mitä tulisi ottaa huomioon veteraanien koneiden ja RE85 kanssa. Toki kaikki tieto veteraanikoneista ja RE85 polttoaineesta oli kokoonpano mikä tahansa on arvokasta.
Kaikki konkreettiset seikat jos vanhaa autoa aletaan muuntamaan tuolle sopivaksi. Polttoainelinjat? Itse moottori? Mitä muutoksia aiheuttaa jne. Ympärivuotinen käyttö? Omassa tapauksessani tuolla ei olisi väliä, koska ajoneuvo on ainoastaan kesäkäytössä.
Onko tuossa projektissa mitään järkeä, vai olisiko fiksumpaa miettiä uudempaa tekniikkaa tuohon koriin?