Joo ei saa tuohon moottoriin valmista pakosarjaa ja muutenkaan ns. valmiita viripalikoita ei löydy.
Siinä taitaa olla ihan asiallisen näköinen pakosarja jo valmiiks, eli ei ole eka huolenaihe.
Heti alkuun vaan mega tai vastaava jälkiasennus ecu, tai miksei vaikka speeduinokin.
En oo ite löytäny ainakaan mistään mitään käyttökelpoista tietoa, miten tai oikeastaan millä softalla onnistuisi Siemensin ohjelmointi.
Hyvin vähän tietoa siitä.
Jos on VVT pyörällä oleva moottori eli uudempi, niin siinä kaiketi on jo valmiiksi 32mm imuventtiilit mikäli on vaan pari pyttyä lyhyempi tuosta B6294S moottorista. Samoin kovat paininkupit ja ihan ok venttiilinjouset (toki eivät kestä juurikaan lisätä nostoa).
Helppo venttiilinjousi päivitys on hankkia BMW M52TU moottorin (2,0-2,8l) kartiojouset, tai edeltävän jotka on lyhyemmät. Niissä riittää paremmin jousipaine ja taisivat nostoakin sallia +11mm.
Kansi vaatii aika reippaasti vinguttelua, jos mielii sieltä ihan penkissä tuntuvaa eroa löytää.
Nokat voi käyttää hitsattavana ja hiottavana esim. Eero Laaksosella, Kylmäkosken erikoismoottorilla (Mauri Virtanen) tai ST-Heikkilä. En tiedä hitsaako Virtanen noita nokkia, joku joka tietää voinee korjata.
Pelkän kannen tekemällä, mikäli tuossa on samat nokat profiililtaan kuin 204hv kutosessa ja läppärungoilla sen koneen saa kyllä hengittämään ihan kiitettävästi mut tehokäppyrän nousu hiipuu aika ikävästi jo 5000rpm jälkeen.. eli suoraan vaa uutta nokkaprofiilia.
Läppärungot voi laittaa jos haluaa, ei ole kovin kallis sijoitus. Satasen puolin ja toisin löytyy ZX12R, GSXR1300 ja YZF-R1 läppärunkoja ebayn kautta.
Hyvä aihio tuo tinamoottori, mut vaatii suhteellisen paljon työtä että saa voimaa eikä pulttaa kiinni viripalikoita ole oikein saatavilla.
Riippuu toki ihan tavoitteista mikä voisi olla realistinen budjetti.. eipä se vinokonekkaan paljoo sen halvemmaks tuu jos nokan, kansityöt, fajs dcoe kaasarit ym. laittaa ja 16V koneessa on paljon enemmän tehopotentiaalia, sekä laajempi vetoalue tarjolla.