960 MK1 on aina nivot käsittääkseni, oli sedan tai STW.
MK1 sedanissa AINA multilink, STW:ssä jäykkä 1041. Kummatkin yleensä lukolla, tosin poikkeuksia on aina ja sitäkin enemmän loppuunkuluneita kitkalevyjä.
Automaatti on 4.vaihteinen, ihan 4 kiinteää vaihdetta tuossa on, 4:s on "ylivaihteenomainen 0,7x välityksellä, AW30-43 on ainoa loota ja B6304F ainoa kone jota 960 on saanut suomi/ruotsissa käsittääkseni MK1 malliin, euroopassa on sitten D24TIC mallejakin harvinaisina, ja tottakai B204 ja jopa B230FT malleja.
Vakiovarusteina ollut Automaatti-ilmastointi, Cruice, 4x sähköikkunat+sähköpeilit. Lisänä saanut sitten nahkapenkit (plyyssi vakiona) ja sähköpenkit ja tietenkin kattoluukun.
Koeajolla kannattaa tarkastella koneen uneliaisuutta ja laatikon vaihtotapaa, omaa 1998 mallista S90 204hv automaattipeliä kun vertasin kaverin 1991 960 automaattiin, ni ero oli kun päivällä ja yöllä, oma oikeen hyökkää kun painaa kaasua, kaverin on aika tuhnu, ja mulla vielä 150kg raskaampi autokin, ja kilsoissa 10tkm ero ja kaverilla vielä etunaan just tehty kansiremppa. Siinä tosin taitaa sylinterit olla ehtoopuolella, eli hoonaus tarpeessähan näistä iso osa on, vaikka kilsoja ei oo paljoa, mutta karstaa sitäkin enemmän.
Jos laatikko nykäisee 2->3 vaihdossa huomattavasti, ni vaihtaa uudet öljyt, vaikka tikusta olisivatkin siistit, 1->2 vaihto saa tuntua hivenen, riippuen öljyjen lämmöistä, mitä kuumempi, sen napakampi vaihto.