Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #570 : 11.07.2012, 22:39:04 »
Holkit on sopivat ja suorat ja kierre puhdas, tää on koettu jo monta kertaa on ollut tolppa irrallaan ja aina se vaan aukeaa lopulta  :-\ Tiedä mitä siihen keksis, hitsitäppi?  ;D

Aika erikoista kyllä, kun kuitenkin 200 tolpassa se sama mutteri pitää sen yläpään paikallaan mutta 700 tolpassa ei..
No, katsotaan nyt kuinka tuon oman kanssa käy, pysyykö paikallaan vai alkaako heilumaan. Vielä ainakin on toiminut :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #571 : 11.07.2012, 23:08:19 »
Niin tosiaan ne pitäs saada aukikin joskus ;D
kyllä sen auki saa voimalla, tosin hienot kierteet voi korkata. :buck2:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #572 : 12.07.2012, 00:51:16 »
Mun kokemuksen mukaan 940 ja 740 tolpissa ei ole eroja, muuten kuin abs anturin osalta. Eli anturillisia ja anturittomia.

Millä iskareilla kasasit nuo sun tolpat?

spaxin säädettävät iskarit... 175e kappale
saattaisi olla nuo coilitolpat myynnissä jos jotain kiinnostaa
volvo vaihtuu uudempaa jossa abs joten pitänee teettää uudet..

E: mistä löytyis kuva tuommoisesta absillisesta navasta
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 01:12:57 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #573 : 12.07.2012, 09:03:46 »
spaxin säädettävät iskarit... 175e kappale
saattaisi olla nuo coilitolpat myynnissä jos jotain kiinnostaa
volvo vaihtuu uudempaa jossa abs joten pitänee teettää uudet..

E: mistä löytyis kuva tuommoisesta absillisesta navasta

Eli ihan 700/900 tarkoitettu vakiomittainen patruuna? Rallyraceltako ostit? Onko ne lyhyemmällä varrella kuin vakioiskarit?

Siis ihan valokuva? Mulla on pari irrallaan, voin napsia kuvia kun pääsen pajalle (jos muistan).
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #574 : 12.07.2012, 09:10:52 »
Aika erikoista kyllä, kun kuitenkin 200 tolpassa se sama mutteri pitää sen yläpään paikallaan mutta 700 tolpassa ei..
No, katsotaan nyt kuinka tuon oman kanssa käy, pysyykö paikallaan vai alkaako heilumaan. Vielä ainakin on toiminut :)
Näimpä, seiskan oma iskari siellä tuntuu pysyvän ihan ok  :idiot2: Ja 2satkun mutteri siinä onkin käytössä.

Eikös absillisen tolppa ole ihan samanlainen mutta navan päässä on eroa anturikehän ja laakeroinnin osalta, itse iskaritolppa täysin sama?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #575 : 12.07.2012, 14:18:39 »
spaxin säädettävät iskarit... 175e kappale
saattaisi olla nuo coilitolpat myynnissä jos jotain kiinnostaa
volvo vaihtuu uudempaa jossa abs joten pitänee teettää uudet..

E: mistä löytyis kuva tuommoisesta absillisesta navasta

Tuossa kuvia:




Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #576 : 12.07.2012, 14:22:36 »
spaxin säädettävät iskarit... 175e kappale
saattaisi olla nuo coilitolpat myynnissä jos jotain kiinnostaa
volvo vaihtuu uudempaa jossa abs joten pitänee teettää uudet..


By the way, ehkä pilkunviilausta, mutta katsoin ton sun myynti-ilmoituksen, niin pakko sen verran kommentoida, että itse tolpan runkohan noissa sun seteissä on ihan vakiomitassa, eli pohjaa ihan yhtä alhaalla kun vakiokin..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #577 : 12.07.2012, 23:59:43 »
Oletteko paljon lyhentäneet tuota itse tolppaa kun olette coilovereita rakennellut?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #578 : 14.07.2012, 01:56:38 »

By the way, ehkä pilkunviilausta, mutta katsoin ton sun myynti-ilmoituksen, niin pakko sen verran kommentoida, että itse tolpan runkohan noissa sun seteissä on ihan vakiomitassa, eli pohjaa ihan yhtä alhaalla kun vakiokin..
Heti alkuun iso kiitos sulle selventävistä kuvista! S* 

Ja kysyitkin niistä iskareista, niin siellä on jonkun verran lyhyempi iskaripatruuna kuin 200 srj vakio, joka taas on lyhyempi kuin 700srj iskari, eli iskaritolppaa lyhennetty n.6cm vakiosta = perkeleen vaikee selittää, mutta yritetty on! :facepalm:

EDIT: Ja tuossa tulikin samalla AnttiäRrälle vastaus...

Lähteekö muuten iskari tolppa mitenkään irti tuosta navasta?
Mietin vaan, että vaihtais navat abs mallisiin?
Onnistuuko vaiko onko helpompi tehdä uudet tolpat... Jos tuo J_Lanttola vaikka innostus myymään mulle nuo kuvien abs malliset? ;)
« Viimeksi muokattu: 14.07.2012, 02:10:12 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #579 : 14.07.2012, 10:01:32 »
Heti alkuun iso kiitos sulle selventävistä kuvista! S* 

Ja kysyitkin niistä iskareista, niin siellä on jonkun verran lyhyempi iskaripatruuna kuin 200 srj vakio, joka taas on lyhyempi kuin 700srj iskari, eli iskaritolppaa lyhennetty n.6cm vakiosta = perkeleen vaikee selittää, mutta yritetty on! :facepalm:

EDIT: Ja tuossa tulikin samalla AnttiäRrälle vastaus...
Lähteekö muuten iskari tolppa mitenkään irti tuosta navasta?
Mietin vaan, että vaihtais navat abs mallisiin?
Onnistuuko vaiko onko helpompi tehdä uudet tolpat... Jos tuo J_Lanttola vaikka innostus myymään mulle nuo kuvien abs malliset? ;)

Ahaa, ok nyt ymmärrän :) Käsitin aluksi väärin, eli luulin että sulla on ihan vakioilla 700/900-sarjan mitoilla ne patruunat  :-[
Sittenhän niissä kyllä piisaa varma madaltaa varmasti :)

Kai sen tolpan periaatteessa voisi saada irti siitä navasta, mutta ehjänä voi olla melko vaikeaa..
Mulla on toinen noista irrallisista tolpista purettu kolariautosta ja siinä on tuo putkiosa hiukan vääntynyt, eli periaatteessa siitä voisi yrittää irrottaa sitä, kun sillä ei muutenkaan enää virkaa ole. Itse napa/olka-akseli yms on kyllä ehjää. Ja kyllä ne myydäkin voisi.. :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #580 : 14.07.2012, 10:05:10 »
ässäarvan myynti-ilmoituksesta lainattu:

Ootko sovittanu paikoilleen että toimivat käytössä? Kuvasta näyttäis ettei kääntövarsia oo modattu, mikä ois hyvä tehä yli 5cm pudotuksessa.

Eli pakko kysyä, että mitä tällä kääntövarsien modauksella tarkoitetaan? Miten niitä sitten pitäisi modata?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #581 : 14.07.2012, 11:13:09 »
Jatketaan kääntövarsia alaspäin jollain esim. holkilla jolloin raidetanko jää parempaan asentoon eikä sojota yläviistoon kuten paljon madalletussa käy. Sama pitäis tehdä alatukivarrelle jos aikoo säilyttää hyvät ajo-ominaisuudet.

ässäarvan myynti-ilmoituksesta lainattu:

Eli pakko kysyä, että mitä tällä kääntövarsien modauksella tarkoitetaan? Miten niitä sitten pitäisi modata?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #582 : 14.07.2012, 11:30:31 »
Jatketaan kääntövarsia alaspäin jollain esim. holkilla jolloin raidetanko jää parempaan asentoon eikä sojota yläviistoon kuten paljon madalletussa käy. Sama pitäis tehdä alatukivarrelle jos aikoo säilyttää hyvät ajo-ominaisuudet.

Mitenkäs sitte reilummin madalletuissa kun tuo raidetangon pään pultti ei oo ihan kovin pitkä ???
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #583 : 14.07.2012, 11:48:14 »
Tolpan irrotus navasta onnistuu helpoiten koneistushommina.

Mitenkäs sitte reilummin madalletuissa kun tuo raidetangon pään pultti ei oo ihan kovin pitkä ???
Kaplhenkellä on tarjolla 240:een valmiina sopivia palikoita. Sitä en tiedä saako 740:een valmiina, ei ainakaan Kaplhenken sivuilla ole. Tuommoiset siis: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=32 Asiasta oli puhetta täällä aikaisemmin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #584 : 14.07.2012, 12:27:10 »
Tuommosia myy http://www.l-m-r.se/index.do, eikä nuo olis mikään amerikantemppu tehä itekään.


Mitenkäs sitte reilummin madalletuissa kun tuo raidetangon pään pultti ei oo ihan kovin pitkä ???
« Viimeksi muokattu: 14.07.2012, 12:29:06 kirjoittanut janne81 »

 

Samppasport  Futurez