Kulkukoira  Proturbo

850R

  • 30 Vastauksia
  • 11261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
850R
« : 31.07.2016, 20:19:25 »
Tuli ostettua vuosien haaveilun jälkeen tällainen 850R. Pellin alla ärjyy B5234T4 jonka jatkeena M59 tasauspyörästön lukolla. Kilometrejä on kertynyt 324tkm, ja sen kyllä huomaa auton maalipinnasta. Vielä ennen talvea täytyisi varmaan myllyttää tämä ja katsella sitten uudestaan miltä näyttää. Huoltokirjan mukaan tähän on joskus laitettu joku lastu, mutta liekö sitten otettu pois, kun ei tämä oikein lastutetulta tunnu. Pientä lisätehoa tästä ehkä joutuu vielä joskus ottamaan. Putkistolle täytyy ainakin tehdä jotain, kun ei nuo vitosen äänet oikein pääse oikeuksiinsa vakioputkistolla.

Onkos ärrien vakiovarustukseen kuulunut kaukosäätöinen keskuslukitus? Tässä ei nimittäin ole kaukosäädintä, liekö sitten hukkunut joskus, vai onko ikinä ollutkaan. Ja jos tässä sattuisi olemaan kaukosäätöinen keskuslukitus niin mitenkä onnistuu uuden kaukosäätimen yhdistäminen tähän autoon?

Kattoluukussa on jotain häikkää, aukeaa kyllä hyvin, mutta sulkeutuu vain puoleen väliin asti ja palaa takaisin kokonaan auki. Väkisin runnuttamalla tulee kyllä kiinni, mutta onkohan tuolle tehtävissä jotain kohtuuvaivalla, vai täytyykö kattoluukkua pitää vain "sporttiasennossa"?  :D
Minkähän takia tuossa kojetaulussa on kaksi painiketta kattoluukulle? Mitä tuon oikean puoleisen painikkeen tilalla pitäisi olla?

Yllättävän hyvin rokkaa muuten 20 vuotta vanhat vakiopoppivehkeet. CD-vaihtajakin vaikuttaisi toimivan :D

Jos jollain on vaikkapa 17" vanteita talvirenkailla myynnissä niin saa pistää tarjousta yv:llä.










« Viimeksi muokattu: 04.02.2017, 03:35:17 kirjoittanut eerok »
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 850R
« Vastaus #1 : 31.07.2016, 21:38:29 »
Jos on se Volvon oma Guard-alarm2 niin koodaus menee: 5x virrat päälle pois ja silä viidennellä jätät virrat päälle sekä painat kaken nappia.
Kaikkien luukkujen tulee olla suljettuna ja kakessa paristot kunnossa tietysti.

Joku laittanu toisen kytkimen tyhjän paikan tulpaks  :2funny: kokeilepa ihan laittaa sinne vivustoihin öljyä tms. rasvaa jos alkais sillä pelaamaan, tuntuu meinaan siltä että ihan liikaa kuormaa ottaa jostain syystä.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850R
« Vastaus #2 : 31.07.2016, 21:41:16 »
Tuosta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=172.0

Ja ennen kaikkea, nam. S* Ite kun kattelee päivittäin tavan T-5:sta, niin kyllä iskee kateus, masennus ja itkupotkuraivarit kun näitä äRRiä kattelee. Tahtoo yhden  ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #3 : 01.08.2016, 23:39:05 »
Tuli tuossa ihmeteltyä, kun ei oikein ahdot tahtonut nousta, hädin tuskin jaksoi vakiomittarin viisari nousta puoleen väliin valkoista aluetta. Tuli sitten käytyä vähän letkuja ja ahtoputkia lävitse, ja kaasuläpän vierestä kumiletkusta löytyikin peukalon mentävä repeämä. Sen korjailin tilapäisesti uutta letkua odottamaan. Ahdot nousikin sitten aika rajusti. Reippaasti yli mittarin asteikon, välillä tuppasi moottorikin kovassa kiihdytyksessä ahdon piikatessa pöpeltämään tms. No, hukkaportin tankoa säätämään ja ahdot on nyt aikalailla kohdallaan, eikä moottori ainakaan sekoile mitään. Ja joo, ei taida hukkaportin tangon säätö olla se oikea tapa ahtopaineiden muuttamiseen, mutta tuossa eilen googlaillessa sattumalta löysin sivuston, jolta kuinka ollakaan löytyi jotain viritysstooria juuri tästä yksilöstä. Sieltähän sitä sitten löytyikin oikein kuvien kanssa kertomusta ahtopaineiden säädöstä hukkaportin tangolla. Saman verran taisin pidentää tankoa, kuin mitä tuon sivun mukaan sitä oli lyhennetty. Seuraavaksi täytyy laittaa asteikollinen ahtopainemittari.
Tuosta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=172.0

Ja ennen kaikkea, nam. S* Ite kun kattelee päivittäin tavan T-5:sta, niin kyllä iskee kateus, masennus ja itkupotkuraivarit kun näitä äRRiä kattelee. Tahtoo yhden  ;D
Olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei tullut tavan T5:sta ostettua, niitäkin kun aika ahkeraan tuli etsittyä  ;D
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 850R
« Vastaus #4 : 02.08.2016, 09:35:03 »
Tervetuloa! :) Siisti lähtökohta. Hieromalla varmasti hyvä!  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 850R
« Vastaus #5 : 02.08.2016, 15:58:28 »
Se on mukava, kun pääsee pitkään mielessä olleen unelman toteuttamaan. 2011 tuli haettua S 90, mielessä se oli ainakin 2003/2004 lähtien. Todennäköisesti jo aiemmin. Ole muuta kuin päättää ja tekee niin :)
a car you can believe in

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 850R
« Vastaus #6 : 02.08.2016, 16:14:17 »
Hienoa että taas yksi äRRä pelastettu! Komean näköinen kyllä, siistimällä saa aika namun jo. Myllytystä vaan. Miksi muuten takapuskurin alareuna muovin värinen? :o

On muuten pirun tarkka tää 850 noitten letkujen kanssa, mulla jäi 2 imuletkua jouten kun kasailin motin omasta kasaan, ja tuntuu olevan sama homma.



Nuo 2 ylintä. Näkisko sun konehuoneesta mihin noi menis? Tulis tarpeeseen pikku apu tuossa.

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #7 : 02.08.2016, 18:20:48 »
Hienoa että taas yksi äRRä pelastettu! Komean näköinen kyllä, siistimällä saa aika namun jo. Myllytystä vaan. Miksi muuten takapuskurin alareuna muovin värinen? :o

On muuten pirun tarkka tää 850 noitten letkujen kanssa, mulla jäi 2 imuletkua jouten kun kasailin motin omasta kasaan, ja tuntuu olevan sama homma.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nuo 2 ylintä. Näkisko sun konehuoneesta mihin noi menis? Tulis tarpeeseen pikku apu tuossa.
Tästähän oli eräs Volvogroupfinlandissakin tunnettu massipäällikkö tehnyt parin tonnin tarjouksen. Onneksi ei myyjä suostunut siihen tarjoukseen, purkuun olisi mennyt. Enpä ole tuohon takapuskuriin kiinnittänytkään huomiota. Korinvärinen pitäisi ilmeisesti olla? Oliskohan saanut joskus jonkun pusun perään ja puskuri vaihdettu...

Koitapa laittaa tuo kuva uudestaan, nyt se ei näy.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 850R
« Vastaus #8 : 04.08.2016, 02:49:23 »
Tästähän oli eräs Volvogroupfinlandissakin tunnettu massipäällikkö tehnyt parin tonnin tarjouksen. Onneksi ei myyjä suostunut siihen tarjoukseen, purkuun olisi mennyt. Enpä ole tuohon takapuskuriin kiinnittänytkään huomiota. Korinvärinen pitäisi ilmeisesti olla? Oliskohan saanut joskus jonkun pusun perään ja puskuri vaihdettu...

Koitapa laittaa tuo kuva uudestaan, nyt se ei näy.

Onneksi ei ollut kuunnellut.. Paljon parempi kohtalo tämä, ei tämmösiä voi osiksi laittaa :-\ Ja joo, korinvärinen kuten helmat ja etupuskin. Aika paljon kohentais ulkonäköä ;)

Kuvan mysteeri saatu ratkottua jo.

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #9 : 11.08.2016, 20:20:59 »
Hommasin Titanit ärrään. Ja hajonneen letkun tilalle do88:lta tilattu silikoniletkukin saapui tänään. Syttyi muuten ensimmäinen varoitusvalokin. Jäähdytysnesteen tasosta valittelee, vaikka nestettä on paisarissa tarpeeksi. Mikähän sitä ahdistaa?

« Viimeksi muokattu: 11.08.2016, 20:22:52 kirjoittanut eerok »
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 850R
« Vastaus #10 : 11.08.2016, 20:48:04 »
Hommasin Titanit ärrään. Ja hajonneen letkun tilalle do88:lta tilattu silikoniletkukin saapui tänään. Syttyi muuten ensimmäinen varoitusvalokin. Jäähdytysnesteen tasosta valittelee, vaikka nestettä on paisarissa tarpeeksi. Mikähän sitä ahdistaa?


Jumittaisko paisarin anturi? Kokeile ottaa paisari irti, nesteet pihalle ja sitten vähän heiluttelet ja kääntelet. Pitäis kuulua kun se ''koho'' liikkuu siellä.

Passaa nuo titanit kun nenä päähän... Saispa itsellekkin titanit tai pegasukset ::)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850R
« Vastaus #11 : 11.08.2016, 23:14:41 »
Äkkiä -40mm jouset eteen, tuo oikein pyytää saada nenää maanläheisemmäksi!

Muuta sanottavaa ei ole, edellinen kommenttini kiteytti aika lailla auton ulkoasun muuten. S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850R
« Vastaus #12 : 12.08.2016, 06:25:41 »
Ärrä seurantaan.  :nälkä:
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #13 : 14.08.2016, 23:13:07 »

Tulipa tuossa vähän tutkittua ja näperreltyä. Tuollainen lastu siellä nyt sitten on.
Ilmanputsarin pesin ja öljysin, vaihdoin raitisilmasuodattimen ja tyhjäsin airco kleenin sisälle. Uusi ahtoletkukin kulkeutu paikalleen. Kattoluukkuakin tuli vähän ihmeteltyä ja selvisi, että luukun takaosassa oleva puolelta toiselle kulkeva pellinlirvake oli kuskinpuolelta revennyt liitoksestaan, ja ilmeisesti se kuskinpuolen pää jäi luukkua sulkiessa sitten aina sinne kiskojen peräosaan kanittaen luukun oikean puolen. No, rautalankapatenttia tulille ja nyt toimii taas :)
Tulipa muuten tilattua takakontin luukkuun siihen kuuluvat merkit.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2016, 23:16:38 kirjoittanut eerok »
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #14 : 21.08.2016, 12:48:15 »
Pientä huoltoa toteutettu. Vaihdoin moottoriöljyt ja suodattimen, vaihteistoöljyt, bensansuodattimen ja pyyhkijäkoneiston. Nyt pyyhkii hyvin koko tuulilasin. Uusi avain tuli teetätettyä ja kaveri vaihtoi ilmastoinnin löylyt pajallaan. Ilmastointi antoi vikakoodin vasemmasta lämpöanturista. Missä moinen anturi sijaitsee? Keskuslukituksen kaukosäädin on tulossa ebaystä. 3" downpipe on myös tulossa, jos myyjälle ei tule parempaa ostotarjousta. Ai niin, finnittömät kilvet tuli hankittua myös.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

 

Proturbo  Autodiagnoosi