Autodiagnoosi  Carcom Oy

400 -sarja ei starttaa

  • 0 Vastauksia
  • 7822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
400 -sarja ei starttaa
« : 28.10.2010, 11:58:25 »
Sähköt pelaa jne mutta startti asennossa ei tapahdu mitään usean yrityksen jälkeen starttaa kuin palmun alta ja vika uusii kuukauden päästä... vika toden näköisesti virtalukonpohjassa.

virtalukonpohjan vaihtaminen on kerrottu alfamerin oppaassa mutta tässä nopea referointi ehkä jotain unohtaen.

Ratin alta irroiteraan rattiakselin ruoja muovit, pohjassa on yksi ruuvi ja ratin takana on kaksi saa avattua kun kääntää ratin "pystyyn" molemmin puolin. Muovi pois ja virtalukko näkyy, virtalukon päässä on valkoinen liitin joka irroitetaan älä huoli se ei käy kuin yksin päin paikoilleen joten sitä ei voi laittaa väärin. virtalukon lukkopesä on irroitettava. laita avain virtalukkoon ja käännä avain asentoon I tietenkin liitin on jo irti niin ei tapahdu mitään. Virtalukon putken takana on noin 2-3mm kokoinen reikä jossa on tasapää ruuvi tai se on oikeastaan kierre tanko näkyy kun menee makaamaan polkimien eteen, abaa se niin saat vedettyä virtalukon pois paikoiltaan ja samlla virtalukonpohjankin pois.

Uuden virtalukonpohjan hinta on noin 20 euroa volvolla, kasaus luonnollisesti päivastoin kun purku.

Toinen käynnistymättömyys ongelma on että konehuoneesta kuuluu ehkä naksahdus mutta auto ei starttaa mutta perkeleellinen yrittäminen käynnistää auton silloin syyllinen on melkovarmasti starttimoottori itse. virtalukonpohjan vaihtaminen ei ole huono kokeilu tähänkään ensin.

HUOM! AKUN KENKÄ IRTI AINA KUN STARTTIA ROPLAAT!

Startti moottorin vaihto ei ole vaikea, ainoastaan hankala ja suuresti auttaa jos auton alle pääsee. 400-sarjassa on kahdenlaisia startteja hyviä ja huonoja. alle -92 mallisisssa on tämä "huonompi" eli iso suroaveto startti ja ainoa huono siinä on sen vaihtaminen. startti on kiinni kolmella pultilla lohjossa vauhtipyörän päässä ja sijainti on vapaasti muotoiltuna pakosarjan alla. isompi/vanhempi malli on perästäänkin kiinni suojapellissä. irroitus onnistuu vaikeasti ylhäältä tai alhaalta ihan vaihtajan kokemuksen mukaan. kaapeli irti päästä ja startti pois.

Suosittelen jos ostaa uutta starttia että laittaa sen paremman eli uudemman joka on välitetty, on ehkä kalliimpi mutta se on pienempi ja helpompi laittaa paikoilleen ja tuntuu että sillä starttaakin paremmin kuin toimivalla vanhan mallisella...

Siis vanhempiin käy se uudempien startti ei mitään ongelmaa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo