Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JapeK - 13.08.2018, 12:16:47
-
ABS valo syttyi ennen ajoittain ja moottoritievauhdissa. Nyt palaa kokoajan ja vikakoodi ilmoittaa apukuskin puolen etupyörän anturin olevan viallinen. Eiko kuitenkin ole mahdollista että myös hammasrengas voi olla vian aiheuttaja? Kumpaa veikataan?
Toinen vikakoodi koskee nokan asentoanturia. Hälyytelee välillä ja yleensä pikän ajon aikana. Pakopuolen nokka-akseli. Enteileekö jotain? Jakohihnaa?
Kolmas ja myös moottorivalolla ilmoittaa nopeusanturista sillontällön. Mistä tää johtuu?
-
Mikä auto sulla edes on? Jos siellä on hammaskehä niin se voi olla ihan likainenkin jossei poikki, purkamalla selviää. Abs-anturi on sama kuin nopeusanturi.
-
Vikakoodit lukea/luetuttaa sellaisella laitteella joka lukee volvon yksikköjä.
(Koska kaikki torguet yms lukijat ei sitä tee..)
Edessä vetarin napapultti jos on päässyt löystymään, muuten veikataan hammaskehää..
-
Hammasrengas paskana.
Onko iso homma vaihtaa?
-
Bilteemassa halpoja.
-
Hammasrengas paskana.
Onko iso homma vaihtaa?
Etunapa pöydälle ja kehä vaihtoon..
Eli, kutakuinkin näin:
-Etukulma ilmaan.
-Rengas pois.
-Jarrusatulan irroitus.
-Raidetangon pää irti.
-Vetarin pää pultti pois.
-Tolpan alapää navasta irti.
-Alapallon kiinnitys irti.
Suunnilleen nuin menee..
-
Kiitos vastauksista. Katselin pari videoo laakerinvaihdosta niin siinähän tuo menee samalla tavalla.
-
Olen varmaan väärässä kun tästä on jo vuosi aikaa ja muisti mitä on, mutta eikö vetarin päätä saa työnnettyä irti pelkän napapultin irroittamalla ja hammaskehä ole siinä käsillä jos kerran etupyöristä kyse?
https://www.youtube.com/watch?v=cqYm8AdbfF0 (https://www.youtube.com/watch?v=cqYm8AdbfF0) ton verran tossa purettiin