Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: Vulva man - 30.12.2020, 21:57:30
-
Tuli mittaristoon ajovalot vaatii huollon, kun takapenkillä istui porukkaa. Ilmoitus vilahteli sen verran nopeasti että hyvä kun ennätti lukea sen. Vikakoodien luvulla pari koodia viitaten taka-akselin sensoriin. Livedataa luettaessa etuakselin sensorin jännite 2.96V ja muuttuu tasaisesti. Taka-akselin jännite 2.32V ja hyppää yhtäkkiä 0V ja 4.51V kun liikuttelee sensorin vartta äärilaitoihin. Xenonin virkistys ylös ja alas toimii, samoin kaarrevalot. Kysymys: kun vaihdan tuon taka-akselin sensorin niin pitääkö se vielä kalibroida?
-
Nyt on taka-akselin korkeudensäätö sensori vaihdettu ja näyttää jännitteet vaihtelevan järkevästi. Mitään ilmoitusta ei ole koelautaan tullut. En tiedä sitten onko välttämätöntä tehdä kalibrointia???