Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: 00JONE00 - 04.11.2011, 18:03:21
-
Tuli tollanen ongelma. Tarvis löytää jostain 240mm massalevy M45 lootan poorilla. Käykö joku esim:Bemarista levy tolle poorille? Oon koittanu selailla katalogeja ja googletta mut suoraan käypästä levyä ei taija olla tolle poorille. Ja jos massalevyä ei löydy niin kai sintteri saa 240mm:senä?
-
10 vai 22 pooria?
Edit: Kotimaisena tilaustyönä sintteri
http://www.ape-import.com/Clutch%20discs.htm
-
Tiuhempi kai toi 22 poorinen, ei mielellää sintterii :(
10 vai 22 pooria?
Edit: Kotimaisena tilaustyönä sintteri
http://www.ape-import.com/Clutch%20discs.htm
-
Kyseessä lienee väliaikaisviritys M45 laatikolla. Näin päättelen siitä, että M45 ei kestä vääntöjä joiden välittämiseen tarvitaan 240 mm kytkintä. Suosittelen laittamaan 228 mm levyn, se sopii 240 mm kytkimeen. M45 laatikon booreille ei missään nimessä kannata ruveta teettämään jotain kallista sintteriä.
-
Kyseessä lienee väliaikaisviritys M45 laatikolla. Näin päättelen siitä, että M45 ei kestä vääntöjä joiden välittämiseen tarvitaan 240 mm kytkintä. Suosittelen laittamaan 228 mm levyn, se sopii 240 mm kytkimeen. M45 laatikon booreille ei missään nimessä kannata ruveta teettämään jotain kallista sintteriä.
'
Juu väliaikais viritys tai ei, mutta veikkaan että laatikko kestää kyllä noi väännöt/tehot. Rattaat ja akselit tehny SSF pyörä.
-
Onko kyseessä suorahampainen laatikko ilman synkronointirenkaita?
-
Onko kyseessä suorahampainen laatikko ilman synkronointirenkaita?
Suorahampainen suorakytkentä.
-
Suorahampainen suorakytkentä.
Aivan ymmärrettävää, ettei tuollaiseen mukavuuskruiseriin halua sintteriä.
-
Aivan ymmärrettävää, ettei tuollaiseen mukavuuskruiseriin halua sintteriä.
Touhuun mihin laite on tulossa on valolähetys (yhteislähtö) kuin rallicrossissa, jokkis,ym ja kytkintä joutunee luistattamaan lähtövalojen palaessa. Tästä syystä mieluiten massalevy, sintteri kun tykkää "jurahtaa" kiinni luistattaessa ennen aikojaan ja auto ei saa liikkua yhtään lähtövalojen palaessa. Vasta niitten sammuttua ;D
Mutta tollasta 240mm massalevyä 45:sen poorilla ei taida löytyä. :P
-
Onko sellainen huhu ihan tuulesta temmattua, kun olen jostain lukenut, että jonkun Mitsun Evo mallin levyssä olisi samat rihlat?
-
Saattaa olla, että saman valmistajan 228 ja 240 mm kytkinlevystä voisi vaihtaa napaosat. Jos saa tehtyä räkäraudasta uudet niitit niin voisi onnistua.
-
Onko sellainen huhu ihan tuulesta temmattua, kun olen jostain lukenut, että jonkun Mitsun Evo mallin levyssä olisi samat rihlat?
Tästä lisää tietoa jos joku vaan jotain tietää, mitsuun kun saa melkein mitä vaan :)
Saattaa olla, että saman valmistajan 228 ja 240 mm kytkinlevystä voisi vaihtaa napaosat. Jos saa tehtyä räkäraudasta uudet niitit niin voisi onnistua.
Jousitetun levyn keskiö on hiukka haasteellinen vaihtaa, mut sintterilevyn keskiöitä on vaihettu ennenkin.
-
Onkos tähän tullut selvyyttä? Itsellä olisi juurikin tarve 240 mm levylle, kun on tuo M46 B30sen perässä kiinni. Paikallaan on nyt 228mm levy ja B30sen vakio paineasetelma, luistaa armottomasti. Jäykempi asetelma on hommattuna, mutta en tiedä sitten kestääkö silläkään tuolla pienellä levyllä. Jotain huhua tosiaan oli mitsubishi EVOsta, mutta en vielä ole onnistunut haarukoimaan missä tuollainen boori olisi.
EDIT: KG-Trimningiltä saa sintterilevyä, kuten parista muustakin nettikaupasta, mutta ei innostaisi moinen oikein.