Futurez  Kulkukoira

M46/M47?

  • 15 Vastauksia
  • 4425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Väiski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
M46/M47?
« : 08.04.2020, 17:54:57 »
Saisko kummastakaa vahvistamalla kestävää ja hyvää? Ja miten.. Ei varaa zf yms.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: M46/M47?
« Vastaus #1 : 08.04.2020, 18:14:07 »
Nähnyt kuvia vahvistetuista budjetti M47, ne on päätynyt aina rikkoutumiseen. Jotenka tuskin budjettiratkasua on jos zf aski on liian kallis.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: M46/M47?
« Vastaus #2 : 11.05.2020, 21:00:32 »
Saa... Mutta se ZF on se budjettiratkaisu siinä laskennossa...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: M46/M47?
« Vastaus #3 : 11.05.2020, 21:54:04 »
Jos M47 tai M46 lootasta pitää päivittää kestävempää niin budjetti ratkasu on M90
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M46/M47?
« Vastaus #4 : 12.05.2020, 05:25:55 »
Jos M47 tai M46 lootasta pitää päivittää kestävempää niin budjetti ratkasu on M90

Lopunkaiken se M90:kään ei mikään ihan edullinen päivitys ole, etenkään jos osia joutuu ostelemaan viikkotolkulla erikseen. Jos kytkimen suhteen on järkevä ja pistää esim. billet-pyörän ja SRE asetelman niin hintaeroa jää suorastaan naurettavan vähän verrattuna ZF:ään
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: M46/M47?
« Vastaus #5 : 12.05.2020, 09:22:25 »
Lopunkaiken se M90:kään ei mikään ihan edullinen päivitys ole, etenkään jos osia joutuu ostelemaan viikkotolkulla erikseen. Jos kytkimen suhteen on järkevä ja pistää esim. billet-pyörän ja SRE asetelman niin hintaeroa jää suorastaan naurettavan vähän verrattuna ZF:ään

Nuo 5v. ZF lootat on näköjään aika samoissa hinnoissa kun M90, mutta voihan M90:ssä käyttää budjetti vaihtoehtona pottapyörää ja kytkimenä deekun levyä. Jos tosin alottajalla ei M46 kestä niin voi olla että deekun levykään ei kestä.
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M46/M47?
« Vastaus #6 : 12.05.2020, 12:40:01 »
Nuo 5v. ZF lootat on näköjään aika samoissa hinnoissa kun M90, mutta voihan M90:ssä käyttää budjetti vaihtoehtona pottapyörää ja kytkimenä deekun levyä. Jos tosin alottajalla ei M46 kestä niin voi olla että deekun levykään ei kestä.

Oli mulla 5v ZF:n kanssa pottapyörä, SRE763 ja joku massalevy. Kytkin piti vaikka sai sen verran väärinkäyttöä että M90 olis varmaan joutanu eläkkeelle.
Mutta tosiaan ei paljoa ole enää itse lootillakaan hintaeroa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: M46/M47?
« Vastaus #7 : 12.05.2020, 22:55:25 »
Diisselibemarin 5 lovinen getrak/zf, kestää paljon enemmän kuin M47 ja melkein samoissa hinnoissa ovat. Välitykset on vaan sitten aika huonot...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M46/M47?
« Vastaus #8 : 12.05.2020, 23:27:41 »
Diisselibemarin 5 lovinen getrak/zf, kestää paljon enemmän kuin M47 ja melkein samoissa hinnoissa ovat. Välitykset on vaan sitten aika huonot...

Jotain GS5-lootaako tarkoitat? S5D-320Z, mikä itelläkin oli (E36 328 ja M3 löytyy ainakin) oli muuten ok välityksiltään mutta suora vitonen rankaisi aika paljon. 3.54 perävälityksellä joku +3500rpm moottoritiellä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M46/M47?
« Vastaus #9 : 12.05.2020, 23:33:40 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=117419.0;topicseen

Tuossa olisi yksi zf juuri tullut myyntiin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: M46/M47?
« Vastaus #10 : 15.05.2020, 18:16:00 »
Jotain GS5-lootaako tarkoitat? S5D-320Z, mikä itelläkin oli (E36 328 ja M3 löytyy ainakin) oli muuten ok välityksiltään mutta suora vitonen rankaisi aika paljon. 3.54 perävälityksellä joku +3500rpm moottoritiellä

S5D-260Z
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M46/M47?
« Vastaus #11 : 15.05.2020, 19:27:47 »

S5D-260Z

Eikös tuota samaa ole esim. 325 E36 jne bensavehkeissäkin ??? Samaa sarjaa vissiin kuin tuo - 310 ja 320Z muttei taida yhtä hyvin kestää kääntöä.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: M46/M47?
« Vastaus #12 : 15.05.2020, 19:42:34 »
Eikös tuota samaa ole esim. 325 E36 jne bensavehkeissäkin ??? Samaa sarjaa vissiin kuin tuo - 310 ja 320Z muttei taida yhtä hyvin kestää kääntöä.

Bensojen laatikot on kalliimpia, niissä on järkevämmät välitykset :2funny:
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: M46/M47?
« Vastaus #13 : 17.05.2020, 14:14:10 »
Älkää sekottako e36 320-325 vaihteistoja 328, tds, m3 tai e34 525i 24v vaihteistoihin.
Noi e36 320-325i askit on aika turhia modata mihinkään. Niissä tähän mennessä yleisin reilusti s5d-250g (getrag). Samaa askia ihan 316 lähtien eri kytkinkopalla.

Eli:
s5d-320z: e36 328, m50 34 525, e38 728, e39 528, e46 330, z3 2.8
s5d 260z: e36 tds, e34 td(s)

z on zf ja g getrag.

Tosin vaikka 320i perästäkin voi löytää mitä vaan, kuin ikää noilla laitteilla, mutta itse en ole vielä yhdessäkään 320-325 laitteessa zf askia tehtaalta. En edes kaverin alkusarjan (-91 325i) missä kuulemma sattunut liuta s5d-310z tarinoiden mukaan. Vasta pari bemaria pistettiin paaliin 2vko sitten...  :P

Uudemmat askit (noi paljon myydyt gs6-37dz ja 57dz) askit voi olla getragin tai zf valmistamia. Samoja askeja täysin (okei numero kyljessä eroaa), getrag niitä tehnyt vain zf:lle/bmw:lle myös.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: M46/M47?
« Vastaus #14 : 17.05.2020, 15:43:06 »
S5D-260Z löytyy myös E39 td/tds autoista ja noita on tässä maassa purettuna paljon, laatikot eivät ole kovin haluttuja johtuen välityksistä. 1=5.09, 2=2.80, 3=1.76, 4=1.25, 5=1.00

Ja tosiaan, nuo bemarin 250 getrag laatikot on tyhjä arpa.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2020, 15:45:28 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Carcom Oy  Ateho