Proturbo  Autodiagnoosi

Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?

  • 54 Vastauksia
  • 24250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« : 03.11.2011, 15:43:17 »
No niin elikkä olen katsellut foorumia läpi ja selannut museon puolelta kyseiseen hommaan ratkaisua. Jonkinlaisia yhdistelmiä on kyllä löytynyt, mutta mistään ei oikein tunnu löytyvän suoraa vastausta asiaan ???
Kysymys:
Minkäslainen Kytkinpaketti tuollaseen M90 ja littupyörä yhdistelmään kävisi? kyseinen härpäke tulisi B230 turbo koneeseen eli pitäisi kestää min. 400-500nm vääntöä.  Kiitos vastanneille etukäteen :)
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Sipi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #1 : 03.11.2011, 20:43:28 »
Eipä taida mitään suoraan bolt-on settiä löytyä. Jos pitää olla bolt-on, niin ainoa mitä tulee mieleen on pottapyörä ja Sachs -763(orgaanisella 440nm ja sintterillä 25% enemmän). Parasta jos haetaan niin koneistettu pyörä ja bemarin Sachs -765 240mm levyllä, niin ollaan orgaanisella levyllä jo 600nm väännöissä. Kaikki arvot siis tuolta http://shop.klracing.se/ ja foorumeilta lueskeltu.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #2 : 03.11.2011, 21:41:56 »
M3 SRE HD asetelmalla päästään myös todella hyviin väännön kestoihin hieman pienemmällä inertia massalla.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #3 : 04.11.2011, 11:47:49 »
elikkä se nyt siis on varmaa ettei bolt- on sarjaa löydy... mutta kuinkas jos koneistaa littupyörään sopivat paikat jollekkin kytkinpaketille, onkos tähän yhdistelmään tarpeeksi kestävää kytkintä siis olemassa?
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #4 : 04.11.2011, 12:21:50 »
elikkä se nyt siis on varmaa ettei bolt- on sarjaa löydy... mutta kuinkas jos koneistaa littupyörään sopivat paikat jollekkin kytkinpaketille, onkos tähän yhdistelmään tarpeeksi kestävää kytkintä siis olemassa?
Aiemmissa viesteissä on jo sopivia mainittu.
Eli bemarin isoa asetelmaa SRE versiona ja siihen sopivaa levyä.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2011, 14:21:02 kirjoittanut usu »

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #5 : 04.11.2011, 14:11:19 »
kiitoksia vastauksille :)
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #6 : 25.01.2012, 12:45:36 »
Onko m90 ja muissa m4x vaihteistoissa sama boori?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #7 : 25.01.2012, 17:19:21 »
Onko m90 ja muissa m4x vaihteistoissa sama boori?
Muistaakseni ei ole ja olikohan niin että M90, on 20 boorinen ja M4x sitten 22 ? ???

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #8 : 25.01.2012, 23:31:38 »
M90 20 pooria
M4X 22 ja 10 pooria
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #9 : 26.01.2012, 07:56:50 »
Mikäs levy kävis sitte pottapyörän ja  sre-763 asetelan kanssa? Eikös m90 oma levy ole 240mm ?

hevonen

  • Vieras
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #10 : 26.01.2012, 08:55:27 »
Mikäs levy kävis sitte pottapyörän ja  sre-763 asetelan kanssa? Eikös m90 oma levy ole 240mm ?
940 TDI:n levy tai 850 GLT:n levy.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #11 : 04.03.2012, 21:28:53 »
tuli tuossa mieleen että mikähän lienis paras painelaakeri tuolle bemarin SRE -765 asetelmalle, vaihdelaatikkona siis tuo M90. käykö ihan tuo vakio volvo 940 turbon m90 laatikkoon käypä laakeri vai täytyykö rakennella bemarin laakerista käypänen? :-\
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #12 : 15.03.2012, 14:06:12 »
Semmosta ei olekaan kuin 940 tdi, paitsi kulmamiehellä joka teki sen itse.
Sen sijaan 940 tdic mallin levy käy suoraan m90 laatikon ja pottapyörän kanssa. SRE asetelma on sama kaikissa d24 moottoreissa ja pottapyörällisissä bensakoneissa. Levy pitää siis olla viimeisimmistä 940tdic malleista, joissa on m90 laatikko.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #13 : 15.03.2012, 15:05:08 »
Semmosta ei olekaan kuin 940 tdi, paitsi kulmamiehellä joka teki sen itse.
Sen sijaan 940 tdic mallin levy käy suoraan m90 laatikon ja pottapyörän kanssa. SRE asetelma on sama kaikissa d24 moottoreissa ja pottapyörällisissä bensakoneissa. Levy pitää siis olla viimeisimmistä 940tdic malleista, joissa on m90 laatikko.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #14 : 15.03.2012, 16:10:15 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ehkä, mutta kyllä tdi on ihan eri asia kuin välijäähdytetty eskarikone. Usein noita näkee silti myynnissä ja tuntuu menevän monilla sekaisin.
Mutta pääpointtina kuitenkin siis se että se pitää olla loppupään (-94 vissiin on ollut ekat? ) 940 dieselistä, eli siitä jossa on m90 laatikko. Se on ainoa jossa on oikeat boorit. Tarkennuksena siis tuohon hevosen viestiin, joka oli siis ihan oikeassa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo