RallyBaron  Samppasport

Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?

  • 54 Vastauksia
  • 24252 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #15 : 21.07.2012, 13:26:43 »
Mikä painelaakeri m90 kanssa? Pottapyörä, sre-763 ja diisselin massalevy.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #16 : 22.07.2012, 14:57:30 »
Mikä painelaakeri m90 kanssa? Pottapyörä, sre-763 ja diisselin massalevy.

M90 dieselin käy ainakin varmasti.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #17 : 22.07.2012, 18:00:13 »
Tuoreempien M4x ja M90 laatikoiden painelaakeri on sama, joten sen puoleen ei tarvitse kovin tarkkaan valita minkä laittaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
sre 618 + M90
« Vastaus #18 : 04.11.2012, 10:50:17 »
Eli mikä painelaakeri sre 618 + M90 yhdistelmälle?
« Viimeksi muokattu: 04.11.2012, 14:50:14 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #19 : 07.11.2012, 06:03:33 »
Niin viittikö joku jolla on tuommonen yhdistelmä kertoa mitä painelaakeria on käyttäny ja tarviko painomekanismia muokata jotenkin?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #20 : 07.11.2012, 11:27:05 »
Niin viittikö joku jolla on tuommonen yhdistelmä kertoa mitä painelaakeria on käyttäny ja tarviko painomekanismia muokata jotenkin?

itselläni on allekirjoituksen vehkeessä(vinokone + -618 + m90) m46 lootan painelaakeri. myös m90 lootan vakio painelaakeri käy koska se on sama kuten lankku mainitsikin.
Kytkin haarukan alla olevan pallon alle piti itsellä laittaa noin 1cm verran prikkoja jotta haarukka tulee sopivaan asentoon.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #21 : 07.11.2012, 17:04:43 »
Kiitokset tiedosta, nyt vaan keppitelineen lyhennys ja loota kii:)

Poissa Turb0V0lv0

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #22 : 16.01.2013, 16:52:15 »
Moro vaa. Onko mitään käryä miten m47 loota kestää kun tulossa isompaa turboo tollasee seiskanelikymppisee - 400hv?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #23 : 16.01.2013, 17:06:16 »
Hakua!!! M47 kestotsta on jo enemmänkin kun tarpeeksi keskustelua foorumilla ollut. Pelkällä turbolla ei vinokoneesta 400hp taijota. Mutta jos tosissaan 400hp tulee niin ei kestä. Vähän liioittelua, mutta jos vakio kytkin loppuu kesken niin loppuu m47 kestokin.

Riippuu ihan ajotyylistä. Kolmosella kytkinnapua niin ei kestä kun sen ekan vedon ;D
« Viimeksi muokattu: 16.01.2013, 17:11:53 kirjoittanut miikel »

Poissa Turb0V0lv0

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #24 : 16.01.2013, 17:25:19 »
Hakua!!! M47 kestotsta on jo enemmänkin kun tarpeeksi keskustelua foorumilla ollut. Pelkällä turbolla ei vinokoneesta 400hp taijota. Mutta jos tosissaan 400hp tulee niin ei kestä. Vähän liioittelua, mutta jos vakio kytkin loppuu kesken niin loppuu m47 kestokin.

Riippuu ihan ajotyylistä. Kolmosella kytkinnapua niin ei kestä kun sen ekan vedon ;D
Mites vitosella? Joo ei siit rataauto tuu. Lähinnä välillä polkasee.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #25 : 16.01.2013, 19:03:35 »
Ei se vitonenkaan kestä hirveästi! Lähinnä tarkoitin sitä kun kolmos vaihde noissa korkkaa ensimmäisenä. Vielä kun se ihana fakta on, että kolmos vaihteella sitä juuri tulee vedäteltyä. Viimeisenä se m47 sinne kannattaa laittaa.

Eikä sitä nyt ikinä tarvi 5 vaihteella vedätelläkkään.

Poissa Turb0V0lv0

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #26 : 16.01.2013, 19:11:30 »
Ei se vitonenkaan kestä hirveästi! Lähinnä tarkoitin sitä kun kolmos vaihde noissa korkkaa ensimmäisenä. Vielä kun se ihana fakta on, että kolmos vaihteella sitä juuri tulee vedäteltyä. Viimeisenä se m47 sinne kannattaa laittaa.

Eikä sitä nyt ikinä tarvi 5 vaihteella vedätelläkkään.
Uskoltaakohan sitä edes penkissä ajaa 3:sella?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #27 : 16.01.2013, 19:23:19 »
Riippuu edelleen ihan tehoista. Mitä koneeseen ylipäätänsä on tulossa? Sen enempää penkityksestä tietämättä, eikai sitä millään kolmosella penkitetäkkään. Lähinnä suoraa vaihdetta olevalla se kai penkissä veto otetaan. Jos teho olisi niin lähellä vaihdelaatikon kestoa, ettei yhtä vetoa uskalla kolmosella ottaa niin eihän siinä ole huitun v***n järkeä!!! Kolmonen on kumminkin turbokoneessa se vaihde millä ne ahdot kerkeää kelailla.

Poissa Turb0V0lv0

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #28 : 16.01.2013, 19:45:40 »
Riippuu edelleen ihan tehoista. Mitä koneeseen ylipäätänsä on tulossa? Sen enempää penkityksestä tietämättä, eikai sitä millään kolmosella penkitetäkkään. Lähinnä suoraa vaihdetta olevalla se kai penkissä veto otetaan. Jos teho olisi niin lähellä vaihdelaatikon kestoa, ettei yhtä vetoa uskalla kolmosella ottaa niin eihän siinä ole huitun v***n järkeä!!! Kolmonen on kumminkin turbokoneessa se vaihde millä ne ahdot kerkeää kelailla.
Hestecille menossa , Holset HX35 & Hestec & yms muut hilppeet.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2013, 19:47:16 kirjoittanut Turb0V0lv0 »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
« Vastaus #29 : 19.01.2013, 15:40:05 »
Vauhtipyörä ja -765 asetelma tulee blingfactorylta joskus.

Loppupään 940 M90 dieselin sachs levy on halkasijaltaan 228mm piti ihan ostaa ja todeta vääräksi..  :idiot2:
Tämän levyn paksuus on 7,8mm.


 Nyt kaipaan vinkkiä mikä olisi hyvä 240mm levy tuohon kokoonpanoon -765 sisään?

Ruotsista saa jousitettua kuusilapaista sintterilevyä n. 150 eurolla, mutta tuo kuullostaa vähän turhan jämptille käyttöautoon. ???

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html


Apuja?
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Ateho  Elekma