Kulkukoira  Proturbo

Volvo vida

  • 51 Vastauksia
  • 29625 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #30 : 07.01.2019, 18:00:57 »
Jos kyseessä sellanen halpa kiinan dice niin suosittelen hankkimaan uuden. Huonossa tapauksessa käräytät autostasi jonkin ohjainmoduulin rikkinäisellä dicellä.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa petriko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #31 : 07.01.2019, 20:55:13 »
Ite oon monesti miettiny että kun opetteleis tälläisen foorumin teon/ylläpidon, niin vois perustaa foorumin ihan vaan vidan/yms ohjelmien käyttöä varten. Olis todella hyödyllinen niin itellekin kuin myös varmasti monelle muullekin käyttäjälle. Esim. Bemari ja Mersu foorumeilla homma toimii minusta hienosti noiden ohjelmien suhteen ja ketään ei tietääkseni oo linnaan viety.

Ilmaisia softia on paljon esim. https://www.hostinger.com/tutorials/best-forum-software#gref jos oikein todella kiinnostaa ni phpPP on varteenotettava ja asentuu ihan itestään kuten muutkin. Tosin pitää ensin olla palvelin joko oma tai joltain ostetteu esim. https://www.hostingpalvelu.fi/

Softissa on yleensä asennuspaketti joka ajaa itsensä sisään ja on käyttövalmis heti kunhan tekee gategoriat. Täis jos haluat volvo foorumin softan saat sen täältä http://www.smfads.com/forums/index.php?action=downloads

Olet oikeassa maailma on täynnä piraattiohjelmia ja niille on tehty ohjeita käyttöön joka missään nimessä ei riko lakia, päin vastoin voisi jopa auttaa ihmisiä ostamaan sen virallisen jos jo etukäteen tietäisi mitä sillä voisi tehdä.
Volvo XC70 D4 AWD Summum 2014, Volvo V50 1.6D DRIVe 2012, S60 2.4D Summum 2008

Poissa awd5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #32 : 07.01.2019, 22:30:19 »
joskus samalla orassi firmware status, jatkaa taas kiertoa sen jälkeen. onko mennyt kahden käyttökerran jälkeen paskaks vai teenkö jotain väärin?
Oletko firmware updatea yrittänyt ajaa? Sitä kyllä kovasti varoitellaan, mutta värkkihän on jo rikki
V70-AWD-D5-M66-2006

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Volvo vida
« Vastaus #33 : 08.01.2019, 08:22:20 »
Jos kyseessä sellanen halpa kiinan dice niin suosittelen hankkimaan uuden. Huonossa tapauksessa käräytät autostasi jonkin ohjainmoduulin rikkinäisellä dicellä.
Uskon että on. Jos ei ole piraatti versio niin Volvolla on tarjota helpdesk ongelmiin, mutta vaatii sen oikean lisenssin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa serto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #34 : 08.01.2019, 08:38:03 »
Ite oon monesti miettiny että kun opetteleis tälläisen foorumin teon/ylläpidon, niin vois perustaa foorumin ihan vaan vidan/yms ohjelmien käyttöä varten. Olis todella hyödyllinen niin itellekin kuin myös varmasti monelle muullekin käyttäjälle. Esim. Bemari ja Mersu foorumeilla homma toimii minusta hienosti noiden ohjelmien suhteen ja ketään ei tietääkseni oo linnaan viety.

Ja piraateista keskustelun kieltäminen foorumilla on muutenkin turhaa tekopyhyyttä kun autojen virittämisestä ja muusta laittomasta saa keskustella ihan vapaasti.

Poissa Vargur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #35 : 08.01.2019, 08:57:49 »
Ja piraateista keskustelun kieltäminen foorumilla on muutenkin turhaa tekopyhyyttä kun autojen virittämisestä ja muusta laittomasta saa keskustella ihan vapaasti.
teknisesti ottaen piraatista ja sen käytöstä ei ole kielletty puhumasta ei vaan saa mainostaa mistä on ostettu jne.

mutta omassa laitteessa on vissiin usbin ohjaus kärähtänyt että tarvii hankkia uusi kun on halvempaa ostaa kun käyttää autoa huollossa jos itekkin osaa korjata... Jos joku tietää mistä saa virallisen dice niin linkkiä tänne vaan, softapuoli ei ole ongelma.
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Volvo vida
« Vastaus #36 : 08.01.2019, 09:50:39 »
teknisesti ottaen piraatista ja sen käytöstä ei ole kielletty puhumasta ei vaan saa mainostaa mistä on ostettu jne.

mutta omassa laitteessa on vissiin usbin ohjaus kärähtänyt että tarvii hankkia uusi kun on halvempaa ostaa kun käyttää autoa huollossa jos itekkin osaa korjata... Jos joku tietää mistä saa virallisen dice niin linkkiä tänne vaan, softapuoli ei ole ongelma.
Virallisen Dicen saa Volvocars sivuilta tilaamalla. Siinä tulee kaupan päälle myös se softa. Kaikki muut on piraatti versioita.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo vida
« Vastaus #37 : 08.01.2019, 10:56:32 »
Ja piraateista keskustelun kieltäminen foorumilla on muutenkin turhaa tekopyhyyttä kun autojen virittämisestä ja muusta laittomasta saa keskustella ihan vapaasti.

Piraateista keskustelu ei ole mitenkään kiellettyä. Sen huomaa mm. tästä keskusteluketjusta.

Sen sijaan piratismin edistäminen ja piraattituotteiden kauppaaminen on kiellettyä. Toki tuo "piratismin edistäminen" on hieman veteen piirretty viiva -tyyppinen juttu, joten tulkintoja ja erimielisyyksiä niistä riittää.

Ja mitä tekopyhyyteen tulee, olen tämän asian jo kertaalleen esimerkkien avulla avannut, joten en jaksa kirjoittaa uudestaan. Kas tässä perustelut: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65385.msg1060934737#msg1060934737
« Viimeksi muokattu: 08.01.2019, 10:59:26 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa serto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #38 : 08.01.2019, 11:47:55 »
Piraateista keskustelu ei ole mitenkään kiellettyä. Sen huomaa mm. tästä keskusteluketjusta.

Sen sijaan piratismin edistäminen ja piraattituotteiden kauppaaminen on kiellettyä. Toki tuo "piratismin edistäminen" on hieman veteen piirretty viiva -tyyppinen juttu, joten tulkintoja ja erimielisyyksiä niistä riittää.

Ja mitä tekopyhyyteen tulee, olen tämän asian jo kertaalleen esimerkkien avulla avannut, joten en jaksa kirjoittaa uudestaan. Kas tässä perustelut: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65385.msg1060934737#msg1060934737

Tuon esimerkin kyllä ymmärtää hyvinkin. Mutta piratismin edistäminen (tuotteiden kauppaaminen/niitten ostopaikan mainostaminen) ei kyllä mielestäni eroa autojen ohjelmoinnin mainostamisesta tai esimerkiksi dpf:n tai katalysaattorin tyhjentämiseen annetuista ohjeista. Kirjoituksista kun hyvin selvästi näkyy, että autot joihin noita tehdään on ihan normaalissa liikenteessä eikä vain suljetulla alueella ajoihin tarkoitettuja. Esimerkiksi tyhjentämisten yhteydessä usein puhutaan huomaako toimenpidettä katsastuksessa tai kerrotaan ohjelmoinniin vaikutuksesta kulutukseen matka-ajossa.

Mutta yhdistyshän saa päättää omat sääntönsä ja myös foorumin säännöt joiden mukaan mennään. Omasta mielestäni vaan 2 asiaa joista toinen on kielletty ja toinen ei, vaikka lain puittessa molemmat on laittomia ja vakavuudeltaan eivät eroa toisistaan.

Tämä tästä, mennään olemassa oleville säännöillä ja pidetään tästä ketjusta ainakin tämä keskustelu pois :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Volvo vida
« Vastaus #39 : 08.01.2019, 13:18:09 »
Tuon esimerkin kyllä ymmärtää hyvinkin. Mutta piratismin edistäminen (tuotteiden kauppaaminen/niitten ostopaikan mainostaminen) ei kyllä mielestäni eroa autojen ohjelmoinnin mainostamisesta tai esimerkiksi dpf:n tai katalysaattorin tyhjentämiseen annetuista ohjeista. Kirjoituksista kun hyvin selvästi näkyy, että autot joihin noita tehdään on ihan normaalissa liikenteessä eikä vain suljetulla alueella ajoihin tarkoitettuja. Esimerkiksi tyhjentämisten yhteydessä usein puhutaan huomaako toimenpidettä katsastuksessa tai kerrotaan ohjelmoinniin vaikutuksesta kulutukseen matka-ajossa.

Mutta yhdistyshän saa päättää omat sääntönsä ja myös foorumin säännöt joiden mukaan mennään. Omasta mielestäni vaan 2 asiaa joista toinen on kielletty ja toinen ei, vaikka lain puittessa molemmat on laittomia ja vakavuudeltaan eivät eroa toisistaan.

Tämä tästä, mennään olemassa oleville säännöillä ja pidetään tästä ketjusta ainakin tämä keskustelu pois :)
Minusta optimointi ja dpf:n tyhjäys ihan eri asia kuin vaikka Vidan kauppaus. Optimoinnissa muokataan autossa olevaa softaa. Vidan tapauksessa joku ottanut kopion asennus mediasta ja myy sitä eteenpäin. Itse se piraatti softan mukana tuleva Dice laite on mekaanisesti 1 yhteen Volvon laitteen. Veikkaan kiinalaiset tehneet nyysityillä piirrustuksilla myyntiin noita tai sitten ovat purkanee alkuperäisen version ja valmistavat kopioita.  Tuon mekaanisen laitteen kanssa ollaan harmaalla alueella piratismin suhteen mutta tuo Vida softa on ihan rehellisesti "varastettu" versio. Tämä ei ole yhdistyksen mielipide eikä minkään yrityksen. Ihan vain oma mielipide perustuen siihen mitä tullut ohjelmistoja koodailtua.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa serto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #40 : 08.01.2019, 14:28:19 »
Minusta optimointi ja dpf:n tyhjäys ihan eri asia kuin vaikka Vidan kauppaus. Optimoinnissa muokataan autossa olevaa softaa. Vidan tapauksessa joku ottanut kopion asennus mediasta ja myy sitä eteenpäin. Itse se piraatti softan mukana tuleva Dice laite on mekaanisesti 1 yhteen Volvon laitteen. Veikkaan kiinalaiset tehneet nyysityillä piirrustuksilla myyntiin noita tai sitten ovat purkanee alkuperäisen version ja valmistavat kopioita.  Tuon mekaanisen laitteen kanssa ollaan harmaalla alueella piratismin suhteen mutta tuo Vida softa on ihan rehellisesti "varastettu" versio. Tämä ei ole yhdistyksen mielipide eikä minkään yrityksen. Ihan vain oma mielipide perustuen siihen mitä tullut ohjelmistoja koodailtua.

En verrannutkaan optimointia piraatti-Vidaan sen softan puolesta vaan laittomuuden. Piratismi on laitonta ja auton virittäminen ilman asianmukaisia muutoskatsastuksia on laitonta.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2019, 14:30:33 kirjoittanut serto »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Volvo vida
« Vastaus #41 : 08.01.2019, 14:46:57 »
Olen ostanut autoni laillisesti ja henkisesti koen omistavani sen softat (ei ole Tesla), piraatti Vidaa ei voi ostaa laillisesti joten se on mielestäni harmaammalla alueella.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo vida
« Vastaus #42 : 08.01.2019, 15:40:20 »
Auton virittäminen ei ole laitonta. DPF:n tyhjäys, isomman ahtimen vaihto, softamuutokset jne. ovat aivan täysin laillisia juttuja ja niihin liittyviä palveluita saa mainostaa. Auton käyttäminen tieliikenteessä em. muutosten jälkeen ilman muutoskatsastusta sen sijaan saattaa olla laitonta ja useimmiten myös on. Neuvojen jakaminen auton virittämiseen ei ole nähdäkseni millään tasolla laitonta, vaikka viritetyn auton käyttäminen ilman muutoskatsastusta tieliikenteessä luultavasti onkin laitonta. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt asian väärin, en ole juristi.

VIDA on tietokoneohjelma. Sen piraattikopion maahantuonti ja myynti laitonta. Piraattikopion käyttäminen voi johtaa hyvitys- ja korvausseurauksiin. Neuvojen jakaminen "organisoidusti ja/tai kaupallisesti" vahvan teknisen suojauksen kiertoon on laitonta.

Minusta näissä on juridisesti samankaltainen ero kuin tuon aiemmin esittämäni ylinopeusvertauksen kanssa.

Se että onko nämä nykyiset lait sitten hyviä tai johtavatko ne järkeviin lopputuloksiin, on toinen asia. Näillä kuitenkin mennään toistaiseksi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa petriko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #43 : 08.01.2019, 17:08:41 »

mutta omassa laitteessa on vissiin usbin ohjaus kärähtänyt että tarvii hankkia uusi kun on halvempaa ostaa kun käyttää autoa huollossa jos itekkin osaa korjata... Jos joku tietää mistä saa virallisen dice niin linkkiä tänne vaan, softapuoli ei ole ongelma.
[/quote]

Ikatech https://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=6/112
Volvo XC70 D4 AWD Summum 2014, Volvo V50 1.6D DRIVe 2012, S60 2.4D Summum 2008

Poissa serto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vida
« Vastaus #44 : 09.01.2019, 08:04:41 »
Auton virittäminen ei ole laitonta. DPF:n tyhjäys, isomman ahtimen vaihto, softamuutokset jne. ovat aivan täysin laillisia juttuja ja niihin liittyviä palveluita saa mainostaa. Auton käyttäminen tieliikenteessä em. muutosten jälkeen ilman muutoskatsastusta sen sijaan saattaa olla laitonta ja useimmiten myös on. Neuvojen jakaminen auton virittämiseen ei ole nähdäkseni millään tasolla laitonta, vaikka viritetyn auton käyttäminen ilman muutoskatsastusta tieliikenteessä luultavasti onkin laitonta. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt asian väärin, en ole juristi.

VIDA on tietokoneohjelma. Sen piraattikopion maahantuonti ja myynti laitonta. Piraattikopion käyttäminen voi johtaa hyvitys- ja korvausseurauksiin. Neuvojen jakaminen "organisoidusti ja/tai kaupallisesti" vahvan teknisen suojauksen kiertoon on laitonta.

Minusta näissä on juridisesti samankaltainen ero kuin tuon aiemmin esittämäni ylinopeusvertauksen kanssa.

Se että onko nämä nykyiset lait sitten hyviä tai johtavatko ne järkeviin lopputuloksiin, on toinen asia. Näillä kuitenkin mennään toistaiseksi.


Näillä kahdella kysymyksellä ei omasta mielestäni ole eroa:
"Mistä saan ostettua piraatti-Dicen?" vs. "Kuinka tyhjennän dpf:n siten ettei sitä huomaa katsastuksessa?"

Jos viritetyn auton käyttäminen tieliikenteessä on rikos niin samanlailla siihen avunanto (neuvominen) on laitonta kuin neuvojen jakaminen teknisen suojauksen kiertoon. Näin ainakin maallikon aivoin ajateltuna.
Sillä toki voi olla eroa lähteekö se jota vastaan rikotaaan noissa tapauksissa vaatimaan rangaistusta organisoidun neuvojen jakamisen järjestäjälle.


 

Ateho  Elekma